Ongecontroleerde rant topic!
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Wat een nare ervaring Voleuse, hopelijk komt het toch nog goed.
HIer ook zulke ervaringen, helaas. Is uiteindelijk ook goed gekomen.
Waarom kan men zulke zaken niet gewoon in 1x goed doen??
HIer ook zulke ervaringen, helaas. Is uiteindelijk ook goed gekomen.
Waarom kan men zulke zaken niet gewoon in 1x goed doen??
- Voleuse
Tja normaal maak ik me niet zo druk om dit soort dingen heb ik het idee. Heb ook al een verklaring gevonden... ik ben ongesteld
. Altijd zo'n lekker aha momentje.

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Pien
Herkenbaar hahaha. Maar alsnog gewoon rantwaardig. Zonder hitte en hormonen is het nog net zo stom.
- tessie
- Contacteer:
Argh ik haaaat zulke dingen ook echt Voleuse! Is er geen andere manier om ze te bereiken? Chat op de site of op facebook? Als zij een fout gemaakt hebben, moeten zij toch zorgen dat die tv bij jou komt en niet dat jij nu een auto moet gaan regelen om 'm ergens op te halen.
En hoe is het afgelopen met de bezorging van de tv, Voleuse?
- Voleuse
Ik heb de vader van een vriend van me zover gekregen om auto te rijden voor me
. Dus hij staat nu op z'n plek hier. En ik heb een lage reviewscore gegeven achteraf, zal ze leren 

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Voleuse
Ik ben vandaag voor een broek gaan winkelen. En echt hoor, ik weet weer waarom ik dit zo lang het uitgesteld. Want mode is kut. Je zou zeggen oh, kleding is voor zelfexpressie dus het is een kwestie van de dingen uitkiezen die je leuk vindt. Maar nee, beste lezer, zo zit het niet. Als je de mode mee hebt kun je overal winkelen, zit de mode tegen dan heb je pech. Een beetje zoals het weer. Goed voor de mentale flexibiliteit.
En de mode zit me dus echt tegen. Alles is skinny (1 cm krimp en je onderbenen passen niet meer), super skinny (huh), high-waisted (wat mij echt niet staat), skinny EN high-waisted, skinny en high-waisted EN boven je enkel (Waarom zou je koude enkels willen?? Waarom echt?). Ik heb serieus het hele winkelcentrum afgezocht naar een rechte spijkerbroek met de taille op een normale hoogte en met pijpen die mijn hele been bedekken. Uiteindelijk gevonden, bij de C&A. Ze hebben daar echt nooit leuke dingen, maar ze hebben tenminste wel een broekenafdeling die straight heet. All hail C&A.
En de mode zit me dus echt tegen. Alles is skinny (1 cm krimp en je onderbenen passen niet meer), super skinny (huh), high-waisted (wat mij echt niet staat), skinny EN high-waisted, skinny en high-waisted EN boven je enkel (Waarom zou je koude enkels willen?? Waarom echt?). Ik heb serieus het hele winkelcentrum afgezocht naar een rechte spijkerbroek met de taille op een normale hoogte en met pijpen die mijn hele been bedekken. Uiteindelijk gevonden, bij de C&A. Ze hebben daar echt nooit leuke dingen, maar ze hebben tenminste wel een broekenafdeling die straight heet. All hail C&A.
- tessie
- Contacteer:
Ugh ja, die skinny dingen, ik hou er ook niet van en blote enkels ook niet. Sowieso broeken kopen... daarom ben ik overgestapt op jurkjes haha :X Ik bestel trouwens meestal kleding online, dan kan ik lekker thuis passen.
Had laatst nog een gedoe met de Wehkamp, want ik bestel dus altijd van alles om vervolgens thuis te passen en dan hou ik 1 of 2 dingen. En de rest stuur ik terug. En nu mag ik niet meer voor achteraf betalen kiezen,omdat ik te veel terug stuur. Dat staat blijkbaar in hun voorwaarden ofzo. Dus als ik nu dingen thuis wil passen, moet ik ze eerst afrekenen. Dus, ik stap maar over op Zalando ofzo.
