Volgens mij heb ik alles er in staan en heb ik het een beetje door (met eeuwige dank aan @Chell voor coaching en bemoedigende woorden!) en dit zou wel eens kunnen gaan werken, ja. De vormgeving lijkt redelijk dyscalculie vriendelijk. Ik ben er nog niet helemaal uitgeknald tenminste.
 Volgens mij heb ik alles er in staan en heb ik het een beetje door (met eeuwige dank aan @Chell voor coaching en bemoedigende woorden!) en dit zou wel eens kunnen gaan werken, ja. De vormgeving lijkt redelijk dyscalculie vriendelijk. Ik ben er nog niet helemaal uitgeknald tenminste.   Dat optellen en aftrekken in elke veld zelf kan is erg fijn, er hoeven geen cijfers ergens anders bewerkt en dan verplaatst. Dat scheelt enorm. Ik ben wel hoopvol, iig.
 Dat optellen en aftrekken in elke veld zelf kan is erg fijn, er hoeven geen cijfers ergens anders bewerkt en dan verplaatst. Dat scheelt enorm. Ik ben wel hoopvol, iig. 
Vraagje voor de ervaren YNABers, hoe zorgen jullie dat je het bijhoudt en wat zijn jullie trucjes of tips voor routine? Hoe hou je bij tot welke banktransactie je je bankrekening gevalideerd hebt als je het met de hand doet, bijvoorbeeld? Sta je echt altijd bij de winkel meteen even met de app te prutsen, of heb je een mapje met bonnetjes voor als je thuis komt van boodschappen doen? Welke gewoontes zijn de make or break ones voor jullie?
Edit: BTW, als ik geweten had dat ze het hadden, had ik even gewacht met alles invoeren tot ik een 'tell a friend' linkje van iemand had gekregen. Want, maand gratis voor allebei. Maar als ik nu op mijn beurt iemand nieuwsgierig heb gemaakt: vraag even aan één van de blije WS-YNAB-gebruikers (waar ik inmiddels bij hoor) een linkje voor een proefmaand, dan krijg je een extra maand gratis (en je doorverwijzer ook).

). Omdat wij inmiddels zulke duidelijke gemiddelden hebben voor dagelijkse uitgaven als boodschappen, OV en benzine (we gebruiken YNAB al bijna 2 jaar) is het ook niet zo erg meer dat het niet helemaal on point is.
). Omdat wij inmiddels zulke duidelijke gemiddelden hebben voor dagelijkse uitgaven als boodschappen, OV en benzine (we gebruiken YNAB al bijna 2 jaar) is het ook niet zo erg meer dat het niet helemaal on point is.