Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
funga{MrPaul}

Re: Post hier over je dier!

Bericht door funga{MrPaul} »

ik snap je gevoel erin wel, hier hebben we het er ook al over gehad. Als je (te) snel een "nieuwe" kat neemt, ga je automatisch vergelijken met de kat die je zo mist. En zo krijgt het nieuwe katje naar je gevoel geen eerlijke kans. Als je er meer tijd over laat gaan, speelt dat minder. Zoiets ook?

Update wat Fons betreft: hij is ontzettend vermagerd :nopompom: , gelukkig was hij vrij dik, maar nu zie je echt zijn botten en zo.
Hij eet nog goed (hij krijgt veel extra's :hypocrite:, van iedereen in het gezin soms zonder dat we het van elkaar weten) en hij lijkt nog geen last te hebben ergens van. Behalve diarree in huis.... Maar heeft hij zelf eigenlijk ook geen last van :clown:
Vannacht heeft ie wel akelig zitten miauwen, dus toch even in de gaten houden....
chell

Bericht door chell »

Nee, ik snap je wel :)

Kiara is vorig jaar in april overleden, wij hebben uiteindelijk in september de kittens gekregen. Had van mij best sneller gemogen en gekund, zeker omdat Nikki zich duidelijk eenzaam voelde, maar door vakanties e.d. was dat niet handig. Maar ik heb Kiara wel ook verteld dat ze geen vervanging waren en haar in een lijstje op de vensterbank gezet, zodat ze er ook altijd nog bij is (en haar as staat op de kast). Dus ik snap je gevoel, ik heb serieus dus tegen een fotolijstje staan blaten :)

Overigens heb ik ze nooit als vervanging gezien en ik vergelijk ze ook niet. Ze zijn zo anders!
Yara

Bericht door Yara »

Ik had uiteindelijk 3 dagen na de dood van een van katten een nieuwe kat erbij. Bizar snel, zeker omdat het heel onverwacht was (aanrijding), maar we wisten absoluut zeker dat er een nieuwe kat ging komen en tja je kijkt op de asielsite en ziet een geweldig leuke kitten. Ik heb er nooit spijt van gehad en was nog steeds wel verdrietig om de kat die dood ging, dat was veel meer echt mijn kat als de 3 die ik nu heb, maar ook blij met de schattige kitten in huis.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Allereerst veel sterkte, een huisdier verliezen is altijd erg verdrietig.

Ik heb ook altijd vrij snel nadat een huisdier is overleden weer behoefte aan een nieuw huisdier. Ik zie het zelf niet als vervangen, maar als een fijne afleiding. Ik weet toch dat uiteindelijk weer een nieuwe neem, dus zie ik voor mijzelf dan geen reden om eerst alleen maar verdrietig te zijn zonder ook iets te hebben wat me weer blij maakt. En de oude mis ik toch wel ookal is de nieuwe er.

Maar kan best snappen dat andere mensen eerst een tijdje wachten. Ik zou alleen niet eerst wachten "omdat het zo hoort". Iedereen verwerkt verdriet op een eigen manier en mag dus ook op een bij jezelf passende manier ermee omgaan.
Yara

Bericht door Yara »

Dat wat meeko zegt dus.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik zou echt geen lange tijd zonder dieren kunnen meer, daar zou ik echt diep ongelukkig van worden. Dus bij mij komt er altijd snel weer een nieuw dier.
Je moet je eigen gevoel volgen daarin denk ik. Je kan natuurlijk altijd een kat in een andere kleur nemen. Of een hond/parkiet/hamster als je toch een dier wil maar even geen kat meer.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
skaoot

Bericht door skaoot »

Een van mijn katten eet snijboontjes. Vielen paar stukjes op grond, en toen ik na het eten ze wilde opruimen... lagen ze niet meer onder de tafel! Gekke beesten heb ik.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Misschien hebben ze ze alleen onder de bank gemept en vind je ze over een week terug als je denkt: 'wat is toch die rare geur' :clown:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Emmy

Bericht door Emmy »

Snijbonen worden heel vaak gegeven aan katten die wel mega honger hebben (bijv. door suikerziekte), maar die niet meer voer mogen krijgen, omdat dat weer de insuline behoefte beïnvloed. Snijbonen en sperziebonen mogen ze dan gekookt hebben (zonder zout uiteraard) om toch wat te vullen.
Dus dat jouw kat dat ook gewoon eet, vind ik redelijk normaal...... :lol:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

skaoot schreef:Een van mijn katten eet snijboontjes. Vielen paar stukjes op grond, en toen ik na het eten ze wilde opruimen... lagen ze niet meer onder de tafel! Gekke beesten heb ik.
Dat doet Idefix ook. Die hond steelt niks, zelfs een tas van de slager vol met vlees kan je op de grond laten staan zonder dat 'ie er naar taalt. Maar verse sperscebonen, die ben je zo kwijt.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
nijntje

Bericht door nijntje »

Mijn kat eet brood!! Ook een beetje vreemd.
chats

Bericht door chats »

Mijn kat pikt je de chips als je niet uitkijkt. Vooral bij bolognese lopen de chips gevaar. O en als je van die groentjes (menthol snoepjes) eet moet je ook uitkijken. Vooral als ze in je mond zitten, raar maar lief beest :inluv:
chell

Bericht door chell »

Mijn ene kat is helemaal gek op krentenbollen.

Nog niet geprobeerd of de nieuwe poezels ze ook lekker vinden eigenlijk.
kitten

Bericht door kitten »

De ratjes hier hebben een nieuwe kooi:
kooi.jpg
En we hebben een babyratje erbij, die te vlug is voor de camera. :lol:
ratje.jpg
ratje1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Die hebben geen kooi, die hebben een wolkenkrabber!
MILF :grin_ani:
Plaats reactie