Moet ik naar de dokter?
-
Re: Moet ik naar de dokter?
Het klinkt wel als migraine daantje. Zeker als ibuprofen niet altijd werkt zou ik naar de huisarts gaan. Er zijn genoeg medicijnen die zouden kunnen helpen. Je kan beter iets in huis hebben dan helemaal niets wat helpt.
- JJV
Klinktvals mijn hoofdpijn ..en die reageert niet op ibu... migrainetests hebben t over pulserende pijn ipv steken idd. maar de andere symptomen lijken toch echt wel migraine..
ik bestrijd mijne met saridon trouwens. en anders vroeg naar bed als saridon te laat was.
ik zelf vind mijn ene aanval per maand. vaak nog herleidbaar op een toernooi of studiedag ..niet genoeg reden.er mn huisarts mee lastig te vallen....
ik bestrijd mijne met saridon trouwens. en anders vroeg naar bed als saridon te laat was.
ik zelf vind mijn ene aanval per maand. vaak nog herleidbaar op een toernooi of studiedag ..niet genoeg reden.er mn huisarts mee lastig te vallen....
~\v/~
De migraine en hoofdpijn zit vandaag wel in de lucht, hoor! Gewoon door het omslaan van het weer, drukverandering...
Wat niet wegneemt dat hoofdpijn én migraine erg kan zijn! En strontvervelend!
Ik ben zo blij met migraine-middelen! Had ik ze maar eerder gehad! Slechts in een enkel geval drukt de aanval toch door.
Wat niet wegneemt dat hoofdpijn én migraine erg kan zijn! En strontvervelend!
Ik ben zo blij met migraine-middelen! Had ik ze maar eerder gehad! Slechts in een enkel geval drukt de aanval toch door.
Migrainemedicatie helpt inderdaad ontzettend! Als ik het op tijd in neem (zodra ik een aanval voel aankomen) dan kan ik er een aanval mee voorkomen, en als ik het te laat in neem zwakt de aanval alsnog af. Ow, en ik wordt er slaperig van dus ik slaap door mijn halve aanval heen, ook prettig.
Als je migraine vermoedt dan zou ik zéker naar de huisarts gaan Daantje.
Als je migraine vermoedt dan zou ik zéker naar de huisarts gaan Daantje.
Woww! Dit klinkt heel erg herkenbaar!
Vorig jaar (19e) ben ik iets van 4 a 5 keer echt ziek ziek geweest!
( Daar maakte men zich nogal zorgen om, aangezien ik dus echt nooit ziek ben geweest, ja oke toen ik heel jong was heb ik ook ooit een keer hoge koorts met ijlen gehad, maar daarna nooit meer! Tot ik dus 19 werd en ik minstens 2 keer zo hoge koorts te hebben gehad dat ik er bij ging ijlen (wat ik mij zelf tevens niet meer kan herinneren, met dank aan Frodo weet ik dit
)
Enfin, dat gaat natuurlijk niet over migraine maar wacht ff dat komt nu....
Ik heb nu sinds ongeveer een jaar, nou ietsje langer dan een jaar dan, heel hevige hoofdpijn dingen waarbij ik dus ook heel erg kots en kots misselijk word!
Nou is mijn lichaam van zichzelf, door ziekte en daardoor medicatie gebruik e.d. nogal gammel geworden hoor de laatste jaren, ik moet straks weer naar de dokter bijvoorbeeld en in ziekenhuizen loop ik sirieus al vanaf mn geboorte!
Alleen dit herken ik echt niet! Ik ben er vorige nacht nog helemaal door in paniek geraakt, waardoor het uiteraard veel erger werd.
Het is echt een druk in mn hoofd, die continu toeneemt en op een gegeven moment bonst mn hele hoofd en doet elke beweging pijn, een enorme druk van achter/in mn ogen! Licht, geluid allemaal vreselijk op dat moment! En als klap op de voorpijl word ik dan ook nog eens bang te stikken in mn eigen braaksel aangezien mn lichaam zo flauw doet en slapjes doet
Door die druk in mn hersenpan kan ik ook in een soort van shok achtige toestand komen, ik heb geen idee wat het precies is.....