Had laatst nog een gedoe met de Wehkamp, want ik bestel dus altijd van alles om vervolgens thuis te passen en dan hou ik 1 of 2 dingen. En de rest stuur ik terug. En nu mag ik niet meer voor achteraf betalen kiezen,omdat ik te veel terug stuur. Dat staat blijkbaar in hun voorwaarden ofzo. Dus als ik nu dingen thuis wil passen, moet ik ze eerst afrekenen. Dus, ik stap maar over op Zalando ofzo.
Hallo Den Haag, waar zijn jullie nou mee bezig??
Ik ontvang jarenlang al een uitkering van jullie en ik begrijp best dat daar verplichtingen aan vast zitten. Sinds drie jaar pas wordt ik minimaal 2x p/j uitgenodigd om op gesprek te komen. Het zijn verplichte gesprekken en afzeggen is slechts bij hoge uitzondering mogelijk. So far so good. Nu heb ik al twee maal achtereen succesvol de uitnodiging gecancelled, 1x vanwege overlijden van mijn moeder en 1x omdat mijn vertrouwenspersoon niet mee kon. Dit laatste omdat er tussen brief en afspraakdatum maar 6 kalenderdagen zaten, incl. Hemelvaartsweekend.
Nu verwachten jullie mij op maandagmorgen om 8 uur op gesprek (over twee weken overigens), wetende dat mijn vertrouwenspersoon slechts 150 km verderop woont...
Als ik nu wederom de afspraak afzeg, dan loop ik een grote kans mijn recht op uitkering kwijt te raken omdat ik niet aan mijn verplichtingen voldoe.
Zonder mijn vertrouwenspersoon wil ik niet komen vanwege het risico dat ik uitspraken doe of dingen zeg die ik beter niet had kunnen doen. Onnadenkendheid van mijn kant door suggestieve vraagstellingen en opmerkingen die gemaakt worden door de gesprekspartner bij wie ik mij moet melden.
Ik ontvang jarenlang al een uitkering van jullie en ik begrijp best dat daar verplichtingen aan vast zitten. Sinds drie jaar pas wordt ik minimaal 2x p/j uitgenodigd om op gesprek te komen. Het zijn verplichte gesprekken en afzeggen is slechts bij hoge uitzondering mogelijk. So far so good. Nu heb ik al twee maal achtereen succesvol de uitnodiging gecancelled, 1x vanwege overlijden van mijn moeder en 1x omdat mijn vertrouwenspersoon niet mee kon. Dit laatste omdat er tussen brief en afspraakdatum maar 6 kalenderdagen zaten, incl. Hemelvaartsweekend.
Nu verwachten jullie mij op maandagmorgen om 8 uur op gesprek (over twee weken overigens), wetende dat mijn vertrouwenspersoon slechts 150 km verderop woont...
Als ik nu wederom de afspraak afzeg, dan loop ik een grote kans mijn recht op uitkering kwijt te raken omdat ik niet aan mijn verplichtingen voldoe.
Zonder mijn vertrouwenspersoon wil ik niet komen vanwege het risico dat ik uitspraken doe of dingen zeg die ik beter niet had kunnen doen. Onnadenkendheid van mijn kant door suggestieve vraagstellingen en opmerkingen die gemaakt worden door de gesprekspartner bij wie ik mij moet melden.
- cinderella
Kun je niet bellen op een moment dat je vertrouwenspersoon telefonisch bereikbaar is om een datum af te spreken? Zodat je meteen iets af kunt spreken dat wel uitkomt? En als je het gesprek uiteindelijk hebt meteen aan het eind ook de agenda's trekken voor een nieuwe afspraak?
toen doet er nu niet meer toe
- Ravelijne
Telefonisch afspraken maken bij UWV is heel moeilijk. Ik ken dit soort gedoe, is echt heel lastig. Bellen is wel een van de weinige dingen die je kunt doen. @Charles Kan je vertrouwenspersoon voor je bellen? Of jullie samen in een conference call en dan het UWV bellen? Die kan dan ook telefonisch helpen uitleggen en dan krijg je misschien meer begrip.
Nee, het betreft niet het UWV. Gewoon de gemeente Den Haag van wie ik de bijstandsuitkering ontvang. Die heeft drie jaar geleden een koerswijziging ingezet aangaande bijstandsuitkeringen, vandaar ook sindsdien die verplichte gesprekken. De gemeente Den Haag stelt bij monde van verantwoordelijk wethouder dat niemand een reden heeft om in de bijstand te zitten. Daarbij gemakshalve verwijzend naar de vele vacatures die er hier in de regio zijn. Nu heb ik weliswaar vrijstellingen van dit soort zaken om medische reden, maar dat is natuurlijk niet in steen gebeiteld. Kortom, de gemeente Den Haag beschouwd mensen in de bijstand als een kostenpost waar men vanaf wil. Er wordt met een schuin oog gekeken naar Rotterdam waar bijstandstrekkers verplicht moeten werken om hun uitkering te mogen houden. Daar is veel kritiek op waarbij argumenten gebruikt worden als "dwangarbeid" en waar vooroordelen zijn als dat bijstandstrekkers beschouwd worden als werkschuw volk.
Inmiddels heb ik al kontakt gehad met mijn vertrouwenspersoon en die heeft aangegeven erbij te kunnen zijn op die vroege maandagmorgen. Mijn vertrouwenspersoon is iemand die mij heel goed kent en die vrijwel dagelijks dit soort gesprekken voert met instanties en instellingen t.b.v. cliënten met een beperking. Voorgaande gesprekken was ik gewoon in mijn uppie gegaan, maar merkte dat ik me met moeite staande kon houden gaandeweg het gesprek. Vertrouwenspersoon gaat in elk geval aankaarten om nieuwe afspraken op een tijdstip te laten plannen die buiten de spitsuren ligt.
Tijdens of aan het eind van het gesprek een nieuwe afspraak maken is niet mogelijk. Het lijkt wel een tombola wanneer iemand opgeroepen wordt.
Inmiddels heb ik al kontakt gehad met mijn vertrouwenspersoon en die heeft aangegeven erbij te kunnen zijn op die vroege maandagmorgen. Mijn vertrouwenspersoon is iemand die mij heel goed kent en die vrijwel dagelijks dit soort gesprekken voert met instanties en instellingen t.b.v. cliënten met een beperking. Voorgaande gesprekken was ik gewoon in mijn uppie gegaan, maar merkte dat ik me met moeite staande kon houden gaandeweg het gesprek. Vertrouwenspersoon gaat in elk geval aankaarten om nieuwe afspraken op een tijdstip te laten plannen die buiten de spitsuren ligt.
Tijdens of aan het eind van het gesprek een nieuwe afspraak maken is niet mogelijk. Het lijkt wel een tombola wanneer iemand opgeroepen wordt.
- kitten
Vervelend zeg!
Waarom ben je niet gewoon arbeidsongeschikt verklaard?
Waarom ben je niet gewoon arbeidsongeschikt verklaard?
- Voleuse
Kan je vertrouwenspersoon op een andere manier "aanwezig" zijn? Via de telefoon bijvoorbeeld? Want dit soort afspraken moet je echt niet zomaar overslaan. @kitten volgensmij heb je dit soort gesprekken ook als je arbeidsongeschikt bent?
Tsja, er is nou eenmaal een verschil tussen helemaal niet kunnen werken en het hebben van een beperking.
Hoe zie jij dat in de praktijk voor je

Daarnaast, face-to-face werkt vele malen beter dan welke andere wijze ook.