Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- skaoot
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Op de site staat ook dat je het dan wel gewoon kunt proberen. En joh, kan er niks aan doen dat ik ze niet eerder ben tegengekomen! Nu ideeen beetje laten sudderen en dan een dezer dagen brief eruit knallen.
Ow en nog yay voor kitten! Ook nieuwsgierig!
Ow en nog yay voor kitten! Ook nieuwsgierig!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- eireann
- Site Admin
Moeten ze maar beter te googlen zijn hoor skaoot! Gewoon reageren!
**Self Rescuing Princess**
- cinderella
Grappig, mijn oude school, en die van AndereBart staat erbij, en ook een school waar ongeveer mijn hele familie op heeft gezeten. Ik zie twee oud-werkgevers, met 1 vestiging waar ik ook daadwerkelijk heb gewerkt. Een school hier in de gemeente waar ik absoluut niet zou willen werken ook. Verder zo te zien niet een in de buurt. Moet er ook een vacature op die school zijn, want de school waar ik op heb gewerkt had al geen vacature.
toen doet er nu niet meer toe
- Sabrina
Eerst de Klas is wel tof, vooral financieel ook aantrekkelijk. Ook twee collega's van mij bij. Wel jammer dat daar geld heen gaat en niet naar de mensen die direct voor onderwijs kiezen, terwijl veel EdK'ers alsnog voor het bedrijfsleven kiezen, maar da's niet ten nadele van jou Skaoot, gewoon van stomme overheid.
En ik hoop dat het wat wordt kitten, je klinkt erg enthousiast
En ik kan hier redelijk officieel bij gaan zitten. Bijeenkomst op werk over bezuinigingen, en er is letterlijk gezegd dat de tijdelijke mensen één van de grootste bezuinigingsposten vormen, dus de kans dat ok mijn baan houd is heel klein. Kutzooi.
En ik hoop dat het wat wordt kitten, je klinkt erg enthousiast

En ik kan hier redelijk officieel bij gaan zitten. Bijeenkomst op werk over bezuinigingen, en er is letterlijk gezegd dat de tijdelijke mensen één van de grootste bezuinigingsposten vormen, dus de kans dat ok mijn baan houd is heel klein. Kutzooi.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- cinderella
De kans dat je moet gaan solliciteren is best klein hoor Sabrina, tenzij je op een zelfstandige school zit die niet onder een groter bestuur zit. Ze moeten namelijk eerst kijken of je op een andere school plaatsbaar bent als je je huidige baan zou kwijtraken. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het gewoon rot is als je weg zou moeten. Bezuinigen doen ze soms ook door een oudere, dure docent ergens anders te plaatsen, dus er kan echt van alles gebeuren.
toen doet er nu niet meer toe
- Sabrina
Check, dat zit ik. Dus helaasch, plaatsing op een andere school is not likely. Het enige wat ze kunnen doen is mijn naam doorgeven aan scholen waar we mee samenwerken, ik weet dat dat wel 'ns gedaan is, maar we vallen onder eigen bestuur.tenzij je op een zelfstandige school zit die niet onder een groter bestuur zit.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- JJV
bij ons vliegen alle tijdelijke mensen er uit vlak voor ze een vaste aanstelling horen te krijgen
da's al jaren zo
.. en in deze crisis alleen maar erger geworden.
vorige week net afscheid van een collega genomen
en in juni gaat er nog eentje
da's al jaren zo
.. en in deze crisis alleen maar erger geworden.
vorige week net afscheid van een collega genomen
en in juni gaat er nog eentje
~\v/~
- skaoot
muh, balen Sabrina!
"Je hebt een paper geschreven met daarin jouw motivatie om te solliciteren naar een plek in het traineeprogramma en waarin je jouw visie op leiderschap en leraarschap uiteenzet (max. 1000 woorden);" en dat even voor 31 maart nog! en ik moet nog even mijn hoofd omschakelen enzo of ik dit echt wil...
en dat stemmetje van "kan je toch niet" even onderdrukken.
Aan andere kant, net even gechecked, m'n sollicitatiebrief van mei vorig jaar is ook al 100 woorden
"Je hebt een paper geschreven met daarin jouw motivatie om te solliciteren naar een plek in het traineeprogramma en waarin je jouw visie op leiderschap en leraarschap uiteenzet (max. 1000 woorden);" en dat even voor 31 maart nog! en ik moet nog even mijn hoofd omschakelen enzo of ik dit echt wil...

Aan andere kant, net even gechecked, m'n sollicitatiebrief van mei vorig jaar is ook al 100 woorden

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- juffie
- Site Admin
- kitten
Hoe moet die crisis ooit overgaan als door al die bezuinigingen alleen maar meer mensen werkloos worden...? :s 

- Ravelijne
Precies, dat. Daar was een mooi artikel over laatst, dat economen van alle gezindten eensgezind zeggen dat de bezuinigingen het alleen maar erger maken. Maar op de een of andere manier blijven ze stug die broekriem steeds verder aanhalen. Wacht, *zoekt*. Hier ja. *linkje*
Kitten, wat spannend!! Sterkte met dat gesprek en laat het ons weten he!! Ik vind het sowieso leuk om je zo enthousiast te zien over een vacature, dat zegt mij dat het in elk geval bij jou past. En omdat je ervoor gevraagd bent vergroot dat wel je kansen wat *duimt*
- juffie
- Site Admin
Succes! Ik hoop echt dat et lukt en ben heel nieuwsgierig naar de vacature