Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Feline
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Feline »

Ik ben sinds ongeveer anderhalve maand ook gestopt met de pil, op doktersadvies. Meer onder het mom van kijken hoe mijn lichaam doet zonder & niet weten welke pil ik mee wilde doorgaan. Hiervoor heb ik namelijk een half jaar de Diane gehad voor mijn huid, maar dat leek weinig op te leveren. Daarvoor (& 2 maanden erna nog ff) had ik de Lovette (ofja, de merkloze variant), een lichte pil. Daar kreeg ik echter steeds vaker tussenbloedingen bij. Aangezien mijn moeder tijdje terug trombose heeft gehad (door de pil als behandeling van een vleesboom), moet je blijkbaar voorzichtiger zijn met de pil, dus dat speelde ook wel mee, denk ik..
Sinds het stoppen is de boel iig flink in de war, fysiek & 'psychisch'. 'Psychisch' uit zich dan vooral in verhoogd libido. Geen idee (nog) of er verder iets veranderd is op emotie-gebied. Fysiek ben ik anders ongesteld dan voorheen, voor zover ik dat op 1x menstrueren sinds het stoppen kan bepalen dan. Langer en totaal gezien wat heftiger qua bloeding. Geen buikpijn (nog) zoals voorheen, voordat ik aan de pil zat (euh, zo'n 9 à 10 jaar geleden). Ik ben benieuwd hoe (& wanneer) de volgende keren zullen zijn. Buiten ongesteldheid om lijkt er ook één en ander veranderd, ik leek een schimmeltje te hebben maar de klachten gingen niet weg na 2 kuren. Eigenlijk zou ik in dat geval bij de huisarts de boel moeten laten nakijken, maar dat durf ik niet zo goed. Nu ben ik dus aan het kijken of het misschien door Lactacyd komt. Voorheen hielp die juist bij het voorkomen van, maar wellicht nu niet meer ofzo? Nja, of mijn lichaam moet gewoon wennen en dat het dan gek gaat doen voordat alles weer normaler wordt.
De klachten lijken nu minder, maar dat kan ook komen doordat ik net pas ongesteld ben geweest. Mocht het toch aanhouden, zal ik zeker naar de huisarts gaan. Niet alleen omdat het vervelend is, maar wie weet zit er wel iets ernstigers achter wat serieus behandeld moet worden. Geen idee wat, maar dat risico wil ik niet nemen, zeker niet daar.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Mij is lactacyd heel fel afgeraden. Het schijnt toch niet helemaal goed te zijn voor de zuurtegraad daar. Enkel water.
madeleine

Bericht door madeleine »

Ik hoef niet meer aan voorbehoedsmiddelen re doen, omdat mijn lief daar al maatregelen voor heeft genomen. En net als feline maak ik me een beetje zorgen on de trombose kansen.. zeker na je 35ste en i.c.m. roken. (Ja, ik ga nog stoppen met roken) . Daarnaast is het nog ff afwachten, wat het minst erg is. We zullen het zien. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, en had vooraf eigenlijk niet bedacht dat het toch best wel een grote beslissing voor me is.. stoppen met de pil. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat je de controle uit handen geeft aan he lichaam, terwijl he er niet zeker van kan zijn dat het ook zo gaat lopen als je hoopt... zoiets
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Gilraen^ schreef:Mij is lactacyd heel fel afgeraden. Het schijnt toch niet helemaal goed te zijn voor de zuurtegraad daar. Enkel water.
Klopt. Lacatcyd wil je alleen gebruiken als er echt iets mis is, anders gewoon water. Lactacyd ontregelt namelijk inderdaad de zuurtegraad van je vagina, en da's alleen iets waar je wél blij van wordt als je al problemen hebt. Neemt niet weg dat er genoeg vrouwen zijn die 't elke dag gebruiken zonder er last van te hebben, maar het is niet goed voor je.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Wat Marijke zegt.

En ik wil ook nóóit meer aan welke hormoonsoort dan ook! Ik voel me ook zoveel beter, dat wat Pluu zegt, herken ik ook heel erg.

Alleen de mate van hevigheid waarop ik nu ongesteld ben is ook niet meer normaal.
/TMI alert/ Op dag 2 stond ik op terwijl ik gebruik maakte van een tampon én maandverband en het was maar goed dat ik een handdoek tussen mijn knieën geklemd had toen ik naar de wc hobbelde. Die handdoek hield het nog maar net.
Ik heb me de hele dag ook erg slap gevoeld, ook nog een nawee van mijn bloedverlies tijdens de bevalling natuurlijk, maar deze hoeveelheden ben ik ook niet gewend. Ik ben met een uur, anderhalf uur door toe aan een nieuwe tampon... Volgende keer aan de gyn voorleggen. //TMI alert//

Dus het is nu een beetje afwegen; ik voel me véél beter zonder de hormonen van de (prik)pil, wil ook geen spiraaltje of een andere semi-permanente anticonceptie omdat ik dat ten eerste eng vind (horrorverhalen over mirena's) en ten tweede omdat wij toch ook over een poosje weer een keertje over een Junior gaan nadenken.
Dus ik gebruik niks, behalve condooms.

Maar aan de andere kant ben ik nu wel erg hevig ongesteld, vloei ik behoorlijk en heb ik aardig last van buikpijn en een algeheel meh gevoel, zeker 1 dag. Da's ook niet prettig.

