Heel mijn vrolijk berichtje had betrekking tot de shoot,
Ter verduidelijking, zijn werkwijze gaat als volgt:
- Ik koos welk soort foto's, mailde voorbeelden en die werden besproken via mail en later ook IRL.
- Voorliefde voor touwen dus: bondage.
- Ik weet dat hij al een jarenlange ervaring kan voorleggen op vlak van bondages (voornamelijk Shibari).
- Iemand anders mij ook al in de touwen gelegd heeft en workshops geeft kon mijn fotograaf zijn kundigheid bevestigen gezien ze elkaar kennen.
Het leek me dus veilig genoeg hoewel multi-tasken natuurlijk altijd een extra risico met zich meebrengt. Gelukkig ben ik iemand die duidelijk aangeeft wat wel, wat niet, wat goed voelt en wanneer het te zwaar wordt. Niet dat ik die kans gekregen heb want hij controleerde met regelmaat mijn handen, bleef vragen of alles goed voelde, ... Bij één bondage die ik graag wilde voor op de foto gingen mijn handen tintelen en toen zijn we meteen gestopt. Ik heb dan aangegeven dat we die bondage zouden laten voor wat ze was en dat vond hij zelf ook verstandig omdat hij niet wilde dat ik te veel risico's nam.
Tijdens de gesprekken liet liet ik vallen dat mijn Significant Other en ik toewerken naar mijn grote droom: suspension bondage. Na heel wat geklets zei hij dat als ik het wilde, hij mij daar een voorproefje van kon geven, of ons samen te helpen als we daaraan beginnen. En op het einde van de shoot had ik zoiets van, vandaag. Ook daar is een heel gesprek aan voorafgegaan omdat hij benadrukte dat het veel zwaarder is dan gewone bondage.
Het werd een hele lichte suspension omdat het meer belastend is. De touwen breed rond mijn middel (leek op een brede crotch tie, zonder langs het kruis te gaan). Vervolgens mocht ik proberen met mijn rug naar achter te gaan hangen. Simpel voor mij. Als ik wilde mocht ik mocht ik proberen ondersteboven te gaan. En als paaldanser was ook dat voor mij een makkie. Uit automatisme heb ik zelf de druk wat verdeeld ondersteboven door een houding te nemen die bij het paaldansen 'Gemini' heet. Ideaal om lang te blijven hangen. En dit was zelfs makkelijker omdat ik een steunpunt rond mijn middel had wat ik met een paal mis. Hij was verbaasd dat dit zo vlot ging voor mij en ik heb toen gezegd dat ik die houding gewend ben en zelf gevraagd of hij ook hier een foto van wilde nemen ondanks het niet het plan was. Dat heeft hij dan gedaan en toen heeft hij me meteen weer naar beneden gehaald.
En ondanks dit vlot ging, ik blijf rustig aan doen met mijn Significant other op dat vlak omdat het altijd risico's met zich meebrengt. Ik heb geduld en kan wachten. Hoewel het fijn blijft dat ik er nu een stukje heb kunnen proeven van wat ik ooit wil bereiken.
P.s. Zo ziet een Gemini eruit aan een paal. Om jullie een idee te geven van hoe ik daar hing.