Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Bitemarks

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Bitemarks »

Jeetje wat verdrietig meis *knuffelt heel hard*
Heel veel sterkte!
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
cinderella

Bericht door cinderella »

Weet er hier iemand trouwens een probaat middel tegen teken? De druppels die ik voor mijn katten gebruik zijn nu binnen twee weken uitgewerkt. Q heeft regelmatig wel een teek, maar kwam nu met 3 tegelijk binnen, F heeft er nooit een, en verdomd, ik had 'm bijna gemist, maar zag 'm ineens boven op z'n kop zitten. Ik durf ze eigenlijk de komende maanden niet meer buiten te laten. Er zijn hier in de stad natuurlijk best veel katten, dus die teken raken op een gegeven moment lijkt wel immuun voor bepaalde stoffen. Ik hoop dat na de verhuizing niet meer zo zal zijn, maar tot die tijd ben ik bang dat ik ze binnen moet laten.
toen doet er nu niet meer toe
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb goede ervaringen met scalibor shampoo, maar dat is voor de hond, dus geen idee of dat ook met katten werkt.
MILF :grin_ani:
cinderella

katten en wassen? geen goede combi.
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Ik weet niet wat je gebruikt, en heb ook geen tips welk middel wel helpt. Wat ik wel wil zeggen, is wat een dierenarts tijdje terug tegen mij gezegd heeft, namelijk dat je beter geen middel kan gebruiken wat zowel tegen vlooien als tegen teken werkt, zoals die Frontline Combo (?) waar ik nu wel eens reclame van op tv zie. Zo'n middel schijnt minder effectief te zijn tegen (één van?) beide beestjes dan 2 aparte middeltjes.

Vraag is echter altijd: spreekt zo'n dierenarts uit patiëntenbelang, eigen belang (= geld) of praat hij klakkeloos de producenten na (= onwetendheid)?

Met Micks diabetes heb ik het idee nogal vaak tegen het laatste aan te lopen, bijv. met het speciale voer, waarbij z'n suiker juist verder opliep naar mate ik het langer gebruikte, of de insuline die helemaal niet voor katten ontwikkeld is en die per flesje zeer wisselt in kwaliteit (zeker als er betere insuline bestaat.. mja, die is niet geregistreerd voor katten).

Morgen trouwens naar de dierenarts voor jaarlijkse controle (beide) & sukercontrole. Hopelijk kunnen zij dan ook bevestigen wat ik denk. Ik durf het niet uit te spreken, bang dat ik ons (Mick & ik) vervloek.. *duimt, hoopt, wenst, bidt (en dat als ongelovige)...*
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Veel sterkte ruby!!
felicia

Bericht door felicia »

Mijn dierenarts heeft onlangs gezegd dat ze vrij weinig de ziekte van Lyme ontwikkeld zien bij katten. Dus dat is misschien al een zorg minder?
artemis

Bericht door artemis »

Veel sterkte ruby!
cinderella

Wel een zorg minder, maar elke teek die ik moet verwijderen laat toch een kaal plekje zien, met eventueel ook een kans op ontsteking, en het is ook een tijdje een kale plek. En eens in de week een keer een teek verwijderen vind ik ook nog niet zo'n probleem, maar dit zijn er dus gewoon een stuk of 3 op een dag. Dat is voor de katten ook niet leuk meer. Van de eerste teek 2 weken geleden heeft Q trouwens nog steeds een bobbeltje op haar kin. Niet meer zo groot als toen die teek er zat, maar hij is ook nog steeds niet weg.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

De mijne heeft idd nog steeds een kale plek + litteken waar Puppysjors een teek weggehaald heeft, toen hij daar net aan was komen lopen. Schilfert ook af en toe nog een beetje, dus voorkomen lijkt me wel goed. Het schijnt dat je teken bij katten rustig kunt laten zitten tot ze vanzelf afvallen (hoewel, als ik even google zie ik al dingen over bloedarmoede bij de kat en op mensen overdraagbare infecties), maar het lijkt mij voor jezelf helemaal geen fijn idee dat die beesten teken mee naar binnen nemen...
felicia

Bericht door felicia »

3 per dag is inderdaad wel heel veel, die van ons heeft er nu over een maand maar2 gehad. En ik haal ze uiteraard ook meteen weg, ik vind het idee alleen al niets.

Gelukkig zitten ze mijn kat dan op een dichtbehaarde plek, want ik zie er niets van. Succes Cinderella!
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Net een telefoontje gehad van de dierenarts.
Operatie van een van mijn kleinste mannen (ratje) is goed gegaan. Maar bult die ze hebben weggehaald lijkt toch kwaadaardig. :( Hopelijk hebben ze alles kunnen weghalen en is het nog niet uitgezaaid. Arme kleine vent. Zucht.
kitten

Bericht door kitten »

Awwww... Wij wachten hier nu al een week op het overlijden van mijn oudste dametje (ratje). Ze blijft maar ademhalen, het is echt bizar! Ze weigert al sinds maandag om te drinken, ook als ik het flesje voor haar neus hou. Maar als ik dan even later kijk, heeft ze toch wat gegeten of is ze toch naar de andere kant van de kooi gelopen en ergens moet ze toch vocht vandaan halen, dat ze nog steeds leeft. Geen familie van de jouwe trouwens hoor tippi. Deze dame is gewoon oud en op. Alleen nog een beetje taai dus. :shock:
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Dat is ook vervelend Kitten!
kitten

Bericht door kitten »

Ja, vooral Middelste is er heel veel mee bezig. Ondanks dat dit eigenlijk het minst populaire ratje was, want ze was niet tam en de andere drie zijn wel vreselijk tam. Heb haar toen ze al volwassen was bij een slangenhouder gehaald, dus geen idee hoe oud ze precies is. Maar ze was duidelijk niet gewend aan mensen en daar is ze nooit echt overheen gekomen. Ik mag haar nu pas zonder protest oppakken en aaien, kun je nagaan. Dat doe ik evengoed maar zo min mogelijk, want het is altijd stressvol geweest voor d'r.

En jouw mannetje, als het kwaadaardig was, betekent dat dat het terug kan komen? Hoor je toch weinig, kwaadaardige tumoren bij ratjes. :(
Plaats reactie