Gesprek van vandaag, bij een werving- en selectie-bureau, om voorgesteld te worden bij (weer een ander) traineeship, liep niet zo goed. Ze vond dat ik niet authentiek overkwam, en vroeg zich af waarom ik nu precies de techniek-kant op wilde. En dat ik wel erg overkwam als iemand die net een research master afgerond had (erg academisch). Ja hey, wat wil je dan, als je vrij uitgebreid naar mijn genderstudies ervaringen gaat vragen! Als je meer op de vakbond was ingegaan, had je meer praktijk gehoord. Nu ja, ben een beetje gepikeerd, merk ik, maar zie zelf ook wel wat ik beter kan doen (nog meer inlezen op bedrijf enzo, en dát verhaal beter klaarhebben). Zat/zit sowieso niet zo lekker in m'n vel, dus er mist wat enthousiasme ook, geloof ik.
Nu ja, morgen herkansing, bij een echt assessment + sollicitatie bij een traineeship in de IT. Met nieuwe schoenen, want de nette schoenen die ik had lopen niet zo lekker, en deze voelen net wat stabieler, maar zijn wel aan de elegante kant (met hak).
Ik heb nu een aanvaring over bereikbaarheid. Omdat zij mij elke keer op een verkeerd nummer blijken te hebben zitten bellen. En dat ligt aan mij. Terwijl ik al tijdens de sollicatieprocedure het góede nummer heb doorgegeven. En mijn collega me wel op het goede nummer belt. Maar nee, het is mijn verantwoording om het goede nummer door te geven (pas 36x keer gedaan) en ik moet mijn zakelijke voicemail ook gewoon afluisteren (wat ik niet wil als ik ziek ben, want dat gaat TOCH alleen maar over werk en niet over hoe het met mij gaat).
Hoe close ben je met je collega's? Kun je niet uithuilen bij een collega die je goed kent, hem of haar laten weten hoe naar je je voelt omdat je je al zo kut voelt en dan ook nog zo'n nare reactie krijgt? Dan gaat jouw versie van het verhaal iig óók als een lopend vuurtje rond. Maar dat kan denk ik alleen als je al zodanig goed met een bepaalde collega om gaat dat het niet raar is dat je daar even emotioneel komt uithuilen en je verhaal doen.. als je dat gewoonlijk nooit doet dan komt het nu over als roddelen.