Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
madeleine

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door madeleine »

Hé das mijn werk :lol: . Mocht je daar meer over willen weten anne... je kan me altokd bellen. Daarop voortbordurend. En kijkend naar je eerdere werkervaring. Trainer/opleider/coach/bemiddelaar in de officemanagement sector.
Ik weet dat het vak in ontwikkeling is, dat veel medewerkers daar moeite mee hebben, en dat managers het moeilijk vind hun ondersteuning op de goede manier aan te sturen....
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
eireann
Site Admin

Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door eireann »

Ik heb een idee! Lag al in bed en ineens ging er een lampje aan :) net op papier een beetje uitgewerkt, morgen zet ik het hier neer .:)
**Self Rescuing Princess**
pluis

Bericht door pluis »

Vertel je idee, Anne :) Ik ben benieuwd!
colet

Bericht door colet »

Anne, op een cursus laatst heb ik gehoord en gewerkt met de competentieatlas van het UWV.
De site is sinds ik er heb gekeken al twee keer veranderd en niet altijd ten gunste van de gebruiker, maar je kunt daarmee, volgens hen, wel op andere werkgebieden of functie's uitkomen, waar je niet aan had gedacht.

http://www.competentieatlas.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Nou kijk, het zit dus zo: ik wil m'n carriere rechts af laten slaan en omhoog, ipv alleen maar hoog, echt even een andere richting uit. Maar dat is nog vrij lastig omdat je dan in het cirkeltje 'geen ervaring voor senior rol' of 'te hoog gekwalificeerd voor lage rol' komt... niet handig. Blijven doen wat ik deed kan natuurlijk wel, maar daar wordt ik eigenlijk ongelukkig van.

De uitleg van de 'waarom wil ik ineens iets anders en waarom denk ik dat ik het kan' past voor mij niet in een sollicitatiebrief, die is om aan te geven waarom je voor dat bedrijf wilt werken met 1 paragraafje over de functie. En dat is niet genoeg...

Dus! Ik ga m'n CV omgooien. Functies waar ik geen pest aan vond krijgen alleen nog een plek op de tijdslijn, met 1 regel algemene omschrijving.
Het kopje karaktereigenschappen wordt uitgebreider
Het kopje skills komt er bij en daar komen ook skills op die niet uit functies zijn verkregen.

Vervolgens verwijs ik in de brief naar m'n website, en ga ik een hele coole site bouwen :) Met meerdere pagina's waaronder:
- Een met trefwoorden en dan net zo Cool gedaan als Crownless d'r CV.
- Een pagina met referentiebrieven van vorige werkgevers ingescand
- Een pagina met referenties van vrienden. (die ik heb helpen verhuizen, wel eens een goed idee heb gegeven, waar ik mee heb gewerkt, waar ik vrijwilligerswerk mee heb gedaan, waar ik mee op gesprek bij een instantie ben geweest) evt met link naar hun linkedin zodat het duidelijk echte mensen zijn
- Een pagina met hobbies en welke transferable skills daar uit zijn gekomen. (padvinders: Organiseren, musicals: spreken voor groepen, taarten maken en naaien: gestructureerd werken) Ook met foto's van de mens anne.
- Een pagina over mij in het buitenland en hoe dat invloed heeft gehad op hoe ik werk, zelfstandigheid enzo
- Een lees lijst van zelfstudie boeken die heb gelezen
- Carriere plan

Misschien dat sommige dingen een pagina gaan delen, maar dat is het idee.

En ik heb net pas hoofdstuk 1 van 'welke kleur heeft mijn parachute' uit :) gauw verder lezen!

oh! goede tip Colet, ga ik daar ook even kijken
kitten

Bericht door kitten »

Goed idee, maar zo'n site moet je wel goed bijhouden hoor! Laten verslonzen bereikt dan het tegenovergestelde. Ik kan het weten. :clown: Maar verder: supergoed idee!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

De informatie is in principe statisch. Er komt geen blog op of wat ook, en als ik een maal een baan heb kan die weer dicht. Tot ik weer een andere moet zoeken. En ik geef het adres pas in een brief als ie af is.
Emmy

Bericht door Emmy »

Ik vind het een super idee eireann. Uniek, anders dan anders en daardoor steek je hopelijk boven de anderen uit.
chats

Bericht door chats »

Eindelijk een reactie op een van de sollicitaties. Volgende week vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek.
1 vacature is teruggetrokken, omdat er geen BBL klas gevormd zou kunnen worden. Dus nu nog wachten op 3 reacties.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Yay! Niet alleen een reactie, nog een goede reactie ook! Succes met het gesprek!
kitten

Bericht door kitten »

WIIIIIIEEE!!! Ben door een wervingsmannetje gebeld voor een onwijs AWESOME baan!! Mag nog niet zeggen wat of welk bedrijf, want dat mocht nog niet algemeen bekend worden gemaakt, en tis 32uur (veel!) en tijdelijk, maar damn, ik wil die baan!!!
kitten

Bericht door kitten »

Jeez! Hij heeft me een link gestuurd naar de vacature. Zonder bedrijfsnaam dus. Daar had ik normaal echt NOOIT op gereageerd! :shock: *hyperstuiter* :panic: :mrgreen:
Plaats reactie