Zoenen en knuffelen bij meetings

AndereBart

Zoenen en knuffelen bij meetings

Bericht door AndereBart »

cinderella in het uitpraat topic schreef:Maar het punt van de zoenen zit mij heel hoog, daar heb ik echt nog wel vragen bij, die echt losstaan van de personen. Dus: moet je op meets zoenen, of kun je ook iemand een hand geven, als je je niet prettig bij zoenen voelt?

(En mocht dit voer voor een ander draadje zijn, zou dan iemand zo vriendelijk zijn om die voor mij te willen openen? [knip])
Omdat ik dit een voldoende interessante vraag vindt, bij deze een nieuw draadje.
En ik wil de vraag gelijk nog wat breder trekken en ook knuffelen er in betrekken.

Het is een beetje een traditie om na afloop van een (WS-)meet met elkaar te knuffelen en/of te zoenen.
Maar wat als er een paar mensen aanwezig zijn met wie je liever niet wil zoenen of knuffelen (om welke reden dan ook). Hoe ga je daar dan mee om?
Met name ook als er anderen zijn met wie je wel wilt zoenen/knuffelen, of wanneer de 'ongewenste' persoon een rondje maakt langs iedereen.
Gilraen^

Re: Zoenen en knuffelen bij meetings

Bericht door Gilraen^ »

koen is niet zo van de knuffelende aard, hij gaat zelf wel hoi zeggen (als ie je beetje kent, verlegen enzo) en ik dacht dat hij een hand geeft. Nu soms is iemand die hij goedkent die m dan perse toch een knuffel geeft om te plagen. Dan gaat ie blozen! Maar stiekum vind ie het niet zo heel erg denk ik, meer gewoon raar...
noni

Bericht door noni »

Ik ben een vreselijke knuffelkont!
Maar niet zomaar met iemand die ik nog niet (goed) ken.
Wanneer ik iemand vaker zag,
en er ook een band mee heb (die heb ik al snel trouwens),
dan knuf ik graag en veelvuldig :)

Kan er niets aan doen.
Ook zoenen.. niet zomaar een vreemde,
dat is nog wat lastiger,
niet weten welke kant te beginnen enzo. gr.

Maar wanneer ik iemand weer beter ken,
zoen ik gewoon graag, ook op de mond.
Mja, ik ben wat dát betreft wel heel makkelijk.
Heb er gewoon veel gevoel bij en ik geniet ervan.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Mijn begroet en tot ziens hangt ook af van hoe lang ik iemand ken en hoe 'aardig' of 'op m'n gemak' ik me voel.

Bij iedereen kunnen de drie wangzoenen er wel af, dat is ook meer een beleefdheidsvorm.
Ik ga pas knuffelen als ik je lief vind (en dan is er nog een verschil tussen een omhelzing ipv 3 zoenen en een Echte Knuffel TM)
Er zijn meerdere ws-ers die niet van het knuffelen zijn, en die zijn daar gewoon open over en doen het niet. Net zo makkelijk :)
Het is ook makkelijker aan te geven vind ik, grenzen respecteren is immers de nationale bdsm sport toch?

Ik zie veeeeeel meer op tegen werk deze week waar ik collega's moet gaan zoenen (dan vind ik die drie op de wang al weer te veel)
**Self Rescuing Princess**
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Zelf knuffel ik supergraag, kussen is beetje onwennig (de 3 wangkussen lukt nog wel zoals eireanne aangaf). Extra moeilijkheid: de een kust 1x, de ander 3x,...
colet

Bericht door colet »

Wat mij persoonlijk betreft ehm...ik heb niet zo'n moeite met knuffelen en zoenen. Lastig is soms de inschatting wat het gaat worden, de seconde waarin je, voor jezelf, afweegt""ken ik deze meneer/mevrouw al zo goed dat we gaan knuffelen?"
Over het algemeen merk ik dat ik iemand als ik hem/haar de eerste keer ontmoet de soort van traditioneel -in NEderland en omliggende landen- de hand schudt en mijzelf voorstel als {insert eigen naam}. Met daarachteraan op vragende blik: "colet"
Ook onder 'nilla's is deze gewoonte van handen schudden zeer gebruikelijk bij een eerste kennismaking. Wellicht heb ik (te) lang in die kringen gezeten en wijk ik enorm af van de 'norm' binnen BDSM/WS :confused:
Pas als ik iemand 'ken' (nieuw topic openen?? wanneer 'ken' je iemand? :clown: ) dan doe ik lichamelijk contact als daar is De Knuffel of drie zoenen. Bij uitzondering zijn er bij wie ik blijf hangen in liefdevol vastpakken/gepakt worden en eh...één langdurige intieme zoen.

geloof toch dat ik best wel ben aangepast aan BDSM/WS gebruiken en 'nilla aan het verwaarlozen ben
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik heb gister toch met een aantal mensen gezoend die ik voor die tijd niet kende, maar dan heb je hier wel al van elkaar gelezen, en 'gelukkig nieuwjaar' gaat meestal met zoenen samen toch? (of heb ik dat verzonnen?)
cinderella

