WS valt af!
- eireann
- Site Admin
Re: WS valt af!
Volgens mij komt dat omdat je te weinig eet. Honger is niet goed hoor... Trek is wat anders, maar als je honger hebt ben je denk ik je verbrandingssysteem aan het laten vast lopen.
OF je lichaam vind dat DIT gewicht bij je past. Ik ben ruim een jaar met een gemiddelde van een pond per week afgevallen. MAAR ik had wel fors overgewicht. dus er was ook genoeg wat er af moest.
OF je lichaam vind dat DIT gewicht bij je past. Ik ben ruim een jaar met een gemiddelde van een pond per week afgevallen. MAAR ik had wel fors overgewicht. dus er was ook genoeg wat er af moest.
**Self Rescuing Princess**
Ik heb juist geleerd dat een kilo lichaamsvet 7000kcal is en ben ook tegen iets aangelopen wat BMR heet. Daarmee bereken je precies wat je lichaam verbruikt en kan je uitrekenen hoeveel calorieën je minder zou moeten eten enzo om af te vallen. En als je dus ook veel sport moet je dus ook meer eten dus meer dan die 1500.Heleen schreef:En wat ik ook niet snap is het volgende..
Een kilo lichaamsvet is ca. 4500 kcal. Ik verbruik zo'n 2000 kcal per dag. Ik eet nu tegenwoordig ca. 1500 kcal per dag (doordeweeks, in de weekenden haal ik de 2000 kcal wel). Dat is dus 5x 500= 2500 kcal per week die ik meer verbrand dan eet. Dat moet gelijk staan aan een pond afvallen per week. Waarom gebeurt dat dan niet?
De enige verklaring is volgens mij dat de verbranding door het lijnen minder snel gaat. Lichaam op hongersnood-stand zeg maar. Maar ik snap dan weer niet dat andere mensen wel gedurende langere tijd kunnen afvallen en het bij mij stilvalt. Ik beweeg genoeg. Vanochtend een heel heftige workout van 1,5 uur bij de sportschool. Ik fiets, GJ en ik wandelen veel....
- Crownless
Ik heb mijn sportavond verzet van woensdag naar maandag. Het probleem is vooral dat Bryan en ik elkaar heel weinig zien door de weeks, vooral door mijn dingetjes. Ik bedoel, hij sport maandag en ik spreek dan wel eens wat af met vrienden of ben blij met mijn avond alleen, ik heb dinsdag rpg om de week en als ik dat niet heb spreek ik vaak dingen af met vrienden, ik sport woensdag, ik heb donderdag rpg, en dan is het weer vrijdag en weekend met bijbehorende leuke dingen maar ook verplichtingen. Terwijl Bryan het ook leuk vind om thuis te komen en gewoon als stelletje te eten, af te wassen en te bankhangen. En ik ook. En ik vond het wel een heel ambitieus plan van me, om 2,5 uur te sporten. Vooral omdat ik dan om 5 uur moest eten omdat ik alweer om half 7 in de sportschool moest staan en dat wil je niet op volle maag. Dus, naar de maandag en dan maar een uur en een kwartier karate doen. Dan kom ik minder in de verleiding om samen met hem thuis te blijven. En hij ook op maandag.
Ik vraag me alleen af of ik het erg ga vinden dat ik mijn avondje alleen voor hem heb opgegeven... Maar aan de andere kant, ik ben een uur eerder weg dan hij, en hij sport langer geloof ik (want er is ook nog dat hele omkleed-douchen-afdroog-omkleed ritueel bij hem, terwijl ik thuis onder de douche spring), dus dat komt wel goed.
Verder keek ik vanochtend naar mijn buik, die behalve nogal opgezwollen was door slecht eetgedrag, ook gewoon dikker is, dus ik heb chips en snacks weer afgezworen. Damn, ik ben gewoon ongewild gaan jojo-en door steeds de ongezonde dingen te schrappen (niet de friet ofzo, en ik ga ook niet anders avondeten koken, alleen puur de chips, chocola, koek en snoep) en dan daarna toch weer volop te gaan schranzen wanneer de gelegenheid zich voordoet. Hoewel ik wel sneller stop met eten, het 'hoeft' niet meer op.
Hmm... Gedoe. Ik voel me niet echt gezonder. Maar karate is wel leuk. Agressie zonder die ingewikkelde worpen grepen en valtechnieken die me zo tegenstonden bij judo en jiu jitsu (want ik ben niet het toonbeeld van motorische handigheid
). Yay!
Ik vraag me alleen af of ik het erg ga vinden dat ik mijn avondje alleen voor hem heb opgegeven... Maar aan de andere kant, ik ben een uur eerder weg dan hij, en hij sport langer geloof ik (want er is ook nog dat hele omkleed-douchen-afdroog-omkleed ritueel bij hem, terwijl ik thuis onder de douche spring), dus dat komt wel goed.
Verder keek ik vanochtend naar mijn buik, die behalve nogal opgezwollen was door slecht eetgedrag, ook gewoon dikker is, dus ik heb chips en snacks weer afgezworen. Damn, ik ben gewoon ongewild gaan jojo-en door steeds de ongezonde dingen te schrappen (niet de friet ofzo, en ik ga ook niet anders avondeten koken, alleen puur de chips, chocola, koek en snoep) en dan daarna toch weer volop te gaan schranzen wanneer de gelegenheid zich voordoet. Hoewel ik wel sneller stop met eten, het 'hoeft' niet meer op.
Hmm... Gedoe. Ik voel me niet echt gezonder. Maar karate is wel leuk. Agressie zonder die ingewikkelde worpen grepen en valtechnieken die me zo tegenstonden bij judo en jiu jitsu (want ik ben niet het toonbeeld van motorische handigheid

