Tattoos
- phedre
- Contacteer:
Re: Tattoos
piercing eerste dagen goed schoon houden, ik deed dat met unicura zeep en calendula spray, regelmatig goed bewegen. Na weekje of anderhalf twee, alleen nog met schoon water tijdens het douchen en verder met rust laten. Eventueel spoelen met gekookt water met zeezout erin als extra.
Er werd mij geadviseerd om bij slechte genezing evenueel zinktabletten te nemen om algemeen herstellend vermogen van het lichaam te bevorderen. En wat heel belangrijk werd gevonden.. piercing laten zetten in een zoveel mogelijk stressvrije periode, omdat stress genezing in de weg staat.
Er werd mij geadviseerd om bij slechte genezing evenueel zinktabletten te nemen om algemeen herstellend vermogen van het lichaam te bevorderen. En wat heel belangrijk werd gevonden.. piercing laten zetten in een zoveel mogelijk stressvrije periode, omdat stress genezing in de weg staat.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
@phedre:
uhm... dat van piercings wist ik, ik had het over een tattoo :-)
Stom dat ik het zelf fout neer had gezet,
ik stuiter gewoon zo hard, dat ik het even door elkaar haalde!
Het is inmiddels verbeterd, zodat de vraag duidelijker is
:-)
uhm... dat van piercings wist ik, ik had het over een tattoo :-)
Stom dat ik het zelf fout neer had gezet,
ik stuiter gewoon zo hard, dat ik het even door elkaar haalde!
Het is inmiddels verbeterd, zodat de vraag duidelijker is
:-)
- Voleuse
Ik zou het gewoon aan je tattoo-artiest vragen. Er zijn inderdaad veel verschillende adviezen, maar volgensmij zijn er ook gewoon veel verschillende manieren, die allemaal goed gaan 

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- skaoot
Ik kan vertellen hoe ik met mijn polstattoo ben omgegaan.
In de VS laten zetten, kreeg brief mee met naam van het soort huidzalf (ointment) dat ik moest halen. Weet de naam niet meer. Leek wat op nivea bodylotion, iets dikker. Trok vrj snel in. Ik moest het zo'n 3 dagen regelmatig insmeren, geen lagen, maar dat de huid soepel bleef, om de zoveel uur. Voorzichtig aanbrengen, niet te hard wrijven. Afhankelijk van hoe snel het genas kon ik dat insmeren afbouwen.
Daarna wel voor lange tijd opletten met zon en niet zwemmen.
Bij ging het genezen snel, wel wat jeuk, maar ik heb mezelf van krabben kunnen weerhouden.
Maar degene die je tattoo zet kan je hier het beste advies overgeven. En je mocht je na het zetten twijfels hebbn over de verzorging of genezingsproces kun je ze ook altijd even bellen/teruggaan.
Succes, ben benieuwd naar het resultaat!
In de VS laten zetten, kreeg brief mee met naam van het soort huidzalf (ointment) dat ik moest halen. Weet de naam niet meer. Leek wat op nivea bodylotion, iets dikker. Trok vrj snel in. Ik moest het zo'n 3 dagen regelmatig insmeren, geen lagen, maar dat de huid soepel bleef, om de zoveel uur. Voorzichtig aanbrengen, niet te hard wrijven. Afhankelijk van hoe snel het genas kon ik dat insmeren afbouwen.
Daarna wel voor lange tijd opletten met zon en niet zwemmen.
Bij ging het genezen snel, wel wat jeuk, maar ik heb mezelf van krabben kunnen weerhouden.
Maar degene die je tattoo zet kan je hier het beste advies overgeven. En je mocht je na het zetten twijfels hebbn over de verzorging of genezingsproces kun je ze ook altijd even bellen/teruggaan.
Succes, ben benieuwd naar het resultaat!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
vaseline mag je er nooit opsmeren ..dat maakt de boel helemaal dicht en kan de wond niet ademen
ik zelf ga voor bepanthene .
heb nu 5 stukken tattoo en de eerste was nog bij de shop dat ging idd met een soort vaseline met bacteriedodende werking ..
die duurde zeker een week langer met genezen dan deze bephantene
ik ga vanavond voor nog een stukkie

ik zelf ga voor bepanthene .
heb nu 5 stukken tattoo en de eerste was nog bij de shop dat ging idd met een soort vaseline met bacteriedodende werking ..
die duurde zeker een week langer met genezen dan deze bephantene
ik ga vanavond voor nog een stukkie

- skaoot
Ja dat spul had ik ook, heette vrijwel hetzelfde daar.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
jups en je kan t overal kopen
gewoon smeren naar behoefte
bij body cult en body art geven ze ook het advies van bephantene
gewoon smeren naar behoefte
bij body cult en body art geven ze ook het advies van bephantene
Elke shop heeft zijn eigen voorkeur. Ik denk dat je het belangrijkste kan samenvatten in:
- Hou de plek 'vettig' met de zalf die je hebt gekregen
- Spoel de tattoo regelmatig en dep droog zodat de stukjes inkt die er de volgende dagen nog afgkomen eraf gewassen worden
- Niet aan de korstjes pulken
- Hou de plek 'vettig' met de zalf die je hebt gekregen
- Spoel de tattoo regelmatig en dep droog zodat de stukjes inkt die er de volgende dagen nog afgkomen eraf gewassen worden
- Niet aan de korstjes pulken
- skaoot
Mij is weer niks verteld over regelmatig spoelen haha
regelmatig wassen is mij gezegd zonder zeep.. gewoon onder stromend water zoals de douche..
en ik zweer bij de schaafwondjes creme van vsm.. binnen 3 dagen geen korstjes meer bij mij
en dan nog een vettere zalf van dr vogel voor de dagen die erop volgen..
maar dat is mij door de tattoo meneer van yes it hurts in schagen aangeraden
en ik zweer bij de schaafwondjes creme van vsm.. binnen 3 dagen geen korstjes meer bij mij