Bericht door cinderella »

@ Gilraen: Maar Koen geeft dus iedereen een hand. Ik kan ook iedereen een hand geven. Maar het zit het 'm in het idee dat je niet iedereen op dezelfde manier wilt begroeten. En voor mij zit het hem toch echt het meest in afscheid nemen. Want het is volgens mij ook gewoonte om iemand die je die dag voor het eerst ontmoet te begroeten met een hand, en afscheid te nemen met een zoen.
Als ik iedereen een hand geef, vindt iedereen dat gek.
Als ik iedereen die ik niet ken, vinden minder mensen dat gek.
Als ik mensen die ik wel ken, een hand geef, dan is er blijkbaar heel veel aan de hand, want dat "hoort niet".

En die drie wangkussen, ik kan het wel, maar voel me daar dus echt niet altijd prettig bij. Geen idee of hij het expres deed, maar ik vond het eigenlijk wel fijn dat de sub van Liefebeest (sorry, ben even je naam kwijt) mij alleen een hand gaf. Ik had hem alleen op het laatst bij de trap gesproken, en alleen die hand voelde eigenlijk wel fijn.
toen doet er nu niet meer toe
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik kan een variatie van zoenen, handen schudden, zwaaien, omhelsen en knuffelen doen tijdens 1 rondje gedag zeggen.

En dat is dan misschien wel opvallend als er veel knuffels tussen zitten en dan steek ik ineens strak m'n hand uit, maar dat is dan jammer. Ik ga niet mensen die ik wel wil knuffelen NIET knuffelen omdat er mensen bij zitten die ik niet wil knuffelen. Tegelijkertijd wil ik ook geen mensen knuffelen die ik niet wil knuffelen.

En knuffelen is een raar woord :D
asti

Bericht door asti »

eireanne schreef:Ik kan een variatie van zoenen, handen schudden, zwaaien, omhelsen en knuffelen doen tijdens 1 rondje gedag zeggen.

En dat is dan misschien wel opvallend als er veel knuffels tussen zitten en dan steek ik ineens strak m'n hand uit, maar dat is dan jammer. Ik ga niet mensen die ik wel wil knuffelen NIET knuffelen omdat er mensen bij zitten die ik niet wil knuffelen. Tegelijkertijd wil ik ook geen mensen knuffelen die ik niet wil knuffelen.
Lijkt me een heeeel gezonde benadering en ik moet zeggen dat ik idd ook hoop dat dit toch wel de gebruikelijke gedachtegang is voor de meesten, zowel binnen WS als op werkplekken e.d. Kan me er zelf heel erg in vinden in ieder geval!
Muis77

Bericht door Muis77 »

Ik ben dus gek op knuffelen. Maar dan wel met mensen die ik wat beter ken en waarvan ik weet dat zij dat ook leuk vinden. Als ik het gevoel heb dat iemand het niet prettig vind als ik hem/haar knuffel hou ik uit mezelf al afstand. Gewoon on genante situaties te voorkomen. Hetzelfde geld voor mensen die ik nog niet goed genoeg ken, en waar ik me dus niet bij me op mijn gemak voel.
Maar anders.....knuffelen rules!!!!
Voor zoenen gelden eigenlijk dezelfde "regels" maar omdat het intiemer is ben ik er nog veel voorzichtiger mee.
cinderella

Bericht door cinderella »

3 zoenen op de wang vind ik stukken minder intiem dan een knuffel (Anne, wat is trouwens het verschil tussen een knuffel en een omhelzing?) Knuffels worden volgens mij ook vaak gevolgd door 3 zoenen op de wang.
Trouwens, noni, van die zoen op de mond heb ik nog niks gemerkt, kom maar op!! Wanneer doen we weer koffie?
toen doet er nu niet meer toe
noni

Bericht door noni »

Ghehe, de eerste volgende keer:
You got it, girl !

:p
Muis77

Bericht door Muis77 »

eireanne schreef:Ik kan een variatie van zoenen, handen schudden, zwaaien, omhelsen en knuffelen doen tijdens 1 rondje gedag zeggen.

En knuffelen is een raar woord :D
Ik knuffel dus alleen de mensen die ik wil knuffelen. Als er dan 1 tussen zit die geen knuffel krijgt (bij wijze van spreken) dan is dat omdat ik die persoon niet goed genoeg ken of niet aardig genoeg vind. Pech hebben voor die persoon dus.
Overigens, als ik die ene persoon ben heb ik daar alle begrip voor. Het zou alleen maar een extra motivatie zijn om mensen nog beter te leren kennen ;)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik vind drie zoenen op de wang ook minder intiem. Makkelijker te doen bij mensen die je nog niet zo goed kent.

Een omhelzing is even je armen om iemand heen slaan, een knuffel is iemand echt vastpakken en een beetje pletten, meer lichamelijk contact nog en vaak ook langer en steviger.

(voor mij dan)
Gesloten