Definitie vraag: slaaf, sub, onderdanige

Sabrina

Re: Definitie vraag: slaaf, sub, onderdanige

Bericht door Sabrina »

Goede vraag, zat ik me ook al te bedenken. Eerlijk gezegd weet ik het niet echt. Persoonlijk zeg ik gevoelsmatig nee, omdat ik sub als geaardheid zie, maar ik ga daar waarschijnlijk in tegengesproken worden. Anderen ervaren het ongetwijfeld weer heel anders :).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

In mijn versie van de definitie niet....

Ik vind ze 'opstapelend'

een niet onderdanige slavin lijkt me lastig :)
**Self Rescuing Princess**
phedre

Bericht door phedre »

is moeilijke faery.. kan je alles doen wat een ander van je vraagt/wilt, zonder onderdanige gevoelens te hebben...? ik denk het wel.... Mijn onderdanige gevoel naar Mr is bij tijd en wijle ver, erg ver te zoeken, door omstandigheden... Toch doe ik alles wat hij van me wil, omdat ik weet dat hij mijn Mr is.. niet omdat ik het voel, omdat ik het graag voor hem doe, omdat het gegroeid is vanuit mijn onderdanigheid, omdat ik toch nog altijd dezelfde zorgzame, volgzame, dienstbare phedre ben voor hem.

of is dat zorgzame, volgzame, dienstbare juist een andere benaming voor het onderdanige...

verwarrend allemaal.. kortom.... ik weet het echt niet.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

phedre schreef:is moeilijke faery.. kan je alles doen wat een ander van je vraagt/wilt, zonder onderdanige gevoelens te hebben...? ik denk het wel.... Mijn onderdanige gevoel naar Mr is bij tijd en wijle ver, erg ver te zoeken, door omstandigheden... Toch doe ik alles wat hij van me wil, omdat ik weet dat hij mijn Mr is.. niet omdat ik het voel, omdat ik het graag voor hem doe, omdat het gegroeid is vanuit mijn onderdanigheid, omdat ik toch nog altijd dezelfde zorgzame, volgzame, dienstbare phedre ben voor hem.

of is dat zorgzame, volgzame, dienstbare juist een andere benaming voor het onderdanige...

verwarrend allemaal.. kortom.... ik weet het echt niet.
Maar er is een heel verschil tussen onderdanigheid als geaardheid en als mindset, in mijn beleving. Ik voel me lang niet altijd onderdanig, maar ik ben wel altijd onderdanig aan Romanticide, en mijn onderdanigheid is ook deel van mijn persoonlijkheid. Dus ik ben het eens met eireanne, een slavin die niet onderdanig is (geaardheid dus) lijkt mij ook erg lastig.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
phedre

Bericht door phedre »

eens.. !!
cinderella

Bericht door cinderella »

Dan lijkt het me dat je te maken gaat krijgen met iemand die slavin is in de vanilla zin van het woord.
toen doet er nu niet meer toe
asti

Bericht door asti »

cinderella schreef:Dan lijkt het me dat je te maken gaat krijgen met iemand die slavin is in de vanilla zin van het woord.
Nee want dat is zonder consent.
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Ik heb wel eens met een dame gesproken, die van me wilde weten of ik een sub of een slaaf was... Volgens haar was een sub iemand die een spelletje speelde, terwijl een slaaf lifestyler was.

Voor mijn gevoel klopt die definitie niet, maar ik weet dat er meer BDSM-ers zijn er ongeveer zo over denken.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
cinderella

Bericht door cinderella »

@asti: Ik weet niet of ze er zijn, maar ik kan me helemaal niks voorstellen bij een slavin die dat blijkbaar wel wil, maar niet uit onderdanige gevoelens. Wat voor motivatie zou iemand daar bij kunnen hebben?
toen doet er nu niet meer toe
asti

Bericht door asti »

cinderella schreef:@asti: Ik weet niet of ze er zijn, maar ik kan me helemaal niks voorstellen bij een slavin die dat blijkbaar wel wil, maar niet uit onderdanige gevoelens. Wat voor motivatie zou iemand daar bij kunnen hebben?
Zoals hierboven beschreven denk ik dat men bedoelt dat ook al ben je sub/slaaf, je echt niet altijd alles doet omdat je het zelf zo leuk vindt.. je doet ook wel eens (en soms vaak, als je hoofd er eigenlijk misschien niet naar staat), dingen omdàt je sub/slaaf bent. Je zit in een rolpatroon met iemand, diegene vraagt je wat te doen en puur en alleen daarom doe je dat dus.. los van wat je zelf wilt.

Dat is hetzelfde als 'echte' slavernij, met het allesomvattende verschil dat binnen een bdsmcontext het met consent is (dus je hebt de keuze om het niet te doen) en bij echte slavernij is het zonder consent.

Hm.. is het een beetje duidelijk wat ik bedoel? Het kader is dus verschillend (met of zonder consent), maar daarbinnen zitten er wel degelijk overeenkomsten (dingen doen die je zelf niet leuk vindt).
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Voor mij gaat het om het gevoel/beleving en hoe de partner er over denkt. Ik ervaar de meeste vernedering/onderdanigheid als ik mijn Dominante als Meesteres aanspreek, en Zij mij als slaaf.
Maar heb ook ervaring met een Dominante, die bij Haar voornaam als Dominante aangesproken wilde worden.
fantashe

Bericht door fantashe »

bitemarks schreef:Ik heb wel eens met een dame gesproken, die van me wilde weten of ik een sub of een slaaf was... Volgens haar was een sub iemand die een spelletje speelde, terwijl een slaaf lifestyler was.

Voor mijn gevoel klopt die definitie niet, maar ik weet dat er meer BDSM-ers zijn er ongeveer zo over denken.
*kan zich ook niet vinden in die definitie*
En proef ik hier nu uit het draadje dat een slaaf/slavin verder gaat dan een sub?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

In mijn definitie wel. Omdat ik slaaf verbind aan 24/7 /TPE / Extreem achtige dingen (extreem voor mij, das al snel extremer dan bij een ander zullen we maar denken)

Alhoewel ik ook wel weer verschil kan geven aan sub in een 24/7 (wel het machtsverschil voelen en beleven maar veel eigen besluit houden) en een slaaf in een 24/7 (D bepaalt 'alles' )

Definities zijn raar :) en nooit recht te krijgen dat iedereen het er mee eens is, maar t geeft wel een richtlijn aan als meerdere er mee in dezelfde richting denken :)
**Self Rescuing Princess**
fantashe

Bericht door fantashe »

*kijkt eigenwijs en noemt zichzelf 24/7 lifestyle SUB* :hypocrite:
Nadia

Bericht door Nadia »

** weet dat de mening ook verschillen mbt het begrip lifestyle, vraagt zich af of het handig is om die verschillen in dit draadje te bespreken of daar een nieuwe voor te openen **
Gesloten