Moet ik naar de dokter?
Re: Moet ik naar de dokter?
dank je allemaal.
ik ben net bij de huisarts langs geweest en die zegt: als het nog een paar maanden aanhoudt, maak dan een afspraak voor een inwendig onderzoek.
Ik denk dat ik die maanden niet afwacht, maar na mijn volgende menstruatie gewoon die afspraak maak.
Ik heb immers duidelijk aangegeven dat ik er al maaaanden last van heb. Inderdaad, verder geen klachten zoals buikpijn of jeuk of zo, maar het stoort me toch.
Voor de overgang is het volgens de huisarts nog wat te vroeg (ik ben 37 jaar).
f
ik ben net bij de huisarts langs geweest en die zegt: als het nog een paar maanden aanhoudt, maak dan een afspraak voor een inwendig onderzoek.
Ik denk dat ik die maanden niet afwacht, maar na mijn volgende menstruatie gewoon die afspraak maak.
Ik heb immers duidelijk aangegeven dat ik er al maaaanden last van heb. Inderdaad, verder geen klachten zoals buikpijn of jeuk of zo, maar het stoort me toch.
Voor de overgang is het volgens de huisarts nog wat te vroeg (ik ben 37 jaar).
f
- juffie
- Site Admin
@ Ruby Mijn moeder is op het laatst maar weer aan de pil gegaan, die werd daar ook helemaal gek van. Zo kon ze het nog een beetje regelen. Ik denk dat ze toen zo 45 was, dus ongeveer jouw leeftijd ook.
MILF 

- Ravelijne
Het kan ook bij PCOS horen, maar dat zou je wel moeten zien in de bloedwaarden (mits ze daar ook naar gekeken hebben). Echo kan daar meteen duidelijkheid over geven, alleen inwendig onderzoek meestal niet. Of (dooddoener, maar wel waar) stress.
Echo en inwendige checks was allemaal oke. En Juffie, ik ben nog geen 45! :-)
Het is echt superonhandig...de assistente bellen is een goed plan.
Het is echt superonhandig...de assistente bellen is een goed plan.
- juffie
- Site Admin
Het kan, kan ook normaal zijn. Ik heb JAREN altijd 14 dagen ongesteld geweest. Niet allemaal even hevig, maar wel echt 10-14 dagen elke maand...
Plotseling last van heel erge oorpijn. Kwam rond 24u opzetten als jeuk, nu (04.00u) klopt het hele oor, doet hardstikke pijn en hele kaak zit op slot.
Twijfel of ik moet wachten totdat het overdag is en ik naar de gewone dokter kan, of dat ik een noodarts moet bellen. Het voelt overdreven voor oorpijn, maar ik voel me paniekerig en vaag. Geen koorts, net gemeten. Maar voel me wel of ik koorts heb, ik heb hele rare gedachten, ik heb het gevoel alsof er een startrek wormhol in mijn oor zit en er zombies uitkomen en.. nouja, ik weet dat het niet zo is enzo, maar ik loop rond in een of andere oorpijn-nachtmerrie. En ik weet nu niet of dat komt doordat er iets acuut mis is in mijn lichaam of gewoon omdat ik een oren-fobie heb. Ik vind dichte oren heeeeel naar, en dingen in oren vind ik naar, en druppels in oren vind ik naar, en pijn in oren al helemaal, en pijn in oren die alleen behandeld kan worden door het oor uit te laten spuiten of een medicijn erin te stoppen vind ik dus heeeel eng.
Mijn oor is nu het middelpunt van de wereld op een hele nare manier en het doet pijn pijn pijn en zit dicht en op een manier die niet te negeren valt, ik loop rond als een of andere gek, kan niet stoppen mijn hoofd steeds te bewegen enzo en mijn hoofd scheef te houden omdat het voelt alsof het wormhol in mijn oor mijn hele lichaam probeert naar binnen te zuigen en daardoor opzij trekt. Nogmaals ik weet dat er geen wormhol in mijn oor zit maar ik kan het niet anders omschrijven. Mijn hele nek en kaak verkrampen ook.
Ik twijfel wat ik moet, kan het iets ernstigs zijn? Moet ik wachten tot de ochtend?
