to do - ta da!
Re: to do - ta da!
juist dbj.. de maar toch moet je veranderen in t is niet niks.. woot en zo voor jou
- kitten
Wat mij helpt is een (realistisch) todo lijstje! Als je alleen een tada lijst maakt, lijkt "de rest" naar verhouding zo immens dat het lijkt of ik niks gedaan heb. Als ik een todo lijst heb en die af heb, ben ik trots ondanks de vele klusjes die er nog liggen en voel ik me beter!
DONE!dbj schreef:ta-da
wastafel
toiletpot
badkamervloer
bovenkant kasten
vensterbanken
printer
to-do
de rest :icon_sad:

- juffie
- Site Admin
- skaoot
to do vanavond:
- eindelijk belasting huurtoeslag terugbetalen
- eindelijk gemeentetoeslagen betalen
- profielschets voor werk updaten
maakt me niet uit wat ik rest vd avond doe, die drie moeten!
- eindelijk belasting huurtoeslag terugbetalen
- eindelijk gemeentetoeslagen betalen
maakt me niet uit wat ik rest vd avond doe, die drie moeten!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- skaoot
to do vanavond:
- eindelijk belasting huurtoeslag terugbetalen -> moet eerst geld naar goede rekening hevelen. In progress!
-eindelijk gemeentetoeslagen betalen
- profielschets voor werk updaten -> ik ben erg moe en ga naar bed. Puh. Morgen in de herkansing.
- eindelijk belasting huurtoeslag terugbetalen -> moet eerst geld naar goede rekening hevelen. In progress!
- profielschets voor werk updaten -> ik ben erg moe en ga naar bed. Puh. Morgen in de herkansing.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- Crownless
Ok, ik heb hoofdpijn, en nergens zin in, maar ik zou toch wat moeten gaan doen. Dus bij deze, een lijstje met dingen die nog allemaal zouden moeten gebeuren:
to-do:
De was opvouwen
nieuwe was draaien
bedenken wat we vannavond gaan eten
boodschappen doen
kattenbak schoonmaken
geld declareren bij zorgverzekeraar
geld terugvragen belasting
fysio oefeningen doen
emails sturen
marktplaats advertenties updaten
stapel papieren opruimen in hoekje kamer
bureau computer opruimen
stofvegen computerkamer
stofzuigen computerkamer
ramen wassen computerkamer
huis luchten
dingen kopen voor klusdingen
planten verpotten
Nou, er zijn heel veel dingen die gewoon nog steeds op de lijst staan. Planten verpotten moet al tijden. Klusdingen moeten ook nog steeds gedaan worden. De was en afwas komen wekelijks terug. Het is allemaal gewoon zo ontzettend ruk!!! Bwuh!!!
to-do:
De was opvouwen
nieuwe was draaien
bedenken wat we vannavond gaan eten
boodschappen doen
kattenbak schoonmaken
geld declareren bij zorgverzekeraar
geld terugvragen belasting
fysio oefeningen doen
emails sturen
marktplaats advertenties updaten
stapel papieren opruimen in hoekje kamer
bureau computer opruimen
stofvegen computerkamer
stofzuigen computerkamer
ramen wassen computerkamer
huis luchten
dingen kopen voor klusdingen
planten verpotten
Nou, er zijn heel veel dingen die gewoon nog steeds op de lijst staan. Planten verpotten moet al tijden. Klusdingen moeten ook nog steeds gedaan worden. De was en afwas komen wekelijks terug. Het is allemaal gewoon zo ontzettend ruk!!! Bwuh!!!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- juffie
- Site Admin
- pluis
Ha! Als ik m'n maaltijden goed plande, kon ik tien dagen voor ik moest afwassen.
Tegenwoordig heb ik een vaatwasser, maar toen ik nog in A'dam woonde en dus voor m'n werk alleen al meer dan 12 uur per dag van huis was (en dan nog boodschappen moest doen en moest koken), was een keer per week echt geen uitzondering, hoor.
Tegenwoordig heb ik een vaatwasser, maar toen ik nog in A'dam woonde en dus voor m'n werk alleen al meer dan 12 uur per dag van huis was (en dan nog boodschappen moest doen en moest koken), was een keer per week echt geen uitzondering, hoor.
- Crownless
*zucht* nee, de afwas komt 3 tot 4 keer per week voorbij. En ja, eigenlijk zou je het dagelijks moeten doen. En de kattenbak komt ook wel vaker terug. Dat hele fucking huishouden is zo'n oneindig verhaal. Mijn punt is gewoon dat het allemaal kutklussen zijn die je echt vaak moet doen, en waar ik dan ook weer geen voldoening uit krijg. Huisvrouw zijn is stom! Ik wil betaald werk, zodat ik iemand kan inhuren die dat wel leuk vindt om te doen.
Ondertussen niks gedaan. Ja, gegamed. Terwijl in mijn achterhoofd vooral 'je moet dit en dat en zus en zo en jij stomme uitsteller' spookte. Muh.
Ondertussen niks gedaan. Ja, gegamed. Terwijl in mijn achterhoofd vooral 'je moet dit en dat en zus en zo en jij stomme uitsteller' spookte. Muh.
Crownless: heb je wel eens een dag echt vrij? Dat je ook geen huishouden hoeft te doen van jezelf?
- Crownless
Nee. Ja, in het weekend. Maar dan moeten er weer heel veel andere dingen. Ik moet gewoon constant heel veel van mezelf. Ik dacht dat dat zou afnemen wanneer ik klaar was met mijn scriptie, maar valt dat even tegen.
Neem dan alsjeblieft eens een dag vrij! Een dag waarop je echt alleen doet wat jij wil! Altijd druk op jezelf leggen is niet goed.
- Voleuse
Of maak een lijstje me 3,4 dingen elke dag. Mijn lijstjes bestaan meestal uit:
aankleden, ontbijten, naar school (of werken aan school, of naar psycholoog), 1 terugkerende huishoudelijk klus zoals de was of de afwas, boodschappen, avondeten. En als ik vrij ben van school of andere dagbesteding doe ik 1 speciale langliggende klus.
Met zo'n lijst als die van jou zou ik er ook als een berg tegenop zien en niks gaan doen. Die lijst is veel te lang! Te hoge eisen waar je niet aan kan voldoen zijn nergens goed voor.
aankleden, ontbijten, naar school (of werken aan school, of naar psycholoog), 1 terugkerende huishoudelijk klus zoals de was of de afwas, boodschappen, avondeten. En als ik vrij ben van school of andere dagbesteding doe ik 1 speciale langliggende klus.
Met zo'n lijst als die van jou zou ik er ook als een berg tegenop zien en niks gaan doen. Die lijst is veel te lang! Te hoge eisen waar je niet aan kan voldoen zijn nergens goed voor.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- skaoot
-eindelijk belasting huurtoeslag terugbetalen
Done! En gelijk nog een rekening en inschrijfgeld wat ik dacht dat ik al had gedaan maar blijkbaar niet goed is gegaan. En urenbriefjes doorgemaild.
Done! En gelijk nog een rekening en inschrijfgeld wat ik dacht dat ik al had gedaan maar blijkbaar niet goed is gegaan. En urenbriefjes doorgemaild.