maar dat is mij door de tattoo meneer van yes it hurts in schagen aangeraden

- cinderella
Hee, hoe kom je aan een tattoo meneer in Schagen? Kom je daar toevallig vandaan?
toen doet er nu niet meer toe
@ Cinderella
nope kom ik niet vandaan, maar heb ik leren kennen door Mack en Laura.. en ik durfde t bij hem aan de eerste keer.. vandaar
dat hij 2x gaatjes heeft gemaakt in mijn lijf (een heleboel gaatjes die hij met zwarte inkt heeft gevuld
)
nope kom ik niet vandaan, maar heb ik leren kennen door Mack en Laura.. en ik durfde t bij hem aan de eerste keer.. vandaar

De tattoo is gezet.
De plek is nu rood en gezwollen, voelt ook warm aan.
Pijnlijk is het ook.
Ik smeer twee á drie keer per dag in met uierzalf, die ik mee kreeg,
moet het heel dun er op smeren.
Bij het douchen zei hij, dat ik het dikker moest insmeren, zodat het water afstotend werd.
Vlak na het smeren doet het erg zeer, het prikt dan als een gek....
en komt er ook weer inkt vrij, dat ik voorzichtig weg dep.
En naarmate de dag vordert, heb ik soms steken (ik denk vanwege de toename van vocht onder de huid).
Ja, ik ben trots op de afbeelding,
maar ik heb de pijn echt onderschat...
De plek is nu rood en gezwollen, voelt ook warm aan.
Pijnlijk is het ook.
Ik smeer twee á drie keer per dag in met uierzalf, die ik mee kreeg,
moet het heel dun er op smeren.
Bij het douchen zei hij, dat ik het dikker moest insmeren, zodat het water afstotend werd.
Vlak na het smeren doet het erg zeer, het prikt dan als een gek....
en komt er ook weer inkt vrij, dat ik voorzichtig weg dep.
En naarmate de dag vordert, heb ik soms steken (ik denk vanwege de toename van vocht onder de huid).
Ja, ik ben trots op de afbeelding,
maar ik heb de pijn echt onderschat...
het hoort niet pijn te doen ..en steken heb ik ook nog nooit gehad ..
alleen t gevoel van een schaafwondje ..
als er vocht op hoopt is dat niet goed hoor dan kan er geen korstje onstaan .. en inkt mag er ook niet uitkomen .. heb ik nog nooit gezien bij mijzelf of bij anderen gehoord .
jouw post was van 2 dagen geleden .. hoe is het nu ?
alleen t gevoel van een schaafwondje ..
als er vocht op hoopt is dat niet goed hoor dan kan er geen korstje onstaan .. en inkt mag er ook niet uitkomen .. heb ik nog nooit gezien bij mijzelf of bij anderen gehoord .
jouw post was van 2 dagen geleden .. hoe is het nu ?
Ik had de eerste keer ook precies dezelfde problemen als noni. Ook vochtophoping, steken, pijn, en veel gelek van inkt. Maakte me toen ook wel wat zorgen, maar toch bleek er uiteindelijk niks aan de hand. Is wel langzaam genezen. 't is wel vervelend, vooral als je het niet verwacht, sterkte noni!
Mede door verkeerd advies had ik trouwens nauwelijks gesmeerd en is de tattoo ook niet netjes geworden, hij was niet overal dekkend en de lijnen waren niet strak.
Een andere tattoeerder ging hem toen helemaal opnieuw zetten toen 'ie genezen was, dat ging totaal anders, tijdens het zetten bloedde ik ontzettend terwijl ik de eerste keer helemaal niet bloedde (waardoor de tattoeerder moest stoppen en ik nu nog een keer terug moet komen voordat 'ie er goed uitziet :icon_sad:), en qua genezen was het nu na een dag of 2 al niet meer dik en rood en had ik er veel minder last van. Gebruikte calendulan zalf, is mij een stuk beter bevallen dan uierzalf! Dus dat is misschien een tip.
@noni: krijgen we nog een foto te zien van de tattoo?
Mede door verkeerd advies had ik trouwens nauwelijks gesmeerd en is de tattoo ook niet netjes geworden, hij was niet overal dekkend en de lijnen waren niet strak.
Een andere tattoeerder ging hem toen helemaal opnieuw zetten toen 'ie genezen was, dat ging totaal anders, tijdens het zetten bloedde ik ontzettend terwijl ik de eerste keer helemaal niet bloedde (waardoor de tattoeerder moest stoppen en ik nu nog een keer terug moet komen voordat 'ie er goed uitziet :icon_sad:), en qua genezen was het nu na een dag of 2 al niet meer dik en rood en had ik er veel minder last van. Gebruikte calendulan zalf, is mij een stuk beter bevallen dan uierzalf! Dus dat is misschien een tip.
@noni: krijgen we nog een foto te zien van de tattoo?