Hoe ik mijzelf weer rustig krijg is door precies te weten wat het is en wat ik er aan kan doen, ik lees hier nu goeie tipz en heel herkenbaar.....
Maar hoe voel je bijvoorbeeld zo'n aanval opkomen? Merk je dan idd iets aan de druk in je hoofd die toeneemt? Want ik kan dat dus niet altijd even goed onderscheiden aangezien er altijd een druk op mn hoofd staat..... Ik denk zelfs dat het soort van uit het niets komt opdagen, maar denk meer dat ik het nog niet zo goed het ge observeert, zo dacht ik dus ook eerst dat je het niet op een bepaalde leeftijd pas kunt krijgen maar dat je er altijd mee bekend moet zijn geweest.
Mijn excuus voor het lange verhaal dat het is geworden
Vorig jaar (19e) ben ik iets van 4 a 5 keer echt ziek ziek geweest!

Enfin, dat gaat natuurlijk niet over migraine maar wacht ff dat komt nu....
Ik heb nu sinds ongeveer een jaar, nou ietsje langer dan een jaar dan, heel hevige hoofdpijn dingen waarbij ik dus ook heel erg kots en kots misselijk word!
Nou is mijn lichaam van zichzelf, door ziekte en daardoor medicatie gebruik e.d. nogal gammel geworden hoor de laatste jaren, ik moet straks weer naar de dokter bijvoorbeeld en in ziekenhuizen loop ik sirieus al vanaf mn geboorte!
Alleen dit herken ik echt niet! Ik ben er vorige nacht nog helemaal door in paniek geraakt, waardoor het uiteraard veel erger werd.
Het is echt een druk in mn hoofd, die continu toeneemt en op een gegeven moment bonst mn hele hoofd en doet elke beweging pijn, een enorme druk van achter/in mn ogen! Licht, geluid allemaal vreselijk op dat moment! En als klap op de voorpijl word ik dan ook nog eens bang te stikken in mn eigen braaksel aangezien mn lichaam zo flauw doet en slapjes doet

Door die druk in mn hersenpan kan ik ook in een soort van shok achtige toestand komen, ik heb geen idee wat het precies is.....
Hoe ik mijzelf weer rustig krijg is door precies te weten wat het is en wat ik er aan kan doen, ik lees hier nu goeie tipz en heel herkenbaar.....
Maar hoe voel je bijvoorbeeld zo'n aanval opkomen? Merk je dan idd iets aan de druk in je hoofd die toeneemt? Want ik kan dat dus niet altijd even goed onderscheiden aangezien er altijd een druk op mn hoofd staat..... Ik denk zelfs dat het soort van uit het niets komt opdagen, maar denk meer dat ik het nog niet zo goed het ge observeert, zo dacht ik dus ook eerst dat je het niet op een bepaalde leeftijd pas kunt krijgen maar dat je er altijd mee bekend moet zijn geweest.
Mijn excuus voor het lange verhaal dat het is geworden

Daar achterkomen kun je door heel goed op te letten, of desnoods een tijdje op te schrijven hoe je je voelde voor de aanval. Wat je at en dronk, hoeveel je sliep, wijzigng in dagritme, enz enz.
Sommige mensen met migraine hebben triggers die een aanval uitlokken.
Ik merk een rustig opkomende aanval op omdat mijn zicht/beeld anders is. Ik kan niet echt zeggen dat ik sterretjes zie of alles vaag, maar ik 'kijk' anders. Dan heb ik nog geen hoofdpijn, er is alleen dat vage van 'anders kijken', ogen die raar doen ofzo.
Soms heb ik dat een aanval patsboem ineens er is. Dan heb ik de typische verschijnselen van ineens misselijk zijn en overgeven, beroerd voelen, slap. Binnen zo'n tien minuten is er dan net zo plotseling de hevige migraine.
Dan kan ik niks meer dan op bed gaan liggen. Ik kan niet eens meer nadenken over wat dan ook. Ik moet liggen....stil...en donker....
