Wat eten we vandaag?
- tessie
- Contacteer:
Re: Wat eten we vandaag?
Wij hebben ook super lekker gegeten vandaag! We hadden cannelloni maar dan was het eigenlijk een gevulde courgette. Zooo lekker!
- Ravelijne
Klinkt goed, allebei! Hier stamppot andijvie met kerrie-gehaktballetjes.
- cinderella
Wij hadden pasta met knolselderijsaus en gebakken knolselderij, kastanjechampignons en spekjes. Was ook erg lekker.
toen doet er nu niet meer toe
- eireann
- Site Admin
Pannenkoeken! Gecombineerd met knuffels van welpjes, kitten, Dacrael en Heerscher! Wel leonietje gemist, dus t moet nog een keer 

**Self Rescuing Princess**
- Mack
Roggenvleugels, risotto-from-scratch, sugarsnaps en broccoli. 

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Voleuse
Pad thai (noedels met knapperige groentes en ei)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- pluis
Chili! En ik denk dat ik er maar cornbread bij ga maken.
- Ravelijne
Klinkt goed! Ik had pompoen/spinazie gehakt schotel (met prei, ui, bleekselderij en basilicum & peterselie) met bruine rijst. Goed gelukt, en ik heb nog over. 

- cinderella
Wij hadden een makkelijke dag thuis. Ik had onder de middag een paar aardappels, wortels, pastinaken, bietjes en een ui in stukken gesneden. Paar lamsworstjes, takjes salie en rozemarijn erbij. Zout, peper en olijfolie erbij en even gehusseld. Hoefde alleen toen ik thuis kwam nog de oven aan te zetten. En morgen nog makkelijker: we warmen de boel lekker op.
toen doet er nu niet meer toe
- pluis
Wat eten we toch eigelijk goed, als ik dit zo allemaal bij elkaar zie
Of posten we alleen als er ook een beetje spectaculair gekookt word?
@ cinderella Zit er niet veel tijdsverschil tussen wanneer de aardappelen gaar zijn en wanneer de rest? Of snijd je die veel kleiner?
@ Ravelijne Heb je dat dan met laagjes gedaan, of meer gehusseld? Bleekselderij zijn de stengels, toch? Doe je dan één stengeltje?
Hier is het idd chili geworden, met buffelgehakt en vier soorten bonen. Nog een uurtje (denk ik) en dan kan ik proeven.
Voor tussen de middag had ik nog een smoothie gemaakt met cranberries, sinaasappel, appel, amandel, kaneel en een drupje maple syrup (en yoghurt en melk, natuurlijk). Was erg lekker

@ cinderella Zit er niet veel tijdsverschil tussen wanneer de aardappelen gaar zijn en wanneer de rest? Of snijd je die veel kleiner?
@ Ravelijne Heb je dat dan met laagjes gedaan, of meer gehusseld? Bleekselderij zijn de stengels, toch? Doe je dan één stengeltje?
Hier is het idd chili geworden, met buffelgehakt en vier soorten bonen. Nog een uurtje (denk ik) en dan kan ik proeven.
Voor tussen de middag had ik nog een smoothie gemaakt met cranberries, sinaasappel, appel, amandel, kaneel en een drupje maple syrup (en yoghurt en melk, natuurlijk). Was erg lekker

- Voleuse
Haha nou ik post hier inderdaad niet als ik diepvriespizza eet :p
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Nadat ik de kinderen van de week al geplaagd heb met boerenkool en stamppot (moet ergens alle wortelen laten die het paard van sinterklaas krijgt) gaan we vandaag hun lievelingseten eten (en mijn duim weer mishandelen)
Spruitjes met gesmolten kaas
Spruitjes met gesmolten kaas

- Dreamer74
Wij eten vandaag griekse kofta !!! *nu al trek heeft*
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. 
The best way to make your dreams come true is to wake up....

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Klinkt heel erg lekker!Oppergodin_Hera schreef:Spruitjes met gesmolten kaas
Wij eten diepvriespizza vandaag, want als hij thuiskomt uit kantoor moet ik 15 minuten later weg naar cursus. We eten dus net niet / net wel samen en lekker makkelijk is dan wel zo... makkelijk.
- Ravelijne
@Pluis Dit was voor mij zeg maar 'medium'. Simpel koken is stamppot van diepvries-aardappelpuree met worst (kant en klaar) of gehaktballetjes (zelfgemaakt). Fail is afhalen (meestal Thais of Indonesisch, anders shoarma, kapsalon of gewoon friet). Spectaculair is special occasion, kerst of gewoon zin om iets bijzonders te doen of vrienden te eten als ik tijd genoeg heb om er wat van te maken.
Dit waren ongeveer drie stengels bleekselderij met een ui en een prei (in de koekepan glazig gebakken), rulgebakken gehakt en dan alles gehusseld met een half (klein) pompoentje (gaar in dobbelsteentjes) en één of twee handjes spinazie-deelblokjes uit de vriezer (gaar en warm). Dan op het bord nog peterselie en basilicum erover. Heb ook wel eens zoiets gemaakt met feta en kerstomaatje er door, is ook scrumptious.
Dit waren ongeveer drie stengels bleekselderij met een ui en een prei (in de koekepan glazig gebakken), rulgebakken gehakt en dan alles gehusseld met een half (klein) pompoentje (gaar in dobbelsteentjes) en één of twee handjes spinazie-deelblokjes uit de vriezer (gaar en warm). Dan op het bord nog peterselie en basilicum erover. Heb ook wel eens zoiets gemaakt met feta en kerstomaatje er door, is ook scrumptious.