BAM - bewust alleenstaand moeder.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
eireann
Site Admin

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Dat klonk inderdaad allemaal erg goed. Helaas is hij afgehaakt. Zijn baan staat op de tocht en hij wil niet met financiele onzekerheid aan ouderschap beginnen. Ik gok dat hij dan lang moet wachten of er helemaal niet aan gaat beginnen.

Ik ben weer aan het denken geslagen, lijstjes gemaakt, gewikt en gewogen. En ik wil in 2014 beginnen met zwanger raken, en dat kan niet als nu de vader nog moet leren kennen, we op 1 lijn moeten komen, afspraken maken etc.

Dus ik ga er alleen voor. Nog een paar vragen voor de kliniek, wat dingen die ik wil regelen en bespreken met mensen en dan verder met dat proces.

Ik ben 36,5 even oud als kitten (ongeveer toch?) en zij heeft al een bijna-tiener-welpje! Ik ben al een oudere moeder, ik wil geen nog oudere moeder worden. En dat ik moeder wil worden lijdt geen twijfel.

Ik voel me rustig en ontspannen na deze keuze, en dat is voor mij een goed teken. Mocht er zich nog een mogelijke co-ouder aandienen voor ik zwanger ben wijs ik dat trouwens niet meteen af hoor, maar m'n focus ligt nu ergens anders.
**Self Rescuing Princess**
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Fijn dat je duidelijkheid hebt en dat je weet hoe je het gaat aanpakken. Ik ben ervan overtuigd dat je een super moeder gaat zijn!
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Welke kliniek ga je voor? Fijn dat je de knoop hebt kunnen doorhakken.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Spannend :)
kitten

Bericht door kitten »

Ik sta achter je, dat weet je. Ook in praktische zin, want het zal met tijden best (erg) zwaar zijn, in je eentje! Knuffel!

(En ik heb al twee tienerwelpjes zelfs ;) )
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Daar heb ik goed over nagedacht, dat het zwaar zal zijn. Maar geen kinderen krijgen omdat ik te laat ben lijkt me nog zwaarder (ook voor de rest van je leven dan)
seleena

Bericht door seleena »

Meis doen!
Je zult vast wel mensen hebben die zullen zeggen; 'weet je het wel zeker?', 'zou je niet beter wachten op?' enz enz.
Als ik je 1 raad mag geven; vooral niet te luisteren naar die mensen.
Er niet naar luisteren wil natuurlijk niet zeggen dat je hun mening niet waardeert.
Bedoel er maar mee te zeggen volg JOU gevoel, en JOU wensen wat JIJ wil bereiken in je leven.
Ik sta ook achter je, for what its worth :knuf:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
thaliya

Bericht door thaliya »

Erg spannend!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik heb laatst bij die vriend gepolst en zijn zus heeft het ook gedaan (veel tegenwind gekregen) maar ze is er superblij mee!!!
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Spannend Anne!

Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik ook veel waarschuwingen over hoe zwaar het zou gaan worden. Ik heb het de eerste jaren helemaal niet als zwaar ervaren, maar juist als een erg gelukkige tijd. In het eerste jaar was minivita niet bij haar vader maar vooral hier bij mij thuis. Ik las en hoorde verhalen over slaapgebrek en een hoop stress, maar eerlijk gezegd heb ik dat helemaal niet zo ervaren. Ja, er was slaapgebrek, dat ik later op de dag inhaalde als minivita een slaapje deed, en ja er was stress van een nieuwbakken ouderschap, maar ik heb dat niet als zwaar ervaren.

Het verschil tussen jou situatie en de mijne is wel dat ik een co-ouderschap heb, en dat dat vanaf het begin goed liep, en ik dus altijd een beroep kon doen op de vader van minivita.

Go for it, en zorg dat je een klein netwerkje hebt waar je op terug kan vallen.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Maar het is toch ook best logisch dat mensen als zeggen? Niet dat je je er perse wat van aan moet trekken, maar ik denk dat mensen zich gewoon zorgen maken om de toekomstig alleenstaande moeder. Misschien hebben zij het ouderschap wel als zwaar ervaren, zelfs met partner.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik geloof ook wel dat het geen grote roze wolk vol babylachjes zijn :) en vind het lief als mensen bezorgd zijn.
Yara

Bericht door Yara »

Ik kan me deze beslissing zo goed voorstellen. Het lijkt me inderdaad niet makkelijk, maar ik denk een kind krijgen altijd wennen is, je hebt alleen het voordeel van de zorg delen niet. Ik ga er van uit dat een kind krijgen deels roze wolk en blijdschap gaat zijn, maar soms ook verdomd zwaar. Dat zal alleen niet anders zijn. En ik denk dat als je een sterke kinderwens hebt en geen partner alleen voor een kind gaan veel beter is als nooit kinderen krijgen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
thaliya

Bericht door thaliya »

En soms heb je een partner en moet je het alsnog alleen doen... De eerste 7 maanden waren vermoeiend, maar echt wel goed te doen. Daarna had ik een fulltime nanny en het andere uiterste.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Net bij het uitzoeken van een nieuwe zorgverzekering even getwijfeld. De kans is klein dat ik in 2014 al ga bevallen natuurlijk. (dan zou ik binnen nu en 3 maanden moeten gaan insemineren en het moet gelijk raak zijn), maar toch; ik ben er nu zo bewust mee bezig dat ik toch heb gedubbelchecked dat er moeder-dingen vergoed worden.
Plaats reactie