Wat eten we vandaag?
- JJV
- cinderella
Re: Wat eten we vandaag?
Groenten roerbak met woknoodles en mangochutney als zoetzure woksaus.
Met een zelfgemaakte pompoen quinoa burger en een Koningsdag tompouce van de bakker toe.
Met een zelfgemaakte pompoen quinoa burger en een Koningsdag tompouce van de bakker toe.
toen doet er nu niet meer toe
- miss_meeko
Afhaal pannenkoeken met een gratis koningsdagtoetje van vers fruit en 4 kleuren mouse 

-
Vega kapsalon! Met zoete aardappelfriet en paddenstoelen
-
En vandaag eindelijk asperges! Zoveel zin in. Met krieltjes en ei en beurre blanc. En ham voor de man, zalm voor mij. Njommmm
- skaoot
Ik moet het voor mezelf koken wanneer zo moeeeee nog uitvogelen. Yoghurt is something right? :/
Ga straks als ik weer op mezelf woon meer eten in het weekend voorbereiden voor de werkdagen denk ik
Ga straks als ik weer op mezelf woon meer eten in het weekend voorbereiden voor de werkdagen denk ik

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Mack
Oeh ... Dat moeten wij ook nog eens eten voor het seizoen voorbij is.

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Mack
Als je met yoghurt gaat koken kom je snel op Indiaas uit.

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
-
Ik vind yoghurt prima. Het houd je in leven en als je straks merkt dat je honger hebt kun je altijd nog iets anders te eten pakken. Wees niet te streng voor jezelf.
Yoghurt was mijn ontbijt... Om 16.30 vanmiddag..
Ik haat koken en doe het ook bijna niet meer. Zelfs op vrije dagen vind ik het mn tijd en energie niet waard.
In mijn huis liggen wel bijna altijd: bananen en aardbeien (en veel ander fruit), tomaten, afbakbroodjes, eieren, iets van melkproducten zoals yoghurt. Crackers, en meestal iets van eten wat ik in de oven kan stoppen en na 30 min klaar is. In ieder geval dus eten wat ik snel kan pakken.
Mijn avondeten nu (ja om 20.00) is aardappelgratin en een stuk komkommer. Zo'n portie aardappelgratin is te groot als ik er iets anders bij eet dus dan maar zo. Weggooien is ook zonde.
Of zoals laatst at ik alleen 2 kipschnitzels als avondeten.
En dan pak ik een andere avond ik alleen een zakje sla gooi er komkommer en tomaat en een ei doorheen en dan zit ik ook vol.
Of ik mik een paar krentenbollen naar binnen.
En waarschijnlijk is dit niet hoe het voedingscentrum het bedoeld heeft. Jammer dan. Ik ben stabiel in gewicht sinds ik in dit huis woon. Vorig jaar ben ik 10 kilo afgevallen vanwege stress. Ik probeer af te wisselen in wat ik eet zodat ik altijd wel iets uit de schijf van 5 eet. En ik eet wanneer ik trek heb en niet meer omdat het nu moet omdat het etenstijd is. Ik heb al mn hele leven issues met eten maken. Als ik goed in mn vel zit gaat het nog wel. Als het kut gaat is eten echt een ding. Dan krijg ik gewoon geen hap weg. Ga ik mezelf dan continue zitten vervelen/ Straffen met de gedachte je moet gezond eten. Je moet wel voor jezelf koken. En dan kook ik voor mezelf ben ik een uur verder en dan zit ik het "gezellig" alleen naar binnen te schuiven. Heb ik het met 10 min op en kan ik daarna ook nog ff de hele keuken gaan opruimen. De eerste weken in dit huis heb ik echt geprobeerd te koken maar ik wordt er echt gewoon chagrijnig van. Nu had ik meer tijd om lekker in de tuin bezig te zijn en daar word ik dan wel heel blij van.
- Voleuse
Haha wij zouden een goed team zijn want ik houd van koken maar laat mijn tuin echt totaal verwilderen 
Denk dat je goed bezig bent hoor. Misschien een multivitamine erbij zodat je niet al te erg dingen misloopt.

Denk dat je goed bezig bent hoor. Misschien een multivitamine erbij zodat je niet al te erg dingen misloopt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- skaoot
zo zou ik ook prima kunnen eten soms. Heb ik vroegah toen ik alleen woonde ook gedaan. Was het even beetje vergeten... Al kan ik koken ook leuk vinden, maar dan moet ik er ook de tijd en energie voor hebben. En als ik om 6.00 ben opgestaan en een dag heb gewerkt ga ik echt niet meer uitgebreid koken. Wat je zegt, is het ook zo weer op. En wat jij beschrijft, gemiddeld zit je dan toch prima?leonietje schreef: ↑28 apr 2020, 20:28Ik vind yoghurt prima. Het houd je in leven en als je straks merkt dat je honger hebt kun je altijd nog iets anders te eten pakken. Wees niet te streng voor jezelf.
Yoghurt was mijn ontbijt... Om 16.30 vanmiddag..
Ik haat koken en doe het ook bijna niet meer. Zelfs op vrije dagen vind ik het mn tijd en energie niet waard.
In mijn huis liggen wel bijna altijd: bananen en aardbeien (en veel ander fruit), tomaten, afbakbroodjes, eieren, iets van melkproducten zoals yoghurt. Crackers, en meestal iets van eten wat ik in de oven kan stoppen en na 30 min klaar is. In ieder geval dus eten wat ik snel kan pakken.
Mijn avondeten nu (ja om 20.00) is aardappelgratin en een stuk komkommer. Zo'n portie aardappelgratin is te groot als ik er iets anders bij eet dus dan maar zo. Weggooien is ook zonde.
Of zoals laatst at ik alleen 2 kipschnitzels als avondeten.
En dan pak ik een andere avond ik alleen een zakje sla gooi er komkommer en tomaat en een ei doorheen en dan zit ik ook vol.
Of ik mik een paar krentenbollen naar binnen.
En waarschijnlijk is dit niet hoe het voedingscentrum het bedoeld heeft. Jammer dan. Ik ben stabiel in gewicht sinds ik in dit huis woon. Vorig jaar ben ik 10 kilo afgevallen vanwege stress. Ik probeer af te wisselen in wat ik eet zodat ik altijd wel iets uit de schijf van 5 eet. En ik eet wanneer ik trek heb en niet meer omdat het nu moet omdat het etenstijd is. Ik heb al mn hele leven issues met eten maken. Als ik goed in mn vel zit gaat het nog wel. Als het kut gaat is eten echt een ding. Dan krijg ik gewoon geen hap weg. Ga ik mezelf dan continue zitten vervelen/ Straffen met de gedachte je moet gezond eten. Je moet wel voor jezelf koken. En dan kook ik voor mezelf ben ik een uur verder en dan zit ik het "gezellig" alleen naar binnen te schuiven. Heb ik het met 10 min op en kan ik daarna ook nog ff de hele keuken gaan opruimen. De eerste weken in dit huis heb ik echt geprobeerd te koken maar ik wordt er echt gewoon chagrijnig van. Nu had ik meer tijd om lekker in de tuin bezig te zijn en daar word ik dan wel heel blij van.

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
-
Misschien moeten we af en toe eetdates gaan regelen, samen eten is toch gezelliger dan alleen eten.
- phedre
- Contacteer:
@leonietje, dat klinkt heel erg als mijn eetschema (min de fruit dan). Ik eet wanneer ik trek heb, en dus idd ook wel eens maar één of twee keer per dag, 16,30 ontbijten, middageten en avondeten tegelijk is niet vreemd voor me. Nu ik diabetes heb, probeer ik het beter te doen, maar dat kost me echt heel erg veel moeite en lukt me vaak ook niet. Ben wel van bijna alleen maar witbrood overgestapt naar yoghurt met notenmix, crackers met smeerkaas, koolhydraatarm brood met beleg. Maar drie keer per dag n maaltijd, koken voor mezelf, t lukt me nog altijd niet. En idd, wat je zegt, sta je zolang in de keuken om iets klaar te maken (ondertussen pijn in mn enkels gekregen) schuif het in 5 minuten naar binnen, zonder echt te proeven wat je nou eet, want hé, gezellig is het niet, en dan moet je nog al die zooi opruimen, wat me gegarandeerd nog meer pijn in mn enkels oplevert. Laat maar, heb bij voorbaat al geen zin meer.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- skaoot
Goed plan!
- lunaaa
Toen ik alleen woonde was ik wel heel blij met mijn vriezer. Ik kookte één keer per week op mijn vrije doordeweekse dag voor vier personen. Dat at ik twee dagen achter elkaar en twee porties gingen in de vriezer. Twee andere dagen at ik dus iets wat nog in de vriezer lag van de weken ervoor en die andere drie dagen at ik tosti's, omeletjes, yoghurt en soms bij anderen. Dat bij anderen eten was ook wel één keer per week, waardoor ik toch wel vijf keer per week een gezonde maaltijd had. En zo ongezond is een tosti met een bak cherrytomaatjes nu ook weer niet.