Ehm terwijl ik daar typte, dacht ik aan een keer die meteen duidelijk maakte hoe handig het is als je Dom ook iets weet van persoonlijke dingen. (zijn meningen over verdeeld)
Ik raak beetje panisch als ik mezelf niet kan 'verdedigen'/loswurmen én het gevoel heb dat ik geen lucht krijg, zoiets wilde ik gaan schrijven.
Alleen mijn handen inpakken had al ooit een schrikeffect

Maargoed die ene keer.....ik lag vast, goed vast. Hij wil ergens nog een bondagetouw omheen knopen, legt dan zijn hand op mijn mond en neus en laat zonder na te denken het touw over mij heen vallen...dat valt langs mijn hals en blijft liggen.
Het blijft losjes over me heen hangen en duurde slechts even.
Niks...er was niks met dat touw.....
Niks met de Dom in kwestie.....
Alleen was ik héél even weg bij het spel...de week ervoor had ik mijn ex-man begraven, die zelf een eind aan zijn leven had gemaakt. Dat kwam PATS BOEM binnen. Ik heb me redelijk snel geprobeerd
Dan zit je zo in je rol en een simpel, zelfs onbewust iets, haalt je gelijk terug in de realiteit.
Waar wil ik heen?
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel jullie delen met je Dom of je sub. Dat is dan minder van toepassing op diegene die samenwonen, omdat je dan waarschijnlijk (mag ik toch wel aannemen) al veel, zo niet bijna alles, weet van elkaar.
Maar als je niet in één huis woont ... Hoeveel deel je van je prive-leven?
Doe je wikken en wegen of iets invloed kan hebben op het te spelen spel?
in mijn voorbeeld was wel begrafenis bekend, maar niet wijze waarop. En dan nog...daar is de ander natuurlijk niet zo mee bezig
Is het van belang dat de ander weet wat er is? Doet het ertoe?
Bel je de ander op als er iets voorvalt in je leven?
Ligt het ook niet aan de vorm van 'relatie' die je met de ander hebt. Hoeveel contact er is en welk soort contact. Of je liefdesrelatie hebt? Of je vrienden bent en af en toe samen speelt. Of elke week vaste avond bij elkaar bent. Of alleen maar samen speelt.
(ik bedenk nu...als je 'vrienden' bent, dan deel je bepaalde gebeurtenissen al met elkaar)
Ik ben benieuwd naar meningen en ervaringen van anderen.
Los van bovenstaand voorbeeld, weet ik ook dat je áltijd tijdens een spel tegen iets aan kunt lopen, wat niet te voorspellen viel.