Iemand goede ideeën?
MILF :grin_ani:
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik ben beetje in overleg met Hertz gestopt met de pil (we doen ook enkel condooms nu, net als heel in het begin toen ik door mijn ziekte toch vaak de pil vergat). Maar ik mis het eigenlijk wel. Ja het is stuk beter voor mijn lijf, maar ik heb echt veel meer pijn elke maand, veel emotioneler ook. Verder ben ik minder lang ongesteld maar eerste dagen wel stuk heviger. En ja met of zonder condoom vrijen is toch een verschil. Beide kan leuk zijn hoor, maar zonder is toch nog net iets leuker...
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ik ben ook niet zo van de hormonen en de il, maar het fiet dat ik de pil door kan slikken en niet menstureer vind ik toch echt nog wel opwegen tegen alle nadelen. Als iemand een beter alternatief heeft, hoor ik het graag.
kitten

Bericht door kitten »

Feline schreef:...maar wie weet zit er wel iets ernstigers achter wat serieus behandeld moet worden. Geen idee wat,
Chlamydia.

Ik heb vorige maand mijn menstruatie een paar dagen uitgesteld ivm het Ardennenweekend. Ik had gehoopt dat mijn cyclus daardoor permanent verlegd was, maar helaas, gisteren genadeloos ongesteld geworden. En sinds een ernstig genante situatie in een saunacomplex, durf ik niet meer op tampons te vertrouwen, dus ik ga niet met de welpjes zwemmen... :nopompom:

En dat niet alleen, de menstruatie is ook veel heftiger. Pijn in mijn onderrug, opgeblazen buik (lijk wel 5mnd zwanger! :shock: ) kramp, bah! :(

Dus voor mij geen beïnvloeding van de cyclus meer! Lekker natuurlijk en tzt weer aan de Mirena!
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

@ kitten: vraag is dan alleen hoe ik dat opgelopen moet hebben. Eerder dit jaar (eind april) getest en alles was clean. Daarna weinig meer gedaan, behalve een keer (of 2?) met ex, maar hij heeft geen andere contacten gehad, zei ie. Ik ga er niet vanuit dat hij gelogen heeft.
JerryM

Bericht door JerryM »

je kan elke dag gratis anoniem onderzoek laten doen achter het westeinde ziekenhuis, bij de soa poli. is niet iets om uit te stellen lijkt me.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Hm nou ik zou niet uitgaan van een SOA in jouw geval dan, maar het kan natuurlijk ook iets als bacteriele vaginose ofzo zijn, of hoe noem je dat. Je kan beter gewoon wel even langs je ha, en dan kan dan gelijk alles checken toch?
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Ik zal deze week eens kijken wanneer ik bij de huisarts terecht kan en kijken wat zij aanraadt. Als dat inhoudt dat ik daar met mijn benen wijd moet, het zij zo.

Haha, om eerlijk te zijn, vind ik het maar moeilijk om hier zo over te praten. Zowel op het forum als daarbuiten. Schaamte ofzo?
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Ik ben een tijdje gestopt met de pil gewoon omdat het voor de anticonceptie niet nodig is hier. Daarnaast was ik vaak moe en kwam m'n huisarts met het idee dat het wellicht met de pil te maken had.
Voor ik met de pil begon (jaar of 10 geleden) was ik altijd erg onregelmatig. Toen ik stopte met de pil was ik elke maand ongesteld, alleen lag ik de eerste 2 dagen in m'n bed vanwege de krampen. Dat werd ook niet echt minder, dus maar weer aan de pil gegaan.
Daarnaast vind ik ongesteld zijn helemaal 3 keer niks. En met de pil kun je dat wat meer zelf bepalen.
Ik heb altijd Microgynon30 gebruikt. Paar jaar terug veel last van schimmels. Middeltjes hielpen niet. Ben toen naar een lagere pil gegaan (Microgynon20) en ben Lactacyd gaan gebruiken.
Jarenlang geen last meer gehad van schimmels of dingen die daar op lijken.
Tot het een paar maanden weer terug kwam. Allemaal witte troep, maar gelukkig geen jeuk.
Ben toen gestopt met Lactacyd en sindsdien gaat het weer veel beter.
Het schijnt zo te zijn dat je 'huishouding' eens in de 7 jaar veranderd. Dat kan verklaren waarom Lactacyd ineens niet meer werkte.
Waar een wil is, is een weg
Nadine

Bericht door Nadine »

Ik gebruik Yazz 24+4.
Ik kan geen kinderen krijgen op een natuurlijk manier mijn eileiders zijn meer lijders dan leiders van eieren zegmaar.

Maar mijn hormoonhuishouding is niet helemaal normaal, tenslotte functioneert mijn lichaam op het gebied van vruchtbaarheid ook niet zoals het hoort, dus ik zie een verband (medisch gezien is die niet zo plat te stellen hoor). Maar ik moet de menstruatiepil gebruiken, anders word ik zo ziek van mijn ongesteldheid (ik stop niet met bloeden namelijk) dat ik naar een dokter moet om daar medicatie voor te halen. Dus om die ellende te voorkomen, doe ik het zelf, gecontroleerd met de pil.
kitten

Bericht door kitten »

Feline schreef:Haha, om eerlijk te zijn, vind ik het maar moeilijk om hier zo over te praten. Zowel op het forum als daarbuiten. Schaamte ofzo?
Die schaamte ben ik voorbij, ik heb Chlamydia gehad en maak er geen geheim meer van. Nou ja, m.u.v. mijn moeder en bijvoorbeeld collega's. :clown: Ik zeg ook niet dat je dat hebt hoor, maar het is een gluiperd en niet de enige. Ik had niks van chlamydia gemerkt, maar ik stonk wel iets makkelijker/sneller en dat vond de gyn nou juist verdacht. En ja hoor: Chlamycia dus. Het kreng! ;)

Niks om je voor te schamen dus. En waarschijnlijk ook niet wat er bij jou aan de hand is, als je zo weinig sexueel actief bent geweest. Maar je weet het nooit en ook als het iets anders is, ga je dat wel willen weten. :)
Plaats reactie