Dan duw ik desnoods mijn nagels hard op de plek die het hardste bonst. Dat is bij mij altijd aan de linkerkant. ZOang het echt stil is en ik mijn ogen dan maar dicht hou, tel ik af, want ik weet dat er een maximale tijd zit aan mijn aanvallen.
Bij mij werken bepaalde dingen als trigger: een feestje, verjaardag levert (bijna)altijd migraine op. Hoezeer ik ook probeer te ontspannen.
Niet op tijd eten: migraine.
Mijn dochter had als klein kind al migraine. Zij had dan eerst de bkende auroverschijnselen en kreeg ook daarna pas de hoofdpijn. Mijn ex-man heeft mij vaak voor gek (en veel meer
) uitgemaakt en vertoonde weinig begrip tot hij één keer erbij was ten het optrad. Hij wist niet hoe snel hij een dokter moest bellen, zo schrok hij.
Zij verloor dan de controle over haar linkerzijde. Dus als je een glaasje water wilde aangeven, viel dat gewoon uit haar hand. Ook kon zij dan niet meer praten. Ik had het inmiddels al vaker meegemaakt en wist dat ik vooral rustig moest blijven, maar die man was totaal in paniek.
Goed, die verschijnselen duurden tussen de tien minuten en een uur en dan kwam ineens de hoofdpijn en moest ze vaak spugen, zodra ze gespuugd had viel ze in slaap. Zo boem weg was ze dan.
Het heeft wat extra voorzorg opgeleverd, bv met zwemles, fietsen in het verkeer, enz. Naamate zij ouder werd namen de verschijnselen af. Ze hoeft niet meer in stille en donkere kamer te liggen of wat dan ook.
Sommige mensen met migraine hebben triggers die een aanval uitlokken.
Ik merk een rustig opkomende aanval op omdat mijn zicht/beeld anders is. Ik kan niet echt zeggen dat ik sterretjes zie of alles vaag, maar ik 'kijk' anders. Dan heb ik nog geen hoofdpijn, er is alleen dat vage van 'anders kijken', ogen die raar doen ofzo.
Soms heb ik dat een aanval patsboem ineens er is. Dan heb ik de typische verschijnselen van ineens misselijk zijn en overgeven, beroerd voelen, slap. Binnen zo'n tien minuten is er dan net zo plotseling de hevige migraine.
Dan kan ik niks meer dan op bed gaan liggen. Ik kan niet eens meer nadenken over wat dan ook. Ik moet liggen....stil...en donker....
Dan duw ik desnoods mijn nagels hard op de plek die het hardste bonst. Dat is bij mij altijd aan de linkerkant. ZOang het echt stil is en ik mijn ogen dan maar dicht hou, tel ik af, want ik weet dat er een maximale tijd zit aan mijn aanvallen.
Bij mij werken bepaalde dingen als trigger: een feestje, verjaardag levert (bijna)altijd migraine op. Hoezeer ik ook probeer te ontspannen.
Niet op tijd eten: migraine.
Mijn dochter had als klein kind al migraine. Zij had dan eerst de bkende auroverschijnselen en kreeg ook daarna pas de hoofdpijn. Mijn ex-man heeft mij vaak voor gek (en veel meer

Zij verloor dan de controle over haar linkerzijde. Dus als je een glaasje water wilde aangeven, viel dat gewoon uit haar hand. Ook kon zij dan niet meer praten. Ik had het inmiddels al vaker meegemaakt en wist dat ik vooral rustig moest blijven, maar die man was totaal in paniek.
Goed, die verschijnselen duurden tussen de tien minuten en een uur en dan kwam ineens de hoofdpijn en moest ze vaak spugen, zodra ze gespuugd had viel ze in slaap. Zo boem weg was ze dan.
Het heeft wat extra voorzorg opgeleverd, bv met zwemles, fietsen in het verkeer, enz. Naamate zij ouder werd namen de verschijnselen af. Ze hoeft niet meer in stille en donkere kamer te liggen of wat dan ook.
