TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Crownless

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door Crownless »

Once upon a time. Dat ik echt 'ah nee, hoeveel afleveringen gaan ze dat rekken?!' riep naar de tv.

We zijn nu bij aflevering 15 van seizoen 1, dus als ik die specifieke verhaallijn nu al zat ben... :-/
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
pluis

Bericht door pluis »

Crownless schreef:Vraag me wel af waarom ik dat soort verhaallijnen zo gruwelijk irritant vind.
Omdat het slecht geschreven is?

NB. Mening!

De plot vooruitduwen door personages die ineens stupide dingen doen / vergeten hoe simpele communicatie werkt / eindeloos van gedachten veranderen is lui schrijverschap. Als je een personage wilt waar mensen bij mee kunnen leven, zul je er een moeten verzinnen waar mensen zich op min of meer positieve manier in kunnen herkennen* en dan personage keihard met het leven om de oren slaan. Als je niet over het leven wilt schrijven, maar alleen over dysfunctionele mensen die voortdurend hun eigen graf graven, dan heb je een soapserie.

Niet dat mensen die van mij niet leuk mogen vinden ("goed schrijverschap" en "goed entertainment" zijn niet altijd hetzelfde), maar als je even lekker literair elitair wil doen, is er wel een verschil tussen de twee.

* een klassieke 'tragic flaw' mag daar best deel van uit maken, maar er moet wel wat tegenover staan.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik vond Once Upon a Time niet bedroevend slecht geschreven (integendeel). Hoewel ik ook geen fan ben van dat wel-niet-geliefden gedwongen-apart gedoe. Maar datzelfde gegeven kan toch op slechte en goeie manier uitgewerkt worden? Mensen doen zulke dingen in het echte leven tenslotte ook echt, inclusief misvattingen en stomme beslissingen.
Nijntje

Bericht door Nijntje »

Mooie analyse Pluis! En inderdaad, als de verhaallijn echt goed geschreven is, dan leef je echt mee met een personage en kun je je als kijker verplaatsen in zijn/haar gevoelens. Maar dat is verre van makkelijk schrijven en ook spelen trouwens lijkt mij. Want hoe dichter je bij het "gewonen" leven komt hoe minder je gebruik kunt maken van overacting.
BTW Once Upon a Time heb ik nooit gezien, dus ook (nog) geen mening over.

Het nieuwe seizoen van Shadow Hunters is wel uit, dus daar moeten we binnenkort maar eens naar gaan Netflixen
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik vind Once Upon A Time ook niet bedroevend slecht. Sterker nog, ik vind het concept origineel en ben in veel verhaallijnen wel geïnteresseerd.

Spoilers:
ABBC3_SPOILER_SHOW
Wat dat betreft vind ik 50 tinten ook tenenkrommend. Eigenlijk wat pluis zegt: problemen die kunnen worden opgelost als mensen gewoon met elkaar zouden praten ipv invullen, daar krijg ik de kriebels van.

Ook al gebeurt dat ook irl.

En idd, mooie analyse pluis! En soms is het idd entertaining (hallo horror film tropes van stomme beslissingen), maar meestal idd vervelend en een lui plot-device.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
kitten

Bericht door kitten »

Crownless schreef:Ulgh, ik kan helemaal niet tegen een verhaallijn in de zin van 'ik hou van je maar we kunnen niet samen zijn maar we willen het wel maar het kan niet en omg ik hou van je maar doe alsof het niet zo is en toch wel toch niet toch wel'.
Dan is Castle zeker niks voor jou!
ABBC3_SPOILER_SHOW
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Hebben jullie de laatste Sherlock al gezien?

Megaspoiler hier:
ABBC3_SPOILER_SHOW
kitten schreef:Dan is Castle zeker niks voor jou!
Als ik Nathan Fillion wil zien, dan kijk ik wel Dr. Horrible weer een keer terug, met bonus NPH en Felicia Day. :inluv: Ondertussen heb ik Outlander weer opgepakt, ik ben ergens tegen het einde van het eerste seizoen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
tijgie{K}

Bericht door tijgie{K} »

Omg ja Sherlock! We hebben net de tweede aflevering van seizoen 4 gekeken. Natte oogjes en kaak op de vloer aan het einde! Deze aflevering was veel beter dan de eerste, die ik opzich niet slecht vond, maar wel wat atypisch voor Sherlock.
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

chell

Bericht door chell »

Ik zit te wachten tot alle afleveringen van Sherlock geweest zijn zodat ik kan bingen. Ben zoooo benieuwd!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik ben 'Poldark - in love and war' begonnen. Live op net 5 elke zondag avond. Eerste twee afleveringen waren veelbelovend.
**Self Rescuing Princess**
JerryM

Bericht door JerryM »

Wij kijken Sherlock op BBC Prime (ivm nl ondertitels). Wel gek, BBC met reclames...

Verder zijn we bij met alle gezamenlijke series. Wel met Westworld begonnen, maar door spugende Jeejtje halverwege aflevering 1 gestopt.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Tele2 heeft geen BBC prime :(
**Self Rescuing Princess**
JerryM

Bericht door JerryM »

ik heb de laatste tijd naar Oppfinneren gekeken.

Slow tv, in het Noors, met Noorse ondertiteling als je wil. Helpt soms een beetje.

Als je van DIY en handigheidjes houdt best leuk.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
pluis

Bericht door pluis »

Deze week heb ik Miss Fisher's Murder Mysteries ontdekt. Een zalige serie, spelend in Melbourne, Aus, vlak na de eerste wereldoorlog. Miss Phryne Fisher speelt een heuse 'flapper' die, nadat ze haar fortuin gekregen heeft, zich inzet als 'lady detective'. Ik ben eigenlijk niet altijd van de detectives, maar deze is wel echt heel erg leuk gedaan, met vooral ook erg sympathieke karakters. T wordt nooit te cheesy, maar t heeft zeker wel veel humor (en de mode is zalig)

Gebaseerd op een boekenserie, maar nu op de (Amerikaanse) Netflix te bekijken. Zeker een aanrader!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ook op de NL Netflix! Ik <3 Miss Fisher. :)
Plaats reactie