Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
JerryM

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door JerryM »

is het een functie waar je nooit met korte mouwen zou mogen werken?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

het is op een middelbare school, dus geen functie waarvoor ik in pak naar mn werk moet.

Weg werken met make-up gaat sowieso niet werken, weet alleen niet wat nu de beste keus is, zal wel een last minute beslissing worden denk ik
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Gezien degenen met wie je 't gesprek hebt, zou ik denk ik wel voor iets gaan waar je je tatoeages bedekt. Maar aan de andere kant is 't in de lokalen bepaald niet koel *kuch* (ik zweette me vandaag de pleuris in een t-shirtje, maar ik stond dan ook wel les te geven)... Moeilijke afweging denk ik.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
skaoot

Bericht door skaoot »

Heb je niet een soort dun vestje of zo'n bolero, iets met mouwen wat je vlak voor gesprek aan kunt trekken?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik zou ze wel bedekken eigenlijk. Ik weet niet hoe conservatief de school is waar je solliciteert, maar volgensmij is het onderwijs nou niet de meest tatoo-tolerante sector. Je moet maar net een conservatief persoon treffen, en je laat een slechte indruk achter.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Voleuse schreef:Ik zou ze wel bedekken eigenlijk. Ik weet niet hoe conservatief de school is waar je solliciteert, maar volgensmij is het onderwijs nou niet de meest tatoo-tolerante sector. Je moet maar net een conservatief persoon treffen, en je laat een slechte indruk achter.
Open oecumenisch en zullen zeker niet snel iemand op zijn uiterlijk afrekenen (één van mijn sectiegenoten loopt regelmatig in Overzeas-kleding en daar wordt ook geen punt van gemaakt), maar de twee met wie ze gesprek heeft zijn allebei redelijk conservatieve types. Vandaar dat ik voor lange mouwen zou gaan, al is 't maar een dun bolero'tje o.i.d. inderdaad.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Oke, lange mouwen it is. wel even kijken wat ik erbij doe, heb meer tattoos die bedekt moeten gaan worden, maar dat komt wel goed.

Sowieso wel benieuwd hoe het gaat morgen, is alweer even geleden zo'n sollicitatie.
skaoot

Bericht door skaoot »

Alvast heeeeel veel succes!
En ze kijken vast niet raar op als je er een beetje bezweet bij zit want het is nu eenmaal gewoon warm en dat iemand beetje sollicitatiezenuwen heeft is ook normaal :)
Go you! :static:

En damn waarom kan ik niet ff docent Engels worden ofzo. Daar zie ik wel meer vacatures voor... Maar we blijven positief!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Go Bregje! Als je aangenomen wordt dan moet Sabrina maar even mijn jaarboek naar jou doorschuiven voor oude foto's van collega's. :biggrin:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Pfff heb het nu al snik heet, gaat nog leuk worden zometeen. Gelukkig ga ik gewoon met de auto, kom ik er al iets minder bezweet aan, is wel zo fijn.

Hoop dat alles goed gaat
cinderella

Bericht door cinderella »

Succes! En nou maar hopen dat we eindelijk twee echte WS-collega's krijgen, met twee jaar vertraging.
toen doet er nu niet meer toe
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Hoe bedoel je cinderella?

Ik heb geen Bregje kunnen spotten, maar hoorde wel van één van mijn collega's dat 't goed ging (meer wilde ze niet loslaten, sorry Bregje), dus yay voor Bregje (hoop ik)!
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

@cinderella: Is nog alleen voor stage he

@sabrina, dat was te verwachten dat ze niets zouden zeggen. Volgens mij ging het ook wel goed. Zat me een partij te zweten daar, ik had mn shirtje ng geen seconden aan en mn mouwen waren al opgestroopt, gelukkig was dat nog voor het gesprek en heb het daarna niet meer gedaan.

Nu even afwachten wat het gaat worden. Ga morgen denk ik nog een brief eruit doen, naar roc in nieuwegein, is technische afdeling met een afdeling werktuigbouwkunde, dus dat vind ik dan wel weer leuk.
cinderella

Bericht door cinderella »

Stage of werk, je blijft collega's hoor. Daar maken we meestal geen onderscheid tussen.

Sabrina, er was sprake dat Bregje bij mij op het werk zou gaan solliciteren. Maar toen bleek dat ze op korte termijn zou gaan verhuizen heeft ze daar dacht ik vanaf gezien. Hoe het precies zat weet Bregje denk ik beter.
toen doet er nu niet meer toe
Sabrina

Bericht door Sabrina »

@cinderella: Veel scholen maken dat verschil toch wel, op de meeste scholen wordt gesproken over docenten en stagiairs/studenten, maar ik beschouw de stagiairs op mijn werk ook wel als een soort collega's hoor, en anders Bregje in ieder geval wel als ze aangenomen wordt :). En check @ solliciteren op jouw werk, dan snap ik 'm.
Plaats reactie