- phedre
- Contacteer:
plotseling omslaan van humeur kan ook een aanwijzing zijn
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
-
Pijn in nek en schouders alsof je spieren net een cm te kort zijn en niet meer kunnen uitrekken. Maar ik heb vaak een dag van te voren ineens dat ik ontzettend druk ben en krijg heel erg veel gedaan (in huis bv) omdat ik bulk van de energie. Om dan de volgende ochtend met migraine op te staan.
- eireann
- Site Admin
Maar ben je dan druk omdat je migraine krijgt of krijg je migraine omdat je druk bent geweest?
**Self Rescuing Princess**
-
ehm het valt me op dat ik een dag voor die tijd gewoon hyper ben. En als ik migraine heb is dat echt op de dag af te voorspellen omdat het bij mij echt hormonaal is. Dus ik denk niet dat het komt doordat ik druk ben geweest. Maar ik gebruik die energie wel om wat extra dingen gedaan te krijgen.
@Colet: Thnx voor de tipz, ik ben er mee naar de huisarts geweest en die zei dat het inderdaad migraine aanvallen zijn en toen ik vroeg wat er tegen helpt zei hij dat ik het aan moest kijken en dat ie me daarom nog geen pillen o.i.d. geeft maar ik merk het echt heel erg, weet dat mensen met migraine vaak het echt als heel enorm heftig extreem ervaren..... Nou zo is het bij mij dus ook, en hoe meer ik dan in paniek raak (perongeluk) hoe erger het dan word :O
Maar ik heb vandaag gehoord dat het idd met de druk in je hoofd te maken heeft, de bloeddruk enzo en dat het vrijwel altijd gepaard gaat met stres/spanningenklachten.
Maar ik heb vandaag gehoord dat het idd met de druk in je hoofd te maken heeft, de bloeddruk enzo en dat het vrijwel altijd gepaard gaat met stres/spanningenklachten.
Ik zit met iets kleins, maar raars.
Afgelopen maandagochtend stond ik op en zag ik een streepje boven mijn knie. Een kras zeg maar, die best de avond ervoor bij het kampvuur of met opruimen kan zijn gekomen, maar toen niet gezien.
Ik besteedde er geen aandacht aan, maar gisterochtend was het rood eromheen. En gisteravond leek het een blauwe plek, want mijn andere been ertegenaan voelt 'blauw'
Vanmorgen was het nog meer rood eromheen en de plek plus ruim eromheen zijn pijnlijk. Kortom lijkt beetje ontstoken. Wat ik stom vindt, wat hé gewoon een kras van iets. De kras zelf heeft wel een korstje gevormd maar, niet verrassend, dat is geel.
Moet ik naar de dokter?
Afgelopen maandagochtend stond ik op en zag ik een streepje boven mijn knie. Een kras zeg maar, die best de avond ervoor bij het kampvuur of met opruimen kan zijn gekomen, maar toen niet gezien.
Ik besteedde er geen aandacht aan, maar gisterochtend was het rood eromheen. En gisteravond leek het een blauwe plek, want mijn andere been ertegenaan voelt 'blauw'
Vanmorgen was het nog meer rood eromheen en de plek plus ruim eromheen zijn pijnlijk. Kortom lijkt beetje ontstoken. Wat ik stom vindt, wat hé gewoon een kras van iets. De kras zelf heeft wel een korstje gevormd maar, niet verrassend, dat is geel.
Moet ik naar de dokter?
- miss_meeko
Ja, ik denk het wel. Je weet niet waarvan het is dus je weet ook niet of het verder kwaad kan. Maar zeker omdat het gaat ontsteken zou ik er wel even een dokter na laten kijken voor de zekerheid.
- Ravelijne
Heb je er iets ontsmettends op gedaan? Als ik zoiets had en ik had geen koorts of zo iets erbij, dan zou ik dat denk ik eerst doen en ong even afwachten. Maar ik ben ook maar een leek natuurlijk.
Als je twijfelt, kun je beter wel gaan. Of even overleggen op telefonisch spreekuur of met de doktersassistente? Die kunnen dat ook wel inschatten, denk ik.

-
- Contacteer:
Is het een grote kras? Zou het ook een insectenbeet/-steek kunnen zijn?