Ongecontroleerde rant topic!
- Yara
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Even iets totaal ongerelateerds (je hebt gelijk Feline!)
Klaarkomen en seks is fijn, maar de stuwing die ik Door de hormonen die vrij komen krijg is zwaar irritant! #borstvoedingsproblemen.
Klaarkomen en seks is fijn, maar de stuwing die ik Door de hormonen die vrij komen krijg is zwaar irritant! #borstvoedingsproblemen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
In MAX magazine 7, ligt nu in de winkel (=weekblad), staat een artikel over "mijnoverheid".eireann schreef:Ik krijg ook de 'mijnoverheid' emails voor mn vader, moet ik zijn digid opzoeken (lekker veilig maar ja, kan niet alles onthouden) en t voor hem uitprinten. Ik ben er ook uitermate ouderwets in. Sommige dingen zijn op papier fijner.
Daarin staat onder meer dat de ombudsmannen de strijd aangaan tegen de wanorde op "Mijnoverheid.nl". Burgers raken in de problemen omdat de Nederlandse Overheid totaal niet inleeft in de burger die geen internet heeft. Het zijn niet alleen ouderen die in de problemen raken omdat de Nederlandse Overheid de burgers bijna dwingt om een computer te gebruiken. Ook andere groepen zoals laag opgeleiden en mensen met een handicap ondervinden daar grote hinder van. Papieren versies ontvangen is erg moeilijk te regelen, vooral nog meer als je eenmaal ingelogd geweest bent in jouw "Mijnoverheid".
Conclusie van het artikel is dan ook: De overheid heeft zijn zaakjes niet op orde en daar mag de burger niet mee lastig gevallen worden.
- Daantje
- Contacteer:
Ik ben internet savvy, maar ik vind mijnoverheid ook een onwerkbaar portaal. Ik kreeg van de week een mailtje van de belastingdienst dat er een bericht klaar staat. Moet ik eerst mijn wachtwoord opzoeken. Daarna inloggen en dan gaan kijken wat er is. Voorheen kreeg ik gewoon in mijn brievenbus gelijk de boodschap die ze me wilden geven. Niet een brief dat ik naar het postkantoor moet gaan om mijn post op te halen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
Hou er maar rekening mee dat je nog veel meer van dit soort portalen gaat krijgen in de toekomst. Organisaties zoeken heel hard naar manieren om gegevens veilig over het internet te krijgen. De tendens is toch dat communicatie steeds vaker digitaal gewenst is. Daarnaast is er de meldplicht voor datalekken ingevoerd, dus móet je steeds veiliger omgaan met die gegevens (en terecht).
Ik ben momenteel op mijn werk ook bezig met het inrichten van een dergelijk systeem waarbij e-mails met cliëntgegevens veilig verzonden worden. Aangesloten ketenpartners krijgen e-mail dan gewoon als e-mail en merken niks, maar mail met cliëntgegevens die beveiligd wordt verzonden naar een niet aangesloten mailadres zal de mail via een portaal moeten lezen. Je krijgt dan dus ook een mail met "er is een bericht", waarna je middels een authenticatiecode via mail of sms vervolgens kunt inloggen.
Ik ben momenteel op mijn werk ook bezig met het inrichten van een dergelijk systeem waarbij e-mails met cliëntgegevens veilig verzonden worden. Aangesloten ketenpartners krijgen e-mail dan gewoon als e-mail en merken niks, maar mail met cliëntgegevens die beveiligd wordt verzonden naar een niet aangesloten mailadres zal de mail via een portaal moeten lezen. Je krijgt dan dus ook een mail met "er is een bericht", waarna je middels een authenticatiecode via mail of sms vervolgens kunt inloggen.
Nou, ik weiger om gebruik te maken van "Mijnoverheid.nl".
Omdat ik er nooit om gevraagd heb en er ook nooit toestemming daarvoor heb gegeven, of anderzins ermee ingestemt heb met het gebruik daarvan. Het is voor mij meer dan alleen een principekwestie. Iets met keuze kunnen hebben.
Ook in hetzelfde weekblad, wat eigenlijk een programmagids is, een klein artikeltje over de afschaffing van de acceptgirokaart. Reactie is dat een aantal mensen maatschappijmoe is omdat alles ongevraagd je door de strot geduwd wordt. Het gaat hier om een inzending van iemand die digibeet is en niets begrijpt van de moderne digitale wereld waarin we leven.
