het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
lotus {P}

Re: het beweeg-topic

Bericht door lotus {P} »

ik heb nu bodybalance, yoga en bodyvive (http://www.lesmills.com/netherlands/bod ... yvive.aspx) geprobeerd en behalve dan fitness, hou ik het voor eerst maar bij bodyvive. Vind het zelf wel leuke lessen en niet te zweverig, daar krijg ik de kriebels van. Yoga was ook wel aardig, maar ik wil daar eerst wat leniger voor worden.
nijntje

Bericht door nijntje »

ik zou voor fixertje juist de body balance adviseren eigenlijk. Omdat het minder zweverig is dan yoga, maar wel heel erg veel doet qua bewustwording van je eigen houding enzo. Ik vond het dan weer wel erg prettig om te doen toen ik nog bij de sportschool kwam. Omdat ik tegenwoordig squash kom ik niet meer op de "gewone" sportschool.....
skaoot

Bericht door skaoot »

Vode zei het ook al, buikdansen! Is leuk ook :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Buikdancen, of streetdance/hiphop boeien me totaal niet eigenlijk. Ik zat zelf toch meer te denken in klassiekere richtingen. Maar ik ben een dansnoob die ooit eens in de boekhandel door "Bluff your way into Ballet" heeft gebladerd en lang geleden één aflevering van So you think you can dance gedeeltelijk heeft gezien. Het viel me op dat in de info van de diverse balletscholen er veel nadruk wordt gelegd op regels en protocollen. Kledingvoorschriften (die overigens alleen reppen over balletpakjes, rokjes en tutu's geen woord of dat voor jongens ook geldt), kapselvoorschriften, en lesplannen om hoge niveau's te bereiken. Komt allemaal erg serieus over, maar dat kan natuurlijk meevallen in de praktijk.

Wat nijntje en lotus zeggen is wel een goed punt. De yoga sites die ik heb gezien zijn inderdaad erg zweverig. Ik zou het liefste een neutrale yoga hebben. De oefeningen, de bewustwording van jezelf, de sturing van energie in je lichaam. Daar mag het bij ophouden. Ik ga ook eens googelen naar bodybalance.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
vode

Bericht door vode »

Je hebt ook andere dingen in de klassiekere richting die veel meer toegankelijker zijn als je echt richting dans wilt hoor!

Jazzballet/Jazzdans (heb ik een tijd gedaan, erg leuk)
Jazzballet, ook wel jazzdans of jazzdance genoemd, is een vrije manier van dansen die qua structuur lijkt op klassiek ballet maar is gebaseerd op populaire muziek zoals jazz, rock en hiphop. De bewegingen en de muziek zijn jazzy – veel losser. Ook wordt er gebruikgemaakt van elementen van de klassieke ballettechniek met summiere isolatie technieken van hoofd, schouder, elleboog, pols, hand, vingers, borstkas en bekken (heupen).
Ook heel erg gericht op sierlijkheid maar dan met een moderner tintje waardoor het veel toegankelijker word. En met mazzel heb je een klassiek getrainde lerares. Verder heb je ook nog modern ballet, als je echt richting dat ballet wilt maar ook meer toegankelijkheid. :yes:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik denk dat ik maar ga beginnen met bodybalance. Wat ik her en der lees over BB, sluit dat best wel aan bij mijn wensen. Bovendien ben ik best wel stijf met weinig controle over de finesses van beweging, ik denk dat dans er veel te hard in gaat hakken. Heb de lokale sportschool maar even om info gevraagd wat betreft tijden en prijzen en benodigdheden.

Moet ik dadelijk vast nog weer sportkleding gaan shoppen....
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
dbj

Bericht door dbj »

Klinkt positief fixertje, die keuze.
En sportkleding kopen? Dat zal vast wel lukken, die uitdaging :yes:
bibi{T}

Bericht door bibi{T} »

Ik heb bij bodybalance meestal een legging of sportbroek aan met een topje of t-shirt erboven.
Ik doe die les op blote voeten, dat werkt beter bij veel oefeningen dan sokken of sportschoenen.
Een handdoek en flesje water zijn ook handig om bij je te hebben.
Veel plezier!
cinderella

Bericht door cinderella »

pilates deed ik bij mijn laatste sportschool wel op (noppen)sokken, want de vloer was er behoorlijk koud.
toen doet er nu niet meer toe
leonietje

Bericht door leonietje »

Ik moet van de fysio 20 min tot een half uur per dag wandelen. Vandaag eerste keer met een omweg van 20 min naar huis gelopen. Ik woon op 5min lopen van werk dus dat is best een eind om als je de hele dag al gestaan en gelopen hebt (ik werk in een winkel). Maar we gaan er voor want ik wil van de pijn in mijn rug af! En misschien is het ook wel goed voor de laatste 5kg die ik eraf wil hebben!
JerryM

Bericht door JerryM »

Die 20min is on top of die 7+ uur die je al loopt op een dag?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
leonietje

Bericht door leonietje »

.yep want wandelen is anders als het lopen dat ik nu doe. Heb gister voor het eerst gewandeld en ik merk ook aan mijn rug dat het anders is..
cinderella

Bericht door cinderella »

Gister nieuwe schoenen gekocht en vanochtend begonnen met een stukje hardlopen. Ik hoop het in de komende weken zo uit te bouwen dat ik af en toe in mijn tussenuren kan gaan lopen. De eerste les van start to run gedownload en ik kom maar tot halverwege. Twee weken geleden ben ik hartstikke verkouden geweest, maar ik merk dat ik nog steeds last heb van allerlei slijm dat nog steeds goed vast zit. Na 9 minuten kon ik alleen nog maar hoesten. Nou ja, beter dan helemaal niks. Vanmiddag nog een stukje met een omweg naar de supermarkt, en terug lopen. Hopelijk lukt het me binnen een week om 'm in een keer uit te lopen.
Tessie, loop jij nog steeds?
toen doet er nu niet meer toe
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Nee ik was gestopt. Vorige week zaterdag had ik les 1 van start to run weer gedaan, en daarna de hele week ziek geweest van de keelontsteking. Maar toevallig ga ik me nú omkleden en les 2 doen!
Vond het wel weer pittig hoor, les 1! Moet écht overnieuw beginnen. Al kon ik hem nu wel gewoon volhouden, en de allereerste keer dat ik het deed, was dat niet zo. Toen heb ik les 1 een keer of 4 gedaan voordat ik hem helemaal kon volhouden.
puppie

Bericht door puppie »

Nog mensen hier die vandaag meedoen met de City Pier Cityloop?
Plaats reactie