WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
JJV

Re: WS valt af!

Bericht door JJV »

voedsel vertoont ook 'verslavende' eigenschappen, voornamelijk geestelijk
plus gewenning door vergrotende maag... Dus zo gek lijkt me de vergelijking niet....
~\v/~
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Volgens mij kan je wel degelijk verslaafd zijn aan suiker/koolhydraten.
En met roken heb je nog het ´voordeel´ dat je helemaal zonder kan. Eten moet je altijd blijven doen.
pluis

Bericht door pluis »

Nouja, dr is in toenemende mate eh.. reden om aan te nemen dat suiker lichamelijke én geestelijke afhankelijkheid kan veroorzaken.

Edit: Oeps! Linkje vergeten..

Artikel!

(einde edit)

T lastige van eten is ook dat je (itt sigaretten) niet cold turkey kunt stoppen (zonder zelf cold turkey te worden, dat is). Dat lijkt me voldoende om het een misschien niet groter maar wel complexer probleem te maken dan sigaretten of heroïne.

Enfin. Ik vond Luc's advies niet verkeerd en ook niet 'makkelijk'. Ik denk dat je even vergeet, tessie, dat alles wat in het vorige forum al over dit onderwerp is gezegd, niet teruggelezen kan worden door Luc.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Tis ook zeker geen verkeerd advies van Luc :) af en toe er bij stil staan hoe het principe ook weer werkt is wel handig :)

maar makkelijk is het niet.... *stomme toblerone reepjes.... nu is het huis verder wel suiker vrij geloof ik, dat dan weer wel :) *
**Self Rescuing Princess**
pluis

Bericht door pluis »

Mwuh.. Ik heb in de einddagen van mn scriptie zelfs de gewone suiker (je weet wel, dat witte spul) niet meer gekocht. Als ik t wel deed was t wachten tot de eerstvolgende stress-induced eetbui en dan.. eh.. nahja..

T gekke is dat ik me na teveel suiker altijd hondsberoerd voel, maar dat dat niet schijnt te helpen om t niet meer te doen.

Stom ongezond eetgedrag..

(nu braaf, met salade als diner..)
CraZaay

Bericht door CraZaay »

En weer ongezond avondeten op... Morgen nieuwe poging tot gezond doen (incl. sporten).
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

pluis schreef:Ik denk dat je even vergeet, tessie, dat alles wat in het vorige forum al over dit onderwerp is gezegd, niet teruggelezen kan worden door Luc.
:confused: Wat bedoel je daarmee dan?
Guilty

Bericht door Guilty »

tessie schreef:Volgens mij kan je wel degelijk verslaafd zijn aan suiker/koolhydraten.
Absoluut! Sowieso is het hele atkins dieet er bijvoorbeeld al op gericht om de verslaving aan koolhydraten te verbreken. Wat Luc beschrijft is wat dat betreft denk ik wel de beste/gezondste methode om af te vallen, zeker in combinatie met sporten, maar niet per se de makkelijkste. Als je van die verslaving aan suiker en koolhydraten af wil, kun je volgens mij het beste zo veel mogelijk stoppen met suiker (hele snelle koolhydraten) en beperkt langzame koolhydraten eten. Dus de koolhydraten uit gezonde producten als volkorenbrood, zilvervliesrijst, gekookte aardappelen e.d. Zo extreem als in het atkins dieet zou ik niet snel meer doen (ben ik in het verleden wel veel mee afgevallen), maar een beetje minder koolhydraten (en wat meer eiwit) is volgens mij nog steeds een prima lijn-advies.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja idd, bij Atkins moet je ook beginnen met zo goed als alle koolhydraten schrappen om af te kicken en dan later langzaam steeds weer een beetje meer toevoegen.
Voor mij is dat helaas de enige manier waarmee ik kan afvallen, in combinatie met gewoon heel (te) weinig eten. Maar voor andere mensen zo ik het zo extreem ook niet aanraden idd. Al vind i het afkickgedeelte wel erg goed, want daarna heb je dus ook echt minder behoefte aan koolhydraten en dat vind ik wel erg positief en een goed begin voor elk ander dieet/lijnpoging.
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Dat niet minder dan 1500 calorieen gaat voor mij zeker niet op. Als ik dat zou eten of meer kom ik absoluut aan. De grens ligt bij mij op 800-1000 Daar hou ik me dan ook ongeveer 5 dagen per week aan, omdat ik absoluut niet meer aan wil komen. 2 dagen per week mag ik van mezelf wat meer en dan blijf ik redelijkop gewicht. Als ik af wil vallen en ik hou me een periode aan de rond de 1000 calorieen, dan val ik wel af, maar dan moeten er echt geen foute dagen tussen zitten, dan sta ik stil. Helemaal nu ik al weken niets doe moet ik me daaraan houden, anders groei ik simpelweg dicht. Ondanks dat ben ik de afgelopen maanden 10 kilo afgevallen, waar ik heel erg blij mee ben. Nu sta ik weer stil, en hou me gewoon aan mijn eigen schema. 's Morgens en 's Middags een dubbele cracker, 's avonds warm eten. That's it, wat fruit tussendoor en verder drink ik heel veel thee (groene en rooibos) en een paar koppen koffie met alleen zoetjes.

Ik weet dat het geen aanrader is, maar voor mij het enige wat werkt, en ik heb echt 40 jaar lijnervaring. Ik moet ook helemaal met tessie mee gaan dat dietistes echt niets toe te voegen hebben als je er al zo lang mee bezig bent. Je weet heus wel wat goed en slecht is. Als je voor het eerst gaat lijnen kunnen de adviezen uiteraard wel nuttig zijn.
Het laatste dieet schema wat ik kreeg een paar jaar geleden kwam ik alleen maar van aan, ik moest het 3 dubbele eten van wat ik gewend was, en dat mens begreep er niets van. Volgens haar moest ik eerst weer wennen aan "normaal" eten. Ik heb het dus gedaan, maar na 3 maanden en 5 kilo er bij de handdoek in de ring gegooid en mijn eigen weg gaan volgen.
Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, genoeg vezels, groente, fruit etc en ik slik vitamine preparaten.
faery

Bericht door faery »

Ik vind die tip/redenatie van de dietist nog niet zo gek hoor linne. Door alle dieten is je stofwisseling compleet naar de klote (pardon my french), en dat maakt afvallen in het algemeen een stuk moeilijker, om over op gewicht blijven nog maar te zwijgen. Maar dan moet je wel langzaam opbouwen en niet opeens het dubbele gaan eten, want dat is niet goed inderdaad. Ik vind het echt supergoed dat je het volhoud, ik zou dat echt niet kunnen.
linne{R}

Bericht door linne{R} »

De redenatie is ook echt niet verkeerd, vooral omdat ik toen EN niet ontbeet EN nooit lunchte, heel erg slecht natuurlijk. Maar na 3 maanden en zo veel aankomen was ik er wel klaar mee. Verkl*te ( :shock: ) stofwisseling dus idd na al die jaren lijnen en alles geprobeerd te hebben denk ik.
Ik ging toen van niets naar 's morgens 2 boterhammen, 's middags 3, dan 2 tussendoortjes (ontbijtkoek en zo), fruit en avondeten MET toetje omdat ik te weinig melkproducten gebruik .
Dat was echt to much.. Bovendien voelde ik me de hele dag doodongelukkig omdat ik zo'n vol gevoel had en compleet opgeblazen. Nooit meer trek, maar alleen afkeer. Ik smokkelde dus ook wel, door minder brood te nemen. Ik kreeg het gewoon niet weg allemaal.
kitten

Bericht door kitten »

Kan ik me voorstellen! 2 als ontbijt, 3 als lunch. Dat lijkt mij ook veel.

Wat doen die diëtistes toch? Kijken die dan niet naar degene die ze voor zich hebben...? :confused:

Overigens, mijn enige ervaring met een diëtiste was wél positief. Want die keek dus wel naar mij en zag dat mijn maaltijden wel ok waren, maar dat mijn fout zat in tussendoortjes en (vooral) wat ik drink. En ze hielp me gezond en kalm af te vallen. Heel geleidelijk. Mijn vader mopperen, want zo duurde het wel langer en eigen risico en blabla (ik woonde toen nog thuis), maar het was wel de beste manier!
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Ik eet vanavond zo'n maaltijdsalade van de Appie (490 kcal totaal), maar volgens mij zijn die dingen stiekem helemaal niet zo gezond (ondanks dat idiote klavertje). Volgens mij zitten er veel te weinig voedingsstoffen in. Heb bij wijze van test weleens 2 weken lang 6 dagen per week iedere avond alleen zo'n salade gegeten (+ andere maaltijden, totaal 1500 kcal per dag, voor een volwassen vent) en ik viel geen grammetje af. De balans is helemaal ruk volgens mij. Dat je het weet :P
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik ben een appel aan het eten !

:shock: Appels zijn Eng :shock: En nu eet ik er 1 !

Zit vast ook suiker in, maar iig geen gerafineerde zooi.

En vanochtend een banaan.

Wow ! das op 1 dag meer groente en fruit dan ehm.... de laatste twee maanden bij elkaar...
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie