Zoenen en knuffelen bij meetings

colet

Re: Zoenen en knuffelen bij meetings

Bericht door colet »

Nogmaals reactie van mij, ooit heb ik deze buttons voor iemand besteld. Geen idee of je ze nog kunt bestellen....
Hoe dan ook, iemand heeft ooit zoenbuttons gemaakt: ik zoen 3x, ik zoek 2x, ik zoen 1x, ik geef een hand of ik ben een liefhebber.
Dit stukje kwam ik tegen op internet:
In de etiquettescheurkalender Hoe hoort het eigenlijk?, geschreven door Reinildis van Ditzhuyzen staat bij 3 januari 2002:

“Ik (vrouw) heb geen zin om iedereen te zoenen op de Nieuwjaarsreceptie van mijn bedrijf. Kan dat?

“Ja dat kan. U bent baas over uw eigen zoengedrag! Natuurlijk is het zo dat er op deze dag heel wat gezoen wordt. Het is immers aardig om al uw collega’s een welgemeend Gelukkig Nieuwjaar te wensen en dit te bezegelen met een zoen. Maar het is voorstelbaar dat u dit niet bij iedereen zonder uitzondering wilt doen. Bovendien zoent een vrouw doorgaans tweemaal zoveel al een man: zij zoent immers mannen en vrouwen, hij alleen vrouwen. Al er veel collega’s zijn, kan dat dus heel veel gesmak worden, zo veel zelfs dat het routinematig en daarmee onpersoonlijk wordt. Terwijl zoenen als iets persoonlijks wordt gezien. Steek dus nadrukkelijk uw hand uit als u niet wilt zoenen. Een ferme handdruk waarbij u de ander recht in de ogen kijken, kan bovendien veel intiemer en dus aardiger zijn”.
cinderella

Bericht door cinderella »

@ eireanne: Ik denk dat ik dan omhelzing oversla en gelijk overga op de echte knuffel. Hoewel ik uit mijn vanilla omgeving dan ook weer een extra variant ken, waarbij flink wordt geplet, mensen worden opgetild in die houding en/of mensen flink hard op de rug worden gebonkt. Kenmerk van vriendengroepen, wordt niet gedaan, wel ondergaan door vrouwen, maar alleen als je dan wel echt geaccepteerd wordt.
toen doet er nu niet meer toe
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

En ik vind een knuffel leuker geborgen en toch minder intiem dan zoenen.

Maar cinderella: als mensen weten dat je er moeite mee hebt, en dat weten ze nu, dan blijft er toch enkel over: doen waar jij je prettig bij voelt? Ik ben gewoon een knuffelkont, maar niet iedereen moet dat zijn toch? Van koen weten mensen ook dat ie het niet zo aangenaam vindt dat geknuffel, dus mensen verwachten het niet meer van hem...
noni

Bericht door noni »

Voor zover ik me kan herinneren,
gaf ik Koen ook een knuf.
Voelde hij zich daar over opgelaten,
nee toch hoop ik?
Ik ken hem toch al een aantal jaar,
voelt hij zich er dan wel goed bij?

;)
nijntje

Bericht door nijntje »

Ik ben net als anne voorstander van het gemengde rondje. Sommige mensen knuffel ik wel anderen niet. So what? Dat moet kunnen wat mij betreft. Als in op een vanille verjaardag kom zijn er ook mensen die ik drie zoenen geef en anderen een hand. Dat vindt toch ook niemand vreemd?
Wever

Bericht door Wever »

AndereBart schreef:Het is een beetje een traditie om na afloop van een (WS-)meet met elkaar te knuffelen en/of te zoenen.
Maar wat als er een paar mensen aanwezig zijn met wie je liever niet wil zoenen of knuffelen (om welke reden dan ook). Hoe ga je daar dan mee om?
Met name ook als er anderen zijn met wie je wel wilt zoenen/knuffelen, of wanneer de 'ongewenste' persoon een rondje maakt langs iedereen.
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar als er mensen zijn die mij willen kussen of knuffelen terwijl ik dat niet wil...dan steek ik hen gewoon een hand uit, kijk even in de ogen en zeg iets als "nou...tot de volgende keer". Het lijkt me nogal stug dat iemand die stille hint niet begrijpt (vooral omdat ik me niet kan indenken dat whatever reden ook nog eens zodanig eenzijdig zou zijn dat de ander niet zou merken dat er enige onenigheid is).
Desalniettemin toch een knuffel/kussen? Well...so be it (lijkt me). Nadien gewoon een pb'tje met iets als "je moet het niet te persoonlijk opnemen, maar ik bewaar momenteel liever wat meer afstand tussen ons. Wil je me alsjeblieft wat vormelijker begroeten en afscheid nemen? Thanx".

Wat de WS-gewoonte betreft..."traditie" lijkt me wat veel gezegd. Ik zie een heel aantal mensen van hier als erg goeie vrienden. Dat we samen "dat BDSM-ding delen" schept een soort extra band waardoor ik mensen wat sneller tot vrienden ga rekenen waardoor ik ook wat sneller geneigd ben te gaan knuffelen (en ik ben daarin niet de enige, lijkt me). Als er nieuwe mensen komen (en die zijn er ook op ws-meets nogal eens) is het wel een beetje afwachten of die iemand ervoor 'in' is. Dat is...meestal na een meeting of 2, 3 (of sneller, als ze zelf wat hartelijker zijn). Is ook totaal niet persoonlijk bedoeld, en totnogtoe heb ik niet de indruk dat iemand het persoonlijk heeft opgevat. :)
kitten

Bericht door kitten »

Ik vind knuffelen heerlijk, omdat ik ermee zeg: ik vond jou lief, leuk en je bent belangrijk voor me.

