Oeh, die Marrokaanse groenten, yum! Toevallig al 9 van de 10 dingen in huis, dus morgen met boodschappen maar de rest op het lijstje zetten.
Dit is het bloemkool met avocado recept, maar ik 'm nog niet uitgeprobeerd, dus. Deze met bloemkool gevulde dolma's met gedroogde abrikozen en munt wel al, gisteren. Ik had geen snijbiet, dus het werden sla-wraps en ik heb geen vitamix maar een gewone keukenmachine werkt ook. Ik vond het erg lekker geworden. Zarath vond het ook helemaal niet verkeerd, dus die heeft al 2 goeie beoordelingen.
Inmiddels uitgeprobeerd en de bloemkool met avocado-saus is lekker, maar niet bijzonder. Sowieso erg zomers. De dolma's van gisteren waren wat 'warmer', ondanks dat het een koud gerecht is. Viel beter bij de sneeuw. Die avocadosaus ga ik wel nog eens als een dipsaus maken met een schaal gesneden groente en tortillachips er naast voor bij een film, of zo. Die was op zich wel erg lekker.
Pasta met avocadosaus is errrrrug lekker. Ik doe er altijd wel tomaatjes en nootjes doorheen want zonder vult het niet zo. http://thingsilike-dani.blogspot.nl/201 ... s.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Vanavond hebben we cheese quesadilla's met yoghurtdip vooraf (twee soorten - kruidenkaas met munt en Goudse kaas met Amerikaanse bbqsaus).
Daarna veggie-burritos-zonder burrito* en zelfgebakken cornbread.
Zelfgebakken espresso-hazelnootbrownies toe
* die burrito-zonder burrito is dus eigenlijk burritovulling (bruine rijst, refried beans, sla, tomaat, avocado, kaas) in een kom. Da's minder rommelig eten dan met een veel te vol gestopte tortilla die je dan niet meer dichtgevouwen krijgt.
Hier vandaag op het menu aardappelpuree met geroosterde venkel en ui erdoor (een soort stamppot, zeg maar) met iets hamburger/tartaartje-achtigs erbij. Ik heb gehakt liggen, moet nog even kijken wat ik er door doe en hoe ik het bak. Ik twijfel nog of ik er nog een groente bij doe, of dat ik het wel voldoende vind met de venkel door de puree. Zo ja, dan worden het waarschijnlijk doperwtjes met munt.
IK doe nog wel eens mijn tortilla's in stukken scheuren en eten op de manier zoals een belg een broodje kaas eet (om en om een hap kaas en een hap brood). Dus lepeltje vulling en een stuk tortilla.
Vanavond van die foute supermarkt shoarma (die best lekker ruikt trouwens). Voor morgen ga ik zo een grote pan short-cut pastasaus maken.
Ik had vandaag een kookworkshop bij Ikea, met garnalensoep, pizzatjes en brownie-achtig iets. En daarna nog een verjaardag.
Qua punten weet ik echt niet wat ik moet tellen dus ga er maar vanuit dat mijn dagtotaal nu wel op is.
@pluis klinkt goed! al is cheese quesadilla's dubbel op, quesadilla refereert al aan de kaas. Hmmm quesadilla's met meer kaas... dat kan niet slecht zijn!
ik heb er van de week nog gemaakt met kip ertussen. Wanneer komen er taqueria's in Nederland?!?
Anyhoe, vanavond lekker stoofvleesje gehad, met rijst en gestoofde groente. Al proef ik er weinig van, lekkere structuur! Merk dat ik daar steeds meer op let met eten. Wel grappig... al wil ik liever weer gewoon kunnen proeven.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!