De wondere wereld der fotografie
- Peter^
- Contacteer:
De wondere wereld der fotografie
Als variatie op de andere soorten apparatuur en techniek: fotografie.
Mijn spiegelreflexcamera Canon EOS 350D heeft problemen met de scherpstelling. Ik kan hem opsturen ter reparatie, maar dat kan zo'n 200 euro kosten. De fotohandelaar heeft een suggestie om voor 300 euro een nieuwe body aan te schaffen: de 12OOD. Heeft iemand ervaring met dit toestel of tips waar op te letten? Of alternatieven?
Mijn spiegelreflexcamera Canon EOS 350D heeft problemen met de scherpstelling. Ik kan hem opsturen ter reparatie, maar dat kan zo'n 200 euro kosten. De fotohandelaar heeft een suggestie om voor 300 euro een nieuwe body aan te schaffen: de 12OOD. Heeft iemand ervaring met dit toestel of tips waar op te letten? Of alternatieven?
Geniet van de positieve momenten.
- perman
Re: De wondere wereld der fotografie
Als het probleem met zekerheid in de body zit en dat ook de reparatieprijs zal zijn lijkt het me geen slecht advies.
De 1200D is een camera die bijna 10 jaar nieuwer is dan de 350D en in die periode is de techniek er aardig wat op vooruit gegaan, dus om een body van die leeftijd te laten repareren voor een prijs waarvoor je bijna een 10 jaar nieuwere body hebt... (Hij ligt al voor 259,- in bepaalde winkels)
Het enige wat me zo te binnen schiet: ten opzicht van de 350D betekent een 1200D nieuw accu's (als je nu extra accu's hebt natuurlijk) maar vooral nieuwe memory kaartjes. (De 350D heeft CF, de 1200D SD kaartjes nodig)
De 1200D is een camera die bijna 10 jaar nieuwer is dan de 350D en in die periode is de techniek er aardig wat op vooruit gegaan, dus om een body van die leeftijd te laten repareren voor een prijs waarvoor je bijna een 10 jaar nieuwere body hebt... (Hij ligt al voor 259,- in bepaalde winkels)
Het enige wat me zo te binnen schiet: ten opzicht van de 350D betekent een 1200D nieuw accu's (als je nu extra accu's hebt natuurlijk) maar vooral nieuwe memory kaartjes. (De 350D heeft CF, de 1200D SD kaartjes nodig)
.
- Ravelijne
Heb je al een beslissing gemaakt, Peter?
- Peter^
- Contacteer:
Inmiddels besloten en de 1200D aangeschaft, moest inderdaad nog bij: accu, geheugenkaart, geheugenkaart lezer, werd zo wel wat duurder. Maar bevalt goed, meer mogelijkheden. En vanaf statief filmpjes maken is toch beter dan met mobiele telefoon uit de hand. Bedankt voor het meedenken.
Geniet van de positieve momenten.
- Ravelijne
Fijn dat je er blij mee bent. 

-
Aha, er bestaat zelfs een fotografie topic op ws.
Ik zit ergens mee en snap het niet.
Zo nu en dan stuur ik foto's naar een website en dan kan de beheerder van die site de ingezonden foto's plaatsen. Maar telkens weer krijg ik als feedback dat mijn foto's niet geplaatst kunnen worden wegens te lage kwaliteit. Bij mij op het scherm zien ze er prima uit, ook op de monitor van de computer. Dus ik begrijp er niks van dat de kwaliteit te laag zou zijn. Gewoonlijk maak foto's met het mobiel en dat zullen de meeste mensen doen.
Technische gegevens van mijn mobiel zoals de computer die geeft bij eigenschappen van de gemaakte foto's:
Merk camera: HMD Global
Model camera: Nokia G21
Tevens heb ik nog een compactcamera die weinig gebruikt wordt:
Kodak pixpro FZ55
Ben belangstellend naar jullie reacties hierover.
Ik zit ergens mee en snap het niet.
Zo nu en dan stuur ik foto's naar een website en dan kan de beheerder van die site de ingezonden foto's plaatsen. Maar telkens weer krijg ik als feedback dat mijn foto's niet geplaatst kunnen worden wegens te lage kwaliteit. Bij mij op het scherm zien ze er prima uit, ook op de monitor van de computer. Dus ik begrijp er niks van dat de kwaliteit te laag zou zijn. Gewoonlijk maak foto's met het mobiel en dat zullen de meeste mensen doen.
Technische gegevens van mijn mobiel zoals de computer die geeft bij eigenschappen van de gemaakte foto's:
Merk camera: HMD Global
Model camera: Nokia G21
Tevens heb ik nog een compactcamera die weinig gebruikt wordt:
Kodak pixpro FZ55
Ben belangstellend naar jullie reacties hierover.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
- kitten
Wat zijn de eigenschappen van de foto's? Hoeveel pixels bijvoorbeeld?
-
Een van de foto's die ik gemaakt heb met mijn mobiel, maar van te lage kwaliteit zou zijn.

- kitten
Lijkt me genoeg. Kan het zijn dat ze ze inhoudelijk niet goed genoeg vinden? Bewogen, te donker, niet interessant, zoiets?
-
Geen idee, maar in dat geval zou ik dan eerder verwachten dat die reden werd genoemd.
- eireann
- Site Admin
Hoe verstuur je de fotos, worden ze tijdens het verzenden kleiner gemaakt?
**Self Rescuing Princess**
-
Ik verstuur onbewerkte foto's.
Ondertussen eens mijn compactcamera bekeken naar de mogelijkheden. Deze camera is gekocht zodat anderen foto's van mij kunnen maken zonder mijn foon uit handen te moeten geven. Welke keuzes worden er geboden?
VGA 640 480
2M 1920x1080 (16:9)
3M 2048x1536
5M 2592x1944
10M 3648x2736
12M 4608x2592 (16:9)
14M 4608x3072 (3:2)
16N 4608x3456
Dan hebben ze elk nog de keuze tussen best, fijn en normaal waarbij het verschil bestaat in bestandsgrootte door compressie.
Best heeft de grootste bestandsgrootte en normaal is daar ongeveer de helft van. Fijn zit daar tussenin.
- Voleuse
Ja maar hoe de fotos worden opgeslagen maakt ook uit voor de kwaliteit. Wat voor soort website gaat dit om?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- cinderella
Dat hoeft echt niet, want ook dat zijn onderdelen van de kwaliteit van een foto. Je kunt beter vragen aan hen om het gebrek aan kwaliteit te duiden, zodat jij daar de volgende keer rekening mee kunt houden. Hier kunnen we alleen maar gissen naar wat de oorzaak is.
toen doet er nu niet meer toe
-
Ik vind het geen probleem om deze info te geven, maar omdat er op betreffende website enkele foto's van mij staan die klaarblijkelijk wel goed genoeg waren, wil ik het niet hier op dit forum melden. Reden is dat daar mijn volledige naam wordt genoemd en het is niet nodig om dat hier publiekelijk vindbaar te maken.