Voor zometeen ga ik nog iets uit de vriezer halen, maar gisteren had ikgevuld runderhart met een vulling an champignons, spinazie en pancetta gemaakt. Volgens mij hebben Mack & Beestje dat ook al eens gemaakt. Het stuk vlees was een ongelukkige vorm en ik had geen touw om het mee vast te binden dus vullen ging 'm niet worden. Maar ook los was het errrug lekker. Het hart was (compleet per ongeluk) helemaal perfect gelukt net als goeie rosbief: helemaal roze van binnen, maar niet meer rauw. Per ongeluk, omdat ik helemaal niet zo goed ben in vlees zo braden en zeker als je dan ook nog van het recept moet afwijken is het nog maar afwachten. Maar het was goed uitgevallen, dus.
Hou je niet van spinazie of champignons, Hera? Als je hart goed klaarmaakt, komt het dicht in de buurt van biefstuk of rosbief, qua smaak. Wel een beetje anders, maar niet echt heel raar, of zo. Het is trouwens naast goedkoop ook mega-voedzaam, dus dubbel de moeite.
Het lammetje werd in (min-of-meer) hapklare 2-persoons-brokken afgeleverd. Inclusief gehakt en "shoarma" pakketjes. Maar in de toekomst zelf eens gehakt/tartaar maken ... hmmmmm ...
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Ravelijne schreef:Hou je niet van spinazie of champignons, Hera?
Die spinazie niet en ja ik heb het al meerdere keren gegeten verse, potje en diepvries
Sorry ik eet maar heel beperkt vlees en zo min mogelijk ingewanden (en ja ik ken leverworst, gemaakt van echte lever). Maar ook geen kip aan bot (en ja heeeeel vaak moeten eten thuis) Fijn toch die vrijheid in smaken. Ik weet ook heel zeker dat ik geen haken door mijn lichaam hoef of naalden zonder het uit te proberen. Nou net zo goed weet ik dat ik geen vis wil ontleden om te eten. En een hart (dat nog bewoog, zo vers was het) en longen (die opgepompt werd met een fietspomp) bij biologie was genoeg om de rest van mijn leven dat niet te willen eten
Goede slager heeft het meestal wel, supermarkten soms in de diepvries. Al wordt het vaak verkocht als hondenvoer.
Het valt me trouwens mee hoe lang dat hart maar gegaard hoeft te worden. Ik zou verwachten dat het een stuk vlees is dat veel tijd nodig heeft omdat het een spier is die veel gewerkt heeft (en taai kan zijn).