Kinderen als grens?

Gesloten
Sayaatje

Re: Kinderen als grens?

Bericht door Sayaatje »

Waarom denk je dan dat beginners dat niet kunnen weten als ze het niet lezen?
cinderella

Bericht door cinderella »

@ Ravelijne: hij staat als bestialiteit onder "Meer sex!" en dus niet onder Rollenspel
toen doet er nu niet meer toe
Zarath

Bericht door Zarath »

fantashe schreef: ... En net als jij... en net als ik... al dan niet gekopieerd... hebben de meesten kids echt wel eens genoemd onder hun no go list. Evenals dieren.
Als zovelen al ooit sex met kinderen en dieren ooit in hun 'onschuld' (laten we het zo noemen) hebben gekopieerd van anderen en als het zo duidelijk is dat dit onterecht is (of, zoals je zegt: bij voortschrijdend inzicht blijkt dat dit onterecht was), is dat dan niet *juist* de beste reden om dit verschijnsel te bestrijden zodat mensen stoppen met deze onzin van elkaar te kopiëren? Ik snap niet hoezo jij jouw 'case rest'.
fantashe schreef: ... Het is gewoon niet aan mij of aan wie dan ook om te bepalen wat wel en wat niet onder de noemer BDSM valt ....
Als je hiermee wilt suggereren dat het een 'matter of opinion' is of sex met kinderen al dan niet onder BDSM valt dan geloof ik dat wij heel erg van mening verschillen. Het is zeker niet eenvoudig om heel eenduidig vast te leggen wat wel en niet onder BDSM valt, maar er zijn grenzen. Jouw lijn van gedachten leidt uiteindelijk tot het bij voorbaat opgeven van de mogelijkheid vanuit de BDSM community om je van misbruik te distantiëren. En dat lijkt me zeer ongewenst.
asti

Bericht door asti »

Ravelijne schreef:@ asti: Was dat niet 'amimal play'? Dat interpreteer ik namelijk als menselijke puppies, poezen, ponygirls & boys en noem maar op. :)
Dat stond er apart bij volgens mij.. en dat is idd heel anders.. hoewel vreemdgenoeg ik dan wel soms lees dat mensen moeite hebben met ageplay ivm de pedofilie associatie die sommigen daar blijkbaar mee hebben. Blijkbaar speelt dit minder mee bij puppyplay enzo? Of misschien is puppyplay minder seksueel? I dunno..
dutshy

Bericht door dutshy »

Bij discussies over sex met kinderen/dieren vraag ik me altijd af of het echt zo zwart-wit is. Ik bedoel, het maakt nogal wat uit of je paard wilt nemen of een kat. Mijn ding zou het niet zijn, maar een paard zal er geen last van hebben (als het er al iets van merkt). Een kat uiteraard wel. Die loopt waarschijnlijk een gebroken bekken op. Dat zou dus voor iedereen ver over de grens moeten zijn.

En als we het over kinderen hebben, wat verstaan we dan precies onder een kind? Een 8-jarige zou voor mij absoluut onbespreekbaar zijn, maar een 16-jarige? :icon_confused: (Ik ga er voor het gemak dan even vanuit dat die 16-jarige volledig vrij en capabel is om zelf te beslissen.)
asti

Bericht door asti »

dutshy schreef:En als we het over kinderen hebben, wat verstaan we dan precies onder een kind? Een 8-jarige zou voor mij absoluut onbespreekbaar zijn, maar een 16-jarige? :icon_confused: (Ik ga er voor het gemak dan even vanuit dat die 16-jarige volledig vrij en capabel is om zelf te beslissen.)
Goed punt.. vaak wordt er al 'pedofiel!' geroepen al gaat het om een 15 jarige. Pedofilie is liefde voor pre-pubescenten. Klaar. Daarna krijg je een groot grijs gebied met pubers die over het algemeen met elkaar experimenteren en niet met mensen die erg veel ouder zijn.

Eigen praktijk voorbeeldje.. tijdens een avondje dansen werd ik gezoend door een meisje. Teruggezoend, nummers uitgewisseld en uiteindelijk op MSN gekletst. Wat bleek? Ze was net die avond 17 geworden. Ik schrok daarvan, want dat is twaalf jaar jonger dan ik ben. Dat vind ik ten eerste een groot leeftijdsverschil en ten tweede vind ik persoonlijk iemand van zeventien te kwetsbaar om mee te gaan lopen experimenteren qua eventuele biseksualiteit. Ik heb haar dus meteen gezegd dat ik haar er te jong voor vind maar het wel prima vind om gewoon platonisch af en toe te kletsen enzo.

Was ik fout geweest als ik wèl meer met haar had gedaan? Wettelijk gezien niet, geloof ik.. moreel gezien kom ik er mee weg waarschijnlijk omdat ik een vrouw ben en geen man en er bovendien jonger uitzie dan dat ik ben. Maar mij persoonlijk zat het niet lekker.
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Wettelijk gezien is iemand vanaf 16 jaar seksueel rijp en is seks met iemand vanaf 16 dus niet strafbaar. Als meerderjarige seks hebben met iemand van tussen de 12 en 16 is niet altijd strafbaar. Vrijwilligheid en leeftijdsverschil spelen onder andere een rol.

Overigens vraag ik me af of pedofilie alleen betrekking heeft op seks met iemand tot 12 jaar. Dat was geloof ik wel de oorspronkelijke betekenis, maar ik geloof dat dat woord nu breder gebruikt wordt. Woorden veranderen nu eenmaal wel eens wat van betekenis. Er zijn trouwens ook mensen die seks willen met meiden van rond de 15. Als ze dan zelf in de 60 zijn, vind ik daar toch ook wel iets mis mee, of je dat dan pedofilie noemt of niet.
Tári

Bericht door Tári »

Het ligt er volgens mij ook heel erg aan met welke je visie je hier naar kijkt.

Een grens is voor mij iets dat ik onderzoek, verken en waar ik soms met kleine en soms met grote stappen overheen ga.

Sex met kinderen en/of dieren zijn voor mij geen grenzen. Ik denk er niet eens aan! Zelfs in het begin legde ik niet de link tussen BDSM en sex met kinderen en/of dieren. De eerste keer dat ik het op een sublijst zag staan stond ik ook wel even raar te kijken. Maar dat terzijde.

Buiten mijn mening en het feit dat het verboden is moet iedereen zelf weten hoe hij BDSM invult en hoe hij al dan niet gehoor geeft aan zijn verlangens (let wel: dit is een algemene mening en zegt niks hoe ik specifiek denk over sex met kinderen en/of dieren).
dutshy

Bericht door dutshy »

Lucifer Morningstar schreef:Overigens vraag ik me af of pedofilie alleen betrekking heeft op seks met iemand tot 12 jaar. Dat was geloof ik wel de oorspronkelijke betekenis, maar ik geloof dat dat woord nu breder gebruikt wordt.
Strikt genomen is pedofilie seks met iemand die nog niet in de puberteit is, zeg maar tot 12 jaar. Seks met een puber tot een jaar of 14 heet hebefilie en seks met een 15 tot zeg 18 jarige heet ephebofilie. Meestal worden die termen door elkaar gegooid.

Voor wat betreft de strafbaarheid van sex met een 16 of 17 jarige: als ik me goed herinner is dat wel strafbaar als de volwassene een overwichtspositie heeft, bijvoorbeeld een leraar(es) met een leerling(e) of een hopman/akela met een scout.
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Oke die uitzondering was ik vergeten te noemen. Goeie toevoeging.
Zarath

Bericht door Zarath »

dutshy schreef:Strikt genomen is pedofilie seks met iemand die nog niet in de puberteit is, zeg maar tot 12 jaar. Seks met een puber tot een jaar of 14 heet hebefilie en seks met een 15 tot zeg 18 jarige heet ephebofilie. Meestal worden die termen door elkaar gegooid. ...
Toch maar eens gaan googlen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ephebophilia" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkele belangrijke nuances:
1. Het gaat niet om *sex* maar om een *voorliefde voor* (het gevoel hebben zonder het in de praktijk te brengen is ook al pedofilie, ephebofilie etc.)
2. Je onder andere aangetrokken voelen tot jonge meiden of jongens is nog geen ephebofilie, dat is het pas als het een duidelijke *voorkeur* is (dus een voorkeur *boven* mensen van om en nabij je eigen leeftijd).
dutshy

Bericht door dutshy »

Ja oké, het ging mij meer om de verschillende leeftijdsgroepen dan om een waterdichte definitie, maar je hebt gelijk.
fantashe

Bericht door fantashe »

Zarath schreef:
fantashe schreef: ... En net als jij... en net als ik... al dan niet gekopieerd... hebben de meesten kids echt wel eens genoemd onder hun no go list. Evenals dieren.
Als zovelen al ooit sex met kinderen en dieren ooit in hun 'onschuld' (laten we het zo noemen) hebben gekopieerd van anderen en als het zo duidelijk is dat dit onterecht is (of, zoals je zegt: bij voortschrijdend inzicht blijkt dat dit onterecht was), is dat dan niet *juist* de beste reden om dit verschijnsel te bestrijden zodat mensen stoppen met deze onzin van elkaar te kopiëren? Ik snap niet hoezo jij jouw 'case rest'.
I rest my case, sloeg in dit geval op: de meesten van ons hebben het onderwerp wel eens als no go genoemd naar een ander, ook degenen die nu roepen dat dat eigenlijk onzin is (me included)
fantashe schreef: ... Het is gewoon niet aan mij of aan wie dan ook om te bepalen wat wel en wat niet onder de noemer BDSM valt ....
Als je hiermee wilt suggereren dat het een 'matter of opinion' is of sex met kinderen al dan niet onder BDSM valt dan geloof ik dat wij heel erg van mening verschillen. Het is zeker niet eenvoudig om heel eenduidig vast te leggen wat wel en niet onder BDSM valt, maar er zijn grenzen. Jouw lijn van gedachten leidt uiteindelijk tot het bij voorbaat opgeven van de mogelijkheid vanuit de BDSM community om je van misbruik te distantiëren. En dat lijkt me zeer ongewenst.[/quote]

Nee, ik doel daarbij niet op seks met kinderen (ook DAT had ik al in een eerdere posting gezegd, ik heb daar niets mee, sterker nog, vind het net zo verwerpelijk als iedereen of althans de meesten van ons) maar op andere vormen zoals bijvoorbeeld animalseks. BDSM is ZO breed...
Melodia

Bericht door Melodia »

aangezien ik even later pas zag dat ik hierheen gesleurd was zal ik mezelf nog maar is herhalen...

ik heb 4 kinderen en sorry maar ik vind het wel degelijk noodzakelijk om altijd te benoemen dat kinderen een absolute grens zijn en nee niet alle grenzen zijn te verleggen en ja helaas zijn er mensen ziek genoeg in hun hoofd om het niet met ons eens te zijn....

daarom voor mijn eigen gemoedsrust blijf ik steeds herhalen dat kinderen op wat voor manier dan ook niet bij sex of bdsm of whatever betrokken horen te worden sorry als jij dat rede vind to oproepen van een nieuw topic...

voel me eerlijk gezegd nogal beledigd om de manier waarop je reageerd....
Di-Marco

Bericht door Di-Marco »

phedre schreef:ik zei het al in een ander topic:
phedre schreef:
Melodia schreef: en ja met sommige dingen klooi je gewoon nooit zoals met kids ofzo die regels staan als een huis
sorry hoor, maar dit hoort niet eens een regel of grens te zijn!!!
Maar toch kwam er daarna nog een met kinderen (en dieren) als grens.

ben ik nu werkelijk de enige dat kinderen voor mij geen grens is? net als moord, diefstal, drugshandel....?
Als je kinderen als grens aangeeft, geef