If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- eireann
- Site Admin
Leuk dat het sporten bevalt en dat je er een goede tijd voor hebt weten te vinden !
Jojo-en is natuurlijk als het even kan niet de bedoeling
Mijn GEEN suiker is nu dan ook Weinig suiker geworden. De ergste verslaving is doorbroken, en als ik nu niks zou mogen zou ik ook op een avond ineens ALLES willen eten.
Een beetje 'geniet, maar snoep mate' ofzo. Nu helemaal niks mogen dan wil ik alleen maar meer.
Eet nu al ruim een week bruin brood en ontbijt enzo
En niet/weinig snoepen gaat ook goed.
-2
Jojo-en is natuurlijk als het even kan niet de bedoeling

Een beetje 'geniet, maar snoep mate' ofzo. Nu helemaal niks mogen dan wil ik alleen maar meer.
Eet nu al ruim een week bruin brood en ontbijt enzo

-2

Die laatste 5 kilo wil maar niet lukken :icon_confused:
Ik zit nu 2 keer per week in de sportschool. Mijn schema bestaat uit 1 uur krachttraining en 1 uur cardio.
Het ging zo ontzettend goed! Maar waarschijnlijk te snel.
Ik doe cardio op de crosstrainer maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje een eng apparaat. Het voelt erg onnatuurlijk aan om op dat ding te staan. Maar op de loopband verbrand ik weer minder :icon_confused:
Iemand tips om toch genoeg te verbranden?
Ik zit nu 2 keer per week in de sportschool. Mijn schema bestaat uit 1 uur krachttraining en 1 uur cardio.
Het ging zo ontzettend goed! Maar waarschijnlijk te snel.
Ik doe cardio op de crosstrainer maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje een eng apparaat. Het voelt erg onnatuurlijk aan om op dat ding te staan. Maar op de loopband verbrand ik weer minder :icon_confused:
Iemand tips om toch genoeg te verbranden?
- eireann
- Site Admin
hoi lisje, als ik me goed herinner heb jij al een 'normaal tot laag' bmi toch? Dan denk ik dat je dat het beste met de sportschool/dietiste kan bespreken.
Voor de meeste mensen met overgewicht is het namelijk anders afvallen dan als je de laatste loodjes nog moet. En je wil ook niet door super streng te zijn nu die 5 kwijt raken en dan er weer 10 of 12 aan jo-jo-en..
succes!
Voor de meeste mensen met overgewicht is het namelijk anders afvallen dan als je de laatste loodjes nog moet. En je wil ook niet door super streng te zijn nu die 5 kwijt raken en dan er weer 10 of 12 aan jo-jo-en..
succes!
- kitten
Ik ga ook weer eens meer opletten...
Ik heb weer een vers flesje Stevia gekocht.

Ja, mijn BMI is volgens mij normaal. Ga denk ik ook maar eens de instructeur aan zijn stekels trekken of hij een persoonlijk schema op wil stellen.eireanne schreef:hoi lisje, als ik me goed herinner heb jij al een 'normaal tot laag' bmi toch? Dan denk ik dat je dat het beste met de sportschool/dietiste kan bespreken.
succes!
Ik zat even met mijn handen in het haar en je hebt gelijk: 10 kilo aankomen doordat ik te streng ben geweest klinkt als een nachtmerrie..
- tessie
- Contacteer:
Ik ben vandaag ook weer begonnen met Atkins. Ik heb toch niet echt honger en eet al niet zoveel, maar was wel 1kg aangekomen. Dus goede gelegenheid om daar maar echt te beginnen.
De atkinsontbijtrepen en crackers zijn weer binnen. Hoop dat het deze keer net zo goed lukt als de vorige keer.
De atkinsontbijtrepen en crackers zijn weer binnen. Hoop dat het deze keer net zo goed lukt als de vorige keer.
- eireann
- Site Admin
Hier slecht.. een weekend waarin witte wijn, bonbons en kaasfondue een belangrijke rol speelden. En meteen 1 kilo!!!! erbij. Zucht. Ik heb echt de zelfbeheersing van een vaatdoek. :icon_sad:
- tessie
- Contacteer:
Oh balen Heleen. Lekker eten is ook wel erg fijn he? Nou, hopelijk heb je er in elk geval van genoten en nu gewoon lekker met een frisse start weer beginnen.
Hier valt het me tot nu toe redelijk mee. Ik ontbijt met een atkins ontbijtreep en das dan gelijk het enige zoete wat ik eet, en dan lunch met 3 atkinscrackers met salade erop en savonds groente en vlees of vis. Eventueel tussendoor een gekookt eitje en/of wat komkommer. Komt mooi uit dat ik niet zoveel honger heb momenteel. Alleen savonds heb ik wel zin in iets te snacken, das wel lastig. Maar ja, dan maar een stukje komkommer.
Hier valt het me tot nu toe redelijk mee. Ik ontbijt met een atkins ontbijtreep en das dan gelijk het enige zoete wat ik eet, en dan lunch met 3 atkinscrackers met salade erop en savonds groente en vlees of vis. Eventueel tussendoor een gekookt eitje en/of wat komkommer. Komt mooi uit dat ik niet zoveel honger heb momenteel. Alleen savonds heb ik wel zin in iets te snacken, das wel lastig. Maar ja, dan maar een stukje komkommer.
Ik heb genoten.. dat dan weer wel hehehehehehe.. zelden zo lekker gegeten als dit weekend.
Vandaag idd met goede moed weer begonnen. De taart (hele lekkere rijstevlaai) op mijn werk NIET genomen, geen koekje, geen toetje, geen wijntje. Alleen maar saaie gezonde dingen. Life sucks.
Hoe zit dat met die atkins-dingen tessie? Is dat lekker? Hoe werkt dat?
Vandaag idd met goede moed weer begonnen. De taart (hele lekkere rijstevlaai) op mijn werk NIET genomen, geen koekje, geen toetje, geen wijntje. Alleen maar saaie gezonde dingen. Life sucks.
Hoe zit dat met die atkins-dingen tessie? Is dat lekker? Hoe werkt dat?
- puppie
Ik heb mezelf op een non kapsalon dieet gezet
Ik at er duidelijk iets teveel de laatste tijd

Ik at er duidelijk iets teveel de laatste tijd

Hey Heleen, als ik jou was zou ik op zoek gaan naar gezonde dingen die je wel echt fijn en lekker vind. Anders hou je het nooit vol
Fruit werkt bij mij altijd goed, met name dingen als meloen, aardbeien, bramen... wel veel zomerfruit dus, maar dat valt ook bevroren te krijgen. Ook leuk voor smoothies enzo, ook een gezond en lekker tussendoortje. Ow, en ik weet niet of je van koken/bakken houdt, maar online zijn recepten genoeg te vinden van muffins en cake met weinig vet en suiker, zeker als Engels geen probleem is