Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- Voleuse
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Ik heb mijn research master application ingeleverd
Haaaaalp! Ik wil het zo graaag!

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
-
Omdat het UWV niet mee wil werken aan mijn Plan om fulltime fotograaf te worden (met mijn cv heb ik teveel kans op een baan vinden zij..), ben ik dus maar braaf aan het solliciteren. En ik heb nu echt de ideale vacature gevonden!!! Op 1.5km van huis een parttime vacature als systeembeheerder!!! Ik heb gesolliciteerd inmiddels en ben heeeeeeeeel hard aan het hopen. Deze vacature is echt zo ongeveer voor mij gemaakt, géén reistijd én parttime (28-32 uur) (niet dat ik echt weer in de ICT wil werken, maar ja.... hiermee hou ik wel voldoende tijd over om fotografie uit te bouwen en kan ik over een jaar of twee gewoon wel fulltime fotograferen)
- pluis
Ik ga voor je duimen, chell 

Dat zu wel tof zijn chell!!
Ik had vandaag nog een sollicitatie bij een roc.. Dat was echt heel leuk, hoop dat dit wat gaat worden, past echt bij mij. Het is nl tech college, dus richtingen als werktuigbuiwkunde en installatietechniek enzo. Daar hebben ze uiteraard wiskunde bij nodig en omdat ik zelf werktuigbuwkundige ben past dat juist heel goed.
Ik ben iig enthousiast, hopelijk zij ook
Ik had vandaag nog een sollicitatie bij een roc.. Dat was echt heel leuk, hoop dat dit wat gaat worden, past echt bij mij. Het is nl tech college, dus richtingen als werktuigbuiwkunde en installatietechniek enzo. Daar hebben ze uiteraard wiskunde bij nodig en omdat ik zelf werktuigbuwkundige ben past dat juist heel goed.
Ik ben iig enthousiast, hopelijk zij ook

- juffie
- Site Admin
Ben jij werktuigbouwkundige??? Dat wist ik helemaal niet! 

MILF 

Jup, maar zit al 4 jaar thuis, en doe korter aan bdsm, dus niemand van hier heeft mij zo meegemaakt 

-
Uitnodiging voor gesprek voor de functie hier om de hoek. Ik krijg al buikpijn als ik denk aan weer moeten werken, maar goed, met 3.5 dag en amper reistijd is het misschien wel te doen. Hoewel ik eigenlijk echt ontzettend géén ICT'er meer wil zijn....
- Ravelijne
Bah, dat is dubbel! Tegelijk 'droombaan' vanwege het praktische, en helemaal geen zin. Ik ga toch voor je duimen. Dat je 'm krijgt en dat dit de springplank naar je zelfgekozen carrière wordt, dan!
Hoppa, stageplek nummer 1 wil me hebben, en stageplek nummer 2 heb ik morgen 2e gesprek, dus hoogstwaarschijnlijk kan ik daar ook terecht.
Nu ga ik proberen of ze me bij stageplek 2 vanaf februari volgend jaar willen hebben (moet volgend jaar 2 stageplekken hebben), want als dat kan ben ik in 1 keer voorzien voor het hele jaar. Als dat niet kan ga ik denk ik toch voor stage 2, omdat dat meer met mijn vorige baan te maken had.
(@Sabrina, als je dit leest, wil je dat op je werk nog even voor je houden? Ze weten dat ik nog een gesprek heb maar niet dat daar mijn voorkeur ligt en dat wil ik graag nog even zo houden)
Nu ga ik proberen of ze me bij stageplek 2 vanaf februari volgend jaar willen hebben (moet volgend jaar 2 stageplekken hebben), want als dat kan ben ik in 1 keer voorzien voor het hele jaar. Als dat niet kan ga ik denk ik toch voor stage 2, omdat dat meer met mijn vorige baan te maken had.
(@Sabrina, als je dit leest, wil je dat op je werk nog even voor je houden? Ze weten dat ik nog een gesprek heb maar niet dat daar mijn voorkeur ligt en dat wil ik graag nog even zo houden)
- Sabrina
@Bregje: tuurlijk houd ik dat voor me! Zou echt nasty zijn om dat dan te gaan zeggen. En gefeliciteerd!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ging er ook niet vanuit dat je het express zou doen ofzo hoor!! En dank je wel 