Omdat ik er nooit om gevraagd heb en er ook nooit toestemming daarvoor heb gegeven, of anderzins ermee ingestemt heb met het gebruik daarvan. Het is voor mij meer dan alleen een principekwestie. Iets met keuze kunnen hebben.
Ook in hetzelfde weekblad, wat eigenlijk een programmagids is, een klein artikeltje over de afschaffing van de acceptgirokaart. Reactie is dat een aantal mensen maatschappijmoe is omdat alles ongevraagd je door de strot geduwd wordt. Het gaat hier om een inzending van iemand die digibeet is en niets begrijpt van de moderne digitale wereld waarin we leven.
- Ravelijne
Weet je, er zijn goeie argumenten en die zijn hier al voorbij gekomen. Helemaal mee eens, ook. Maar toen acceptgiro's ingevoerd werden waren die ook voor een bepaalde groep mensen onbegrijpelijk. Er zullen altijd dingen veranderen, daar ontkom je niet aan.
- Ravelijne
Aargh, waarom gooit iedereen tegenwoordig alle handige tutorials, uitleg en reviews op youtube?!?! Als je het opschrijft in een blogpost kan ik snel scannen en bepalen of het nuttig is en snel het voor mij relevante deel vinden. Als ik zo'n heel fucking filmpje moet kijken ben ik een uur verder voordat ik ook maar de helft van de informatie heb die ik zocht en ik moet ook ouderwets aantekeningen maken als ik iets wil onthouden, opzoeken of op een boodschappenlijstje zetten. Want de meest relevante details even in de description zetten, doen er ook niet veel (en eeuwig dank aan degenen die het wel doen!). My god, het werkt echt ZOVEEL langzamer om iemand een halve lezing te moeten horen houden, dan om een een artikeltje door te scannen. Op een youtube filmpje kun je ook nog eens niet 'find in page' gebruiken, om even snel te kijken of het ding waar je precies informatie over zocht wel aan bod komt. Zot word ik er van!!!!
Hmmm, ik dacht dat ik geen internet rants meer in me had, maar kennelijk toch. Toch maar weer eens die uitspraak van de Buddha gaan repeteren over dat boosheid zoiets is als zelf vergif drinken en hopen dat de ander er ziek van wordt. Of zo.
(Maar het is wel stom en een enorme tijdsverspilling!)
Hmmm, ik dacht dat ik geen internet rants meer in me had, maar kennelijk toch. Toch maar weer eens die uitspraak van de Buddha gaan repeteren over dat boosheid zoiets is als zelf vergif drinken en hopen dat de ander er ziek van wordt. Of zo.

- tessie
- Contacteer:
Jaaaa! I know!! Hoe irritant is dat!? En dan ook altijd al een verhaal van 10 minuten als een soort inleiding, wat echt helemaal nergens over gaat. Het duurt zo lang allemaal, terwijl de dingen die je dan juist extra uitgelicht zou willen zien, zo voorbij zijn en die moet je dan weer steeds terug spoelen. Whyyyy????
- Ravelijne
Yay, ik ben niet de enige! Gelukkig. 

- skaoot
Ik sluit me aan bij je rant ravelijne!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Daantje
- Contacteer:
Hier ook. Voor sommige dingen is bewegend beeld heel handig om uitleg te geven, bijvoorbeeld een breisteek. Maar genoeg dingen kunnen ook gewoon in tekst. Ik heb ooit aan een stel complotdenkers gevraagd wat die door hen vermeende LGBT-agenda was. Moest ik maar uren naar youtube rants gaan kijken. Niemand die even de kern in een paar zinnen kon samenvatten.Ravelijne schreef:Yay, ik ben niet de enige! Gelukkig.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
Ik sluit me ook aan bij de rant! Recepten in een youtubefilmpje en dan NIET ook even de uitgeschreven bereidingswijze + ingrediënten erbij. TE irritant.
- eireann
- Site Admin
Een telefoonnummer moeten bellen waar telefonisch spreekuur is. En dan niet netjes in de wachtrij komen maar een bandje krijgen: het nummer is helaas bezet, probeert u het later nog eens. tuut tuut tuut....
Doe gewoon een wachtrij!
Doe gewoon een wachtrij!
**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
Oh, dat is echt irritant, ja!
- Nijntje
Ja, erg he? Ik wil graag zelf kiezen of ik blijf wachten tot iemand mij te woord staat. Kan ik altijd nog ophangen als het toch te lang duurt. Maar ga dat niet voor mij beslissen!!