Afhankelijk van hoe de ander terug knuffelt, voel ik me daarin bevestigd. Het is een soort groepsgedrag, waarbij de onderlinge banden non-verbaal worden geuit en bevestigd. Als iemand me duidelijk een hand geeft, ga ik niet alsnog knuffelen. Dat gaat allemaal non-verbaal en zover ik weet, vlekkeloos.

En wat bij mij erg goed werkt als je wel wil knuffelen, maar niet zeker bent of ik me al zo close met je voel: vraag gewoon grappend: "Gaan wij ook knuffelen?". Daar val ik als een baksteen voor, dan krijg je zekerweten een "Jaaa, wij gaan ook knuffelen hoor! :biggrin: :biggrin: "

Een knuffel met iemand moet groeien, met de band die je met diegene hebt. En mensen die hebben gezegd niet van knuffelen of zoenen te houden, probeer ik te benaderen zoals zij dat graag willen. Als ik van persoon A een minder aanhankelijke knuffel krijg dat de persoon naast me, dan is persoon A blijkbaar niet zo close met mij als met degene naast me. En vaak klopt dat ook wel en weet ik dat best. En dan beantwoord ik de knuffel op hetzelfde niveau van aanhankelijkheid. Omdat dat bij onze band op dat moment hoort.

Lang verhaal, maar volgens mij is het dus iets wat je moet aanvoelen bij elkaar.
colet

Bericht door colet »

{knipt} ik ook wat sneller geneigd ben te gaan knuffelen {knipt} en totnogtoe heb ik {knipt} de indruk dat iemand het persoonlijk heeft opgevat.

ik Wever....Ik wel....
Ik heb jouw geknuffel van gisteravond echt wel persoonlijk opgevat! Als lief en genegenheid enzo...
Wever

Bericht door Wever »

Je bent wel wat te snel met knippen en plakken, colet. :P
Ik schrijf namelijk dat nog niemand het persoonlijk heeft opgevat...als ik hen op hun eerste (paar) meetings niet knuffel (dan wacht ik nl. wat af tot ze zich vertrouwd genoeg voelen).
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

cinderella schreef: Als ik iedereen een hand geef, vindt iedereen dat gek.
Als ik iedereen die ik niet ken, vinden minder mensen dat gek.
Als ik mensen die ik wel ken, een hand geef, dan is er blijkbaar heel veel aan de hand, want dat "hoort niet".
Hoe weet je dat 'iedereen dat gek vindt', 'minder mensen dat gek vinden', 'dat het niet hoort'?
Hoe open zijn mensen daarover, is er onderzoek naar verricht? Het is mij opgevallen dat het een heel snel proces is: elkaar zien, besluiten hoe we de ander benaderen.

Het is m.i. ook afhankelijk van hoe de ander reageert. Als iemand haar hand naar mij uitsteekt, ga ik niet zoenen/knuffelen. (meestal is de fysieke afstand tussen de twee ook het grootst).

Als de ander op mij af komt en gaat zoenen, is de afstand kleiner, en zoen ik ook wel (3x kussen).

De afstand is het kleinst als iemand met open armen op me af komt. Dan heb ik enkele keuzes:
a. ik pak haar bovenarmen en geef haar drie zoenen op de wang.
b. ik sla m'n armen om haar heen en er volgt een knuffel.

Het is voor mij van belang hoe goed en intiem, hoe vertrouwd ik de ander ken, wat ik doe.
Als we in een kringetje staan en iemand gaat de kring rond, kijk ik ook wel naar hoe anderen die haar begroeten dat doen. Als anderen haar niet kennen, en een hand geven, doe ik dat ook.
Ik ga meestal voor het hand schudden.

Ik heb één keer meegemaakt dat iemand die ik niet kende de hele kring zoende en soms knuffelde. Het was een mooie, zachte vrouw. Ze kwam knuffelend op mij af. Het voelde goed en ik sloeg dit niet af.

Mannen: geef ik een hand, en als ik ze goed/vertrouwd ken: een hand en met de andere hand een 'klap' op de schouder.
Geniet van de positieve momenten.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

@noni: even nagevraagd ;) Jij mag het. Maar zoals ik zelf al zei, koen is superverlegen. En eens hij iemand goed kent (en dat gaat van zijn kant uit traag) dan is knuffelen niet erg of zelfs tof.
noni

Bericht door noni »

Gniffel.

Ik dacht het al te weten,
en idd, hij is keiverlegen.
Maar o zo lief ;-).

Goed om te weten,
dus binnenkort (hoop ik toch)
knuffel ik hem gewoon weer plat!
Kan hij zich voorbereiden.
En ja... jou ook! ;)
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

*kan niet anders dan een grote grijns op haar gezicht toveren*

On topic: you see, gilles houden van knuffels!
noni

Bericht door noni »

~ glinster-oogt mee ~

Maar toch niet zomaar met iedereen?
Nee laat maar, dit was even hengelen :-p
Back on topic!
Guilty

Bericht door Guilty »

Gilraen^ schreef:En ik vind een knuffel leuker geborgen en toch minder intiem dan zoenen.
Ik ook, eigenlijk. En wat ik zelf ook wel aardig vind, is dat ik knuffelen ook wel met mannen doe die ik goed ken, en zoenen eigenlijk zelden (hoewel dat incidenteel ook wel voorkomt), dat vind ik ook wel een voordeel, dat het wat geslachtsneutraler is.
Gesloten