Aanstaande woensdag een gesprek voor een parttime baan van 16 uur in Delft.
Komt eigenlijk nét op een verkeerd moment.. met een vers Kotertje had ik eigenlijk nog wel even langer willen wachten met een nieuw baantje. Ik zit nu nog in de periode van slaapgebrek en van-dag-tot-dag leven. Soms is Kotertje rustig en heb ik een dag veel energie. Maar de volgende dag heeft Kotertje weer een huildagje of een slechte nacht, en dan loop ik zonder baan al rond als een oververmoeide zombie. En ook als Kotertje op zijn best is ben ik nog wiebelig van de bevalling, ik kan me helemaal on top of the world voelen en dan doe ik iets "kleins" als boodschappen doen of een stukje wandelen en als ik thuis ben stort ik helemaal in. Dan moet ik echt even op bed liggen om weer bij te komen. Kortom, nu zou ik dat baantje er écht nog niet bij kunnen hebben. Maar het is niet voor nu, maar voor over een paar maanden (ze willen het liefst per 1 augustus maar ik ga kijken of ik 1 september voor elkaar krijg, ook ivm het regelen van kinderopvang). Per 1 september is de normale tijd van zwangeschapsverlof ook ruim voorbij, andere vrouwen zouden dan ook weer aan het werk gaan. Dus grote kans dat het met mij dan ook weer beter gaat, die termijn voor zwangerschapsverlof is niet voor niets zo vastgelegd. Alleen de pest is, als zij mij willen moet ik snel beslissen of ik de baan wil, terwijl ik dan nog niet weet hoe ik me tegen die tijd ga voelen (of hoe Kotertje gaat zijn qua slapen/huilen).
Best wel eng dus, een commitment moeten maken terwijl ik nog niet weet hoe alles gaat lopen.
Maar de baantjes van 16u. in de week die combineerbaar zijn met webshopje die liggen niet voor het oprapen, en het bedrijf klinkt positief, dus ik ga wel mijn best doen.
Binnenkort bedenken wat ik aan ga trekken (niets past meer!) en hopen dat ik de nacht vooraf wat slaap krijg zodat ik daar niet oververmoeid en vaag voor me uit zit te staren.
Aan de andere kant, ze weten daar dat ik net bevallen ben, het is al een teken van mijn motivatie dat ik toch zo snel op gesprek wil komen. Als vermoeidheid of iets minder perfect zittende kleding bij een net bevallen vrouw voor hen een breekpunt is dan is het niet het juiste bedrijf voor me.

Komt eigenlijk nét op een verkeerd moment.. met een vers Kotertje had ik eigenlijk nog wel even langer willen wachten met een nieuw baantje. Ik zit nu nog in de periode van slaapgebrek en van-dag-tot-dag leven. Soms is Kotertje rustig en heb ik een dag veel energie. Maar de volgende dag heeft Kotertje weer een huildagje of een slechte nacht, en dan loop ik zonder baan al rond als een oververmoeide zombie. En ook als Kotertje op zijn best is ben ik nog wiebelig van de bevalling, ik kan me helemaal on top of the world voelen en dan doe ik iets "kleins" als boodschappen doen of een stukje wandelen en als ik thuis ben stort ik helemaal in. Dan moet ik echt even op bed liggen om weer bij te komen. Kortom, nu zou ik dat baantje er écht nog niet bij kunnen hebben. Maar het is niet voor nu, maar voor over een paar maanden (ze willen het liefst per 1 augustus maar ik ga kijken of ik 1 september voor elkaar krijg, ook ivm het regelen van kinderopvang). Per 1 september is de normale tijd van zwangeschapsverlof ook ruim voorbij, andere vrouwen zouden dan ook weer aan het werk gaan. Dus grote kans dat het met mij dan ook weer beter gaat, die termijn voor zwangerschapsverlof is niet voor niets zo vastgelegd. Alleen de pest is, als zij mij willen moet ik snel beslissen of ik de baan wil, terwijl ik dan nog niet weet hoe ik me tegen die tijd ga voelen (of hoe Kotertje gaat zijn qua slapen/huilen).

Maar de baantjes van 16u. in de week die combineerbaar zijn met webshopje die liggen niet voor het oprapen, en het bedrijf klinkt positief, dus ik ga wel mijn best doen.
Binnenkort bedenken wat ik aan ga trekken (niets past meer!) en hopen dat ik de nacht vooraf wat slaap krijg zodat ik daar niet oververmoeid en vaag voor me uit zit te staren.

- cinderella
Leuk Pluu! Als ik eraan denk, zal ik volgende week voor je duimen.
Ik heb eergister een leuke vacature gevonden, en vandaag nog een, en een wat mindere. Vandaag is geen goede dag om sollicitatiebrieven op te sturen (te druk met de tweede correctie van examenwerk, m'n hoofd staat er nu echt niet naar), maar ze zijn nieuw genoeg om het morgen in een paar tussenuren te doen. Wordt spannend!
Ik heb eergister een leuke vacature gevonden, en vandaag nog een, en een wat mindere. Vandaag is geen goede dag om sollicitatiebrieven op te sturen (te druk met de tweede correctie van examenwerk, m'n hoofd staat er nu echt niet naar), maar ze zijn nieuw genoeg om het morgen in een paar tussenuren te doen. Wordt spannend!
toen doet er nu niet meer toe
- shareen_G
Pluu, er bestaat ook nog een proeftijd. Gaat het niet is er geen man overboord en kun je gewoon stoppen.
Waar een wil is, is een weg
-
Om 9.30 sollicitatie voor die parttime baan. Mega mixed feelings....buh!