Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En wat voor collega zoek je in je team? Een volger of juist iemand die meer initiatief neemt? Een rustig iemand of een sociale kletser? Zijn er werk gerelateerde onderwerpen waar meer kennis van nodig is of juist iemand met zelfde profiel?

Hebben ze een account op fetlife of zijn ze bereid zich op ws aan te melden?
**Self Rescuing Princess**
lunaaa

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door lunaaa »

Ik zou ook met de teamleider afstemmen wat hij wilt. Even afstemmen wie wat vertelt, of hij specifieke dingen te weten wilt komen. En bedenk ook wat jij wilt weten. Is het doel puur kennis maken of moet er ook achterhaald worden of de sollicitant bepaalde dingen kan? Zo ja, hoe check je dat? Instinkers heb ik ook regelmatig gehad als sollicitant.

Daarover gesproken, weer gesolliciteerd. De vacatures die geschikt zijn kom ik overal tegen zonder dat ik zoek. Nadeel van deze baan is tijdelijk (2jaar) en dat boventallige medewerkers voorrang hebben bij gelijke geschiktheid. Voor het eerst een filmpje opgenomen als motivatie, hele ochtend mee bezig geweest gisteren.
chell

Bericht door chell »

Er moet absoluut een beeld gevormd worden van de kennis van de sollicitant, want het is een technische functie. Maar verder is het dus ook belangrijk dat die persoon wel in het team past, want we zijn een kleine afdeling en best 'close'. Hij/zij zal niet dezelfde functie krijgen als mijn collega en ik nu hebben, maar wel overlap, dus hij moet ook echt bij ons twee passen. Dat is ook de reden dat we erbij zijn. Of ik dan nu, mijn collega doet een evt. tweede gesprek.

Ik heb de brief en CV nog niet gezien, dus heb me sowieso nog geen beeld kunnen vormen bij de sollicitant. Dat van Fetlife is een goeie vraag ja Anne, ik denk dat ik dan mijn contractverlenging ook wel kan vergeten :D

Ik vind het wel enorm leuk trouwens! :)
Boefje

Bericht door Boefje »

En toen had ik een naam voor een mogelijk netwerkgesprek. En toen had ik gebeld. En toen had ik zelfs een afspraak geregeld én mijn CV opgestuurd. En toen was ik helemaal opgefokt!
Nondeju! Waarom heb ik dat toch altijd met telefoneren naar "enge" meneren en mevrouwen? Waarom ben ik niet gewoon lekker kalm en rustig? Ik oefen me suf voordat ik het nummer intoets maar dan nog lijkt een soort verlamming in mijn hersens op te treden. Ik HAAT telefoneren. En nu kan ik de hele avond D-D weer lastig vallen met mijn opgefoktheid.
*proest*
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En hoe ging het gesprek?
Boefje

Bericht door Boefje »

Gesprek is pas over anderhalve week. Of bedoel je het telefoongesprek?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ja, het telefoongesprek :)
Boefje

Bericht door Boefje »

Dat ging best goed. Ik kreeg eerst de receptie aan de lijn, daarna de secretaresse en toen werd het een zooitje met telefoons en doorschakelen, dus gaf de secretaresse aan dat ze wel zou regelen dat de bedoelde mevrouw zou terugbellen. Dit alles klonk al zo, hoe zeg je dat, gemoedelijk. Mensen die meedenken, snap je, en die je gewoon vriendelijk en hulpvaardig te woorden staan met een hoorbare glimlach.
De mevrouw zelf reageerde net zo en was gewoon enthousiast. Ze wilde alvast mijn cv hebben en ze wilde graag weten wat ik specifiek van het bedrijf wilde leren zodat ze, op de afspraak, gerichter antwoord kon geven.
Zulke reacties zijn fijn :)

Ik heb ze ook wel anders aan de lijn gehad. Dan zakt de moed je meteen in de schoenen...
chell

Bericht door chell »

Zo, eerste sollicitatiegesprek achter de rug. Deze meneer wordt alvast niet onze nieuwe collega. Morgen weer eentje.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Wat deed hij fout? ;)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
chell

Bericht door chell »

Hij is nu systeembeheerder in een kantoor met één locatie, één telefooncentrale, 7 virtuele servers met eenvoudige functies op 2 fysieke servers, 40 werkplekken en 2 switches.
Onze organisatie met 10 locaties, 10 geclusterde telefooncentrales, 45+ virtuele servers op 4 grote fysieke servers + network storage, 500 gevirtualiseerde werkplekken en 100 switches schatten wij in als een íets te grote uitdaging voor deze meneer ;)

Z'n motivatie dat hij meer uitdaging zoekt was heel goed, maar hoe hij dan de uitdaging in onze omgeving aan zou gaan, kon hij niet onder woorden brengen.
kitten

Bericht door kitten »

Ik kwam er net achter dat op de één of andere vage manier LinkedIn mijn kink-email adres bevatte! Heerscher verdenkt een LinkedIn app die ik ongetwijfeld in mijn sollicitatietijd inderdaad wel geïnstalleerd zal hebben gehad.

Om dit te controleren en/of corrigeren:
- zorg dat je ingelogd bent op LinkedIn
- ga met je muis over je fotootje rechtsboven
- in het menuutje dat dan uitvouwt, klik Privacy en settings
- klik bij Primary Email op Changed/Add (of de Nederlandse variant daarvan)

Bij mij bleek LinkedIn zelfs 4 adressen te hebben! Waarvan eentje dus helaas kinky. Mensen die mijn LinkedIn bezochten zagen dat niet, maar kinksters die ik een anoniem kitten-adres dacht te geven, zagen daardoor wel direct mijn volledige naam, beroep etc etc.

Leek me iets dat meer mensen even wilden weten.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Heerscher voegde me onlangs toe op mijn kinkadres. Was dat omdat dat adres in je adresboek stond, of heb ik dat ook? :shock:
MILF :grin_ani:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Gekeken, alleen mijn persoonlijke en zakelijke adres staan er in, prima dus.
MILF :grin_ani:
Boefje

Bericht door Boefje »

Thanks voor de tip.
Plaats reactie