Dit is een pan van de Blokker, denk aan euro of 20 (als je online shopt).
In pannenland hebben de pannen zoals jij afbeeld een dunne bodem.DomDan schreef:Een "echte" soeppan is een geëmailleerde pan met dikke bodem (je weet wel, van die lelijke witte). Erwtensoep is ook wel een lastige, ik maak zelf kippensoep en tomatensoep/tomaten-groentesoep in een standaard pan zonder probleem.
Dit is een pan van de Blokker, denk aan euro of 20 (als je online shopt).
Als je het in dezelfde pan doet neem je alle smaak van het aanbakken mee in je soep. Het scheelt je ook nog een pan afwassen.Ravelijne schreef:Vraagje: Ik doe meestal ui fruiten en vlees aanbakken apart in een koekepan, en dan met een beetje heetwater er bij alles over in de soeppan die dan lekker op laag kan blijven staan. Zijn daar nog voor/nadelen aan tegenover alles in één pan?
Pan met goede bodem + sudderplaat + klein vuurtje + af en toe (niet eens continue) roeren = aanbakselvrije snert.cinderella schreef: Ik vraag me af of een dun laagje aanbranden wel te voorkomen is. Tenzij je bereid bent om continu te roeren.
Hihi! Hulptroepen naar binnen lokken. Doin' it right!juffie schreef:En nu ben ik dus erwtensoep aan het koken.![]()
Heel veel, morgen klaar. Dus locals die zin hebben...