fototoestellen uit jaren '60

Gesloten
colet

fototoestellen uit jaren '60

Bericht door colet »

Net voordat spullen verdwenen richting nooitmeerzien heb ik wat gered... Uiteindelijk heb ik dus al jaren de oude toestellen van mijn vader op zolder staan.
Afgelopen week met hem gekeken en ik mag er wat mee gaan googlen. Ik heb niet de illusie dat ik antieke waar in huis heb die mij echt geld op gaat leveren, maar tijdens het googlen bedacht ik mij de zogenaamde reden van ons forum voor sommigen ;) namelijk een fotoforum!
Dus fotoliefhebbende forummers...hebben jullie tips...een goed adres van een site waar ik die toestellen evt in de verkoop kan zetten...oid...
Eén toestel kan ik nog geen afstand van doen, die roept "mijn mijn mijn" en blijft dus mooi in eigen bezit :)

Het gaat nu om een Voigtlander Vitoret (zie foto's) en om een Ihagee Exakta Varex IIa (zie foto)
Volgens de wikipediasites prima camera's toendertijd. In één camera zit nog een fimpje (mogelijk zelfs met een jonge huppelende colet erop) en er zijn ook diverse kleurfilters in de tas.
FF denken....mijn vader had iets over een automatische belichtingsmeter....ehm...op de Vitoret, als ik mij goed herinner en voor zover mijn kennis gaat wat betreft al die draaischijven, knopjes en dingen....
Camera's voor het ouderwetse handwerk..... Ik heb ermee 'gespeeld' en begrijp nu ook waarom ik vroeger zo vreselijk lang moest wachten als mijn vader op zijn buik op het natte mos lag om foto's te maken.....tjonge....voordat zo'n camera eçht goed staat!!!!

Hoe dan ook....fotomensen....is dit nog leuk spul ofzo?
beide camera's.JPG
Ihagee exakta varex vooraanzicht.JPG
voigtlander vitoret.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: fototoestellen uit jaren '60

Bericht door cinderella »

Een collega van me spaart dat spul. Ik kan eventueel kijken of hij interesse heeft, maar ik stuur 'm liever niet door naar WS.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 159
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: fototoestellen uit jaren '60

Bericht door chell »

Als ze nog werken, heb ik serieuze interesse!!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 159
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: fototoestellen uit jaren '60

Bericht door chell »

Vooral in de Voigtlander trouwens :-)
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: fototoestellen uit jaren '60

Bericht door Mack »

Wow! Die Voigtländer. Jeugdsentiment. :D
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: fototoestellen uit jaren '60

Bericht door juffie »

Seska heeft ook iets met oude fotografie. Ik zal haar ook even porren.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: fototoestellen uit jaren '60

Bericht door Peter^ »

Laat dit topic maar bestaan, wellicht dat ik ook eens wat post.
Geniet van de positieve momenten.
Gesloten