Twijfel of ik moet wachten totdat het overdag is en ik naar de gewone dokter kan, of dat ik een noodarts moet bellen. Het voelt overdreven voor oorpijn, maar ik voel me paniekerig en vaag. Geen koorts, net gemeten. Maar voel me wel of ik koorts heb, ik heb hele rare gedachten, ik heb het gevoel alsof er een startrek wormhol in mijn oor zit en er zombies uitkomen en.. nouja, ik weet dat het niet zo is enzo, maar ik loop rond in een of andere oorpijn-nachtmerrie. En ik weet nu niet of dat komt doordat er iets acuut mis is in mijn lichaam of gewoon omdat ik een oren-fobie heb. Ik vind dichte oren heeeeel naar, en dingen in oren vind ik naar, en druppels in oren vind ik naar, en pijn in oren al helemaal, en pijn in oren die alleen behandeld kan worden door het oor uit te laten spuiten of een medicijn erin te stoppen vind ik dus heeeel eng.
Mijn oor is nu het middelpunt van de wereld op een hele nare manier en het doet pijn pijn pijn en zit dicht en op een manier die niet te negeren valt, ik loop rond als een of andere gek, kan niet stoppen mijn hoofd steeds te bewegen enzo en mijn hoofd scheef te houden omdat het voelt alsof het wormhol in mijn oor mijn hele lichaam probeert naar binnen te zuigen en daardoor opzij trekt. Nogmaals ik weet dat er geen wormhol in mijn oor zit maar ik kan het niet anders omschrijven. Mijn hele nek en kaak verkrampen ook.
Ik twijfel wat ik moet, kan het iets ernstigs zijn? Moet ik wachten tot de ochtend?
- Mack
Gewoon de dokterspost bellen. Het kan zelfs zijn dat je meteen wordt doorgestuurd naar de eerste hulp. klinkt als een acute (binnen)oor-onsteking,
Sterkte!
Sterkte!
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Crownless
Brrrr, bah, klinkt heel naar pluu. Dokter bellen, daar zijn ze voor. Hoe gaat het nu?
En eens met het 'oorpijn is eng ende naar' verhaal. Vind oorpijn de ergste pijn die er is. Sterkte.
En eens met het 'oorpijn is eng ende naar' verhaal. Vind oorpijn de ergste pijn die er is. Sterkte.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- kitten
Ik vond 'm ook dokter-bellen-gerechtvaardigd. Hoe is het gegaan?
een huisartsenpost kun je ten allen tijde bellen, zeker voor zo iets. Ze maken aan de telefoon een inschatting of je meteen een arts moet zien, en dan kan je dus naar de huisartsenpost komen of dat het kan wachten.
Ik heb toch met pijnstillers op gewacht tot de ochtend, naar een vervangende huisarts geweest want mijn eigen is op vakantie. Die zegt dat er alleen maar een prop in zit, en dat het kan da tdat zo'n verschrikkelijke pijn doet. Dat het uitgespoten moet worden. Zit nu met sla-olie in mijn oor, en moet vanmiddag een heeeeel pijnlijk oor laten uitspuiten.
Weet niet hoe ik dat moet overleven want het doet al ontzettend pijn als er niets mee gebeurt, laat staan als er een fikse straal water in moet
. Wel zware pijnstillers gehad dus die ga ik een uur voor het uitspuiten nemen. Maar erg veel vertrouwen heb ik niet in een simpele al-dan-niet-zware pijnstiller, kunnen ze me niet zo'n morfine-prik geven zoals tijdens mijn bevalling? Ik weet echt niet hoe ik mijn hoofd recht moet houden, het is gewoonlijk al een reflex van me om mijn hoofd weg te trekken als iemand water in mijn oor probeert te spuiten, daardoor is het al moeilijk een normaal oor uit te spuiten bij mij. Ik heb echt geen idee hoe ik mijn reflexen moet onderdrukken bij een zwaar pijnlijk oor.

ik heb mijn oor ook een keer moeten laten uitspuiten, op vakantie in Griekenland, maar ik vond het zelf niet zo pijnlijk eigenlijk wel een opluchting toen het gedaan was. Nu moet ik ook zeggen dat mijn oor toen ook niet echt pijn deed, ik had alleen het gevoel dat hij volgestopt zat.
In ieder geval sterkte Pluu!
In ieder geval sterkte Pluu!
- kitten
Sterkte! En van tevoren tegen de behandelaar vertellen dat je er tegenop ziet en dat je bang bent dat je uit reflex weg trekt, dat kan zeker ook helpen!