SM met beperkingen

Gesloten
eireann
Site Admin

SM met beperkingen

Bericht door eireann »

Even een beetje random:

Ik vind dat mensen met een beperking aan bdsm kunnen doen, dat ze naar meets en feestjes gaan is haast vanzelfsprekend. Op een Ws meet zal ik er ook nog voor proberen te zorgen dat Iedereen het een beetje naar z'n zin heeft (vind ik leuk om te doen maar komt ook uit een soort verplichtings gevoel).

Maar feestjes.... Tsjaa, daar kom ik al minder dan ik zou willen, t kost me vaak meer dan ik heb, en er zijn vaak veel vrienden die ik graag wil spreken. Dan voel ik het toch echt niet als mijn verplichting om er voor te zorgen dat iedereen het leuk heeft. Als iemand mij benadert die mijn afwijzende hints niet snapt, dan loop ik weg, of ik zeg kort 'nee dank je, geen zin om te kletsen/spelen'. Waarna ik wel met anderen klets/speel. De 'geen zin om Met Jou te kletsen/spelen' is dan geimpliceert. Kan zomaar zijn dat iemand met een beperking dat niet op pikt, maar als ik een avond uit ben is dat niet voor mij om me daar zorgen om te maken of daar heel veel tijd en energie in te steken. Ik zal niet onbeleefd doen ofzo, en de meeste mensen die een hand uit steken en zeggen 'hoi ik ben nieuw' wil ik best even mee babbelen, gezellig :) , maar tsja, als ik me door iemand Ongemakkelijk voel, dan ga ik weg. Daar kom ik niet voor. Een fetish feest is geen cursus 'sociale omvang in sexy setting' voor mensen die het sociale niet zo machtig zijn. Die zou ik eerder aanraden veel naar gewone meets te gaan, waar niet gespeeld wordt, mensen meerdere keren zo te ontmoeten en daardoor op een later feest aanspraak te hebben. Het leuk hebben op een feest, spelen op een feest, dat is allemaal geen recht.... Ik gun het iedereen wel, maar als het niet lukt, tsja, dan iedereen bij zichzelf na gaan wat ze 'fout' doen.

Even specifiek voor djb: is het na een paar slechte ervaringen voor jou nu ook duidelijk wanneer je gedrag opdringerig is? En hoe je ontspannender met mensen kan omgaan zonder een negatieve reactie te krijgen?
**Self Rescuing Princess**
dbj

Re: SM met beperkingen

Bericht door dbj »

Anne en alle overigen die tot nu gereageerd hebben: ben blij met jullie feedback :static:
Want nu pas wordt e.e.a. voor mij een stukje duidelijker, omdat er nu informatie en ervaringen komen van 'de andere kant'.
Die kreeg ik in onvoldoende mate of ik heb zulke info domweg gemist of niet opgepikt, als ze wèl gegeven waren...
eireann_S schreef:Even specifiek voor djb: is het na een paar slechte ervaringen voor jou nu ook duidelijk wanneer je gedrag opdringerig is? En hoe je ontspannender met mensen kan omgaan zonder een negatieve reactie te krijgen?
Om heel kort door de bocht te gaan: JA
Maar dat wil echter niet zeggen dat het dus niet meer zal voorkomen.
Met stil en afwachtend op de bank zitten is de kans buitengewoon klein om contacten te leggen. Veel meer dan een hallo zal het dan niet worden.
Afgezien dat ik totaal niet het type ben om een afwachtende houding aan te nemen.
skaoot

Bericht door skaoot »

Er zit ook iets tussen op bank afwachten en opdringen in. Maar dat is dat stukje sociale situaties aanvoelen.
Wat iemand al suggereerde, op gewone meets is dat misschien makkelijker "oefenen"
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Om trouwens mijn stukje even verder te trekken. Iemand die ik niet ken die mij in de efteling vraagt om even rond te duwen krijgt ook nul op het rekest :) In dat opzicht discrimineer ik niet tussen beperkingen :)
dbj

Bericht door dbj »

Misschien(!) is nu het moment aangebroken om nieuwe info toe te voegen??

Het betreft een nare ervaring (vriendelijk geformuleerd) uit mijn pubertijd. Dat is nu inmiddels zo'n 35 jaar terug, maar ik herinner mij het nog heel goed (als in: heeft gister plaatsgevonden).
Hulpverlening zegt er niets mee te kunnen...

steekworden: pubertijd; internaat; groepsleider; douche.

sorry, tranen komen weer :cry:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dat is heftig dbj, zo'n ervaring is natuurlijk sowieso heel erg, maar met een beperking als de jouwe nog lastiger om mee om te gaan. Ik denk dat het heel moeilijk is voor ons om te zeggen of je moeilijke sociale omgang door je beperking of door de ervaring komt. Ik vermoed door je beperking, want het sociale is altijd moeilijk voor je toch? Sexueel misbruik is geen reden om niet op andere vlakken sociaal te kunnen functioneren. Dus het zal het je wel moeilijker maken, maar als het inschatten van ALLE sociale situaties is moeilijk voor je is weet ik niet hoe dat dingen zou beinvloeden.

:close_knuf:
thaliya

Bericht door thaliya »

Niks zinnigs te zeggen, maar wel een knuffel voor je, dbj.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
kitten

Bericht door kitten »

Ook van mij een knuffel, dbj. Dat is heel naar. :( Dat het gebeurt is, maar ook dat je er nu nog steeds zo ontzettend mee zit. :(
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Dat is inderdaad heel naar.
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

Ik heb (nu nog) geen wijze adviezen die nog niet gegeven zijn, maar wel een knuffel.
dbj

Bericht door dbj »

Dank voor de knuffels.
En Anne, jouw reactie komt heel erg dicht in de buurt...
Illustra

Bericht door Illustra »

Ook van mij knuffels...zoiets zou niemand mogen overkomen.

Ik heb me tot nu toe hier buiten gehouden maar wil een ding nu toch even zeggen. Ik realiseer me heel goed dat het behoorlijk bot zal klinken/overkomen maar bedoel dit beslist niet zo. Je kent me inmiddels wel een beetje dbj en weet dat ik het beste met je voor heb.

Wat mij (en veel andere vrouwen ook) opvalt en erg storend vinden is dat je ze niet als vrouw/mens ziet en behandeld. Ikzelf kan er mee omgaan omdat ik van begin af aan wist van je Asperger en kon het daardoor makkelijk plaatsen. Een veel gehoorde opmerking is dat jij in iedere vrouw die op een meet aanwezig is (ongeacht of ze onderdanig, dominant of andere variant is) verwacht dat ze met je gaat spelen en aan je behoeftes voldoet.

Wat zou je in de toekomst kunnen doen om prettiger ervaren te worden door de aanwezige dames. Behandel en benader ze als mens. Niet als een object. Probeer gewoon een praatje te maken of interesse te tonen en belangrijker probeer dit buiten het sm gebied te houden. Dat onderwerp kun je later altijd nog aansnijden of door de gesprekspartner laten aansnijden. De aanwezige dames zullen zich dan prettiger voelen in jouw aanwezigheid en je zal makkelijker geaccepteerd worden.

Ook heb ik ergens gelezen (oma's geheugen is niet altijd je van dat zeker niet na een dag hard werken) over een cursus sociale omgangsvormen geloof ik en dat je daar geen interesse in had omdat je te oud zou zijn. Niet naar bedoeld maar jouw sociale vaardigheden liggen ongeveer in die leeftijds categorie. Mentaal en fysiek mag je dan een man van 50 zijn.....maar jouw sociale vaardigheden zijn nog niet zo ver ontwikkeld. Doe jezelf een plezier en overweeg om toch die cursus ondanks de jongeren daar te gaan doen. Wie weet hoeveel baat je ervan hebt.

En hoe je ook bent ik verheug me er op je a.s. zaterdag weer te zien en te knuffelen :)
dbj

Bericht door dbj »

Dank Illustra voor je uitgebreide reactie.
Het zou heel fijn zijn als je op de Saensche Meet tijd vrij kunt maken om met mij hierover te praten.
Want bij mij wil het kwartje muntje niet vallen...
Illustra

Bericht door Illustra »

Ik beloof niks maar ik zal mijn best doen om tijd te maken zodat we het erover kunnen hebben :)
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

dbj schreef:Dank Illustra voor je uitgebreide reactie.
Het zou heel fijn zijn als je op de Saensche Meet tijd vrij kunt maken om met mij hierover te praten.
Want bij mij wil het kwartje muntje niet vallen...

he dbj, wat een rot ervaring heb je opgedaan zeg, ik kan me voorstellen dat het je bezighoud en ik hoop dat je een mogelijkheid krijgt er iets mee te doen.

Ik wil je even schrijven dat ik respect heb voor het feit dat je uit alle macht probeerd te begrijpen wat mensen je als feedback mee geven, je gaat er super goed mee om!
Ook lees ik dat je niet helemaal begrijpt waar precies de moeilijkheid in het contact met vrouwen ligt.

Je schrijft vaak over je asperger, en hoe hulpverleners met je omgaan. Dat frustreerd je en maakt je soms boos.
Stel nu dat wij jou alleen maar zouden benaderen als die man met asperger, en verder niet zouden kijken naar de persoon die je bent.
Bijvoorbeeld:
Dbj is asperger
Dan voel je je waarschijnlijk tekort gedaan en word je boos en geiriteerd, omdat je niet alleen maar die man met asperger bent toch?

Nou, zo werkt het bij vrouwen ook. Als je een vrouw alleeen maar benaderd als iemand die met je kan spelen, dan voelt dat niet prettig voor die vrouwen, en voelen zij dezelfde frustratie en geiriteerdheid die jij voelt als je alleen maar benaderd word als patient.

Jij denkt:
Vrouw = spel

Maar een vrouw ( of mensen in het algemeen) zijn veel meer dan alleen maar 1 ding, en vinden het vaak fijn om als iemand met meer eigenschappen gezien te worden, net zoals jij het fijn vind om niet alleen maar als die asperger persoon gezien te worden.
Gesloten