Corset laten maken

Gesloten
Tári

Corset laten maken

Bericht door Tári »

Hoi allemaal,

Ik weet niet of er al een topic is hierover (ik kon het in elk geval niet vinden) dus ik waag een poging:

Enorm mooi corset gezien. Echt helemaal mijn ding qua style maar het is dus van hele slechte kwaliteit. Buigzame baleinen etc. Nu vroeg ik me af of iemand een adresje weet waar ik het kan laten (na)maken maar dan in goeie kwaliteit en voor een passende prijs.

*gaat netjes met de benen of elkaar zitten en wacht de reacties af*
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corset laten maken

Bericht door eireann »

Als het model verder goed is is het vaak niet te lastig om er zelf betere balijnen in te zetten. Moet je wel zeker weten dat het ook sterke stof is trouwens.

Verder lees ik mee, wil er ook wel wat meer :)
**Self Rescuing Princess**
Litha

Re: Corset laten maken

Bericht door Litha »

Als je een foto voor me hebt wil ik wel kijken of het binnen mijn vermogen ligt om hem na te maken. En als de stof stevig genoeg is kan ik altijd de baleinen voor je vervangen.
Tári

Re: Corset laten maken

Bericht door Tári »

Afbeelding

btw: ik ga er vanuit dat de kwaliteit niet veel moet voorstellen aangezien het bedrag niet boven de 30 euro komt...
Ik vermoed dat de stof ook niet al te sterk zal zijn.
Litha

Re: Corset laten maken

Bericht door Litha »

Hmm het korsetje zelf is een cincher, makkelijk te maken. Maar de losse stof die over de borsten en heupen gaat is wat lastiger. Als ik het goed zie is het een laagje (of 2) stof met daarop los satijnband en kant genaaid.
Yep, moet te maken zijn.

Ik geef je gelijk wat betreft de stof en sterkte, voor 30 Euro heb je niet veel.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corset laten maken

Bericht door kitten »

Wel een hele mooie inderdaad zeg! :yes:
Litha

Re: Corset laten maken

Bericht door Litha »

ff wat extra.
Foto even vergroot en goed bekeken.
Er zit geen busk in dus mijn vermoeden is dat het een haakjes sluiting heeft op de rug en geen veter sluiting.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corset laten maken

Bericht door kitten »

Wat is een busk? :)

*geïnteresseerd volgt*
Litha

Re: Corset laten maken

Bericht door Litha »

kitten schreef:Wat is een busk? :)

*geïnteresseerd volgt*
Dat is die metalen voorsluiting in een goed korset.
Die dopjes een platte haken die je op een korset ziet zitten vast een extra stevige balein, dat is dus de busk. Je hebt ze in verschillende vormen en breedtes. Zoals een "spoon busk" die is net als een lepel wat ronder en breder aan de onderkant en meer gevormd naar de buik.
Tári

Re: Corset laten maken

Bericht door Tári »

Litha schreef:ff wat extra.
Foto even vergroot en goed bekeken.
Er zit geen busk in dus mijn vermoeden is dat het een haakjes sluiting heeft op de rug en geen veter sluiting.
Zou je hem om kunnen "bouwen" naar een model met een busk en vetersluiting of gaat dan het hele model verloren?


En natuurlijk de grote vraag: zou je hem kunnen en vooral willen maken??
Litha

Re: Corset laten maken

Bericht door Litha »

Aan een cincher kan ik heel weinig verprutsen of ik moet daar echt goed mijn best voor doen :lol:
Ombouwen naar een echte cincher is ook geen probleem.
Het liefst zou ik je wel zelf willen opmeten, dan weet ik dat ik mijn maten goed heb (en dus niets kan verprutsen)

Hou er wel rekening mee dat hoewel ik zelf niet duur ben (voor forumleden ben ik goedkoper dan voor wild vreemde) maar de materialen zijn niet goedkoop. De totaal prijs is dus afhankelijk van de materialen en kwaliteit van de gebruikte stof.
De korset brocade (speciale korset stof) die ik tot nu toe gevonden heb is €50,- de meter. :shock: Die gebruik ik voor mezelf niet eens. Er zijn natuurlijk wel uitstekende alternatieven.
lisje schreef:En natuurlijk de grote vraag: zou je hem kunnen en vooral willen maken??
Kunnen en willen is beide geen probleem.
Stuur me maar een pbtje dan kletsen we verder.
Litha

Re: Corset laten maken

Bericht door Litha »

Litha schreef:Stuur me maar een pbtje dan kletsen we verder.
Dat geldt natuurlijk voor iedereen hier die een underbust corset of cincher wilt laten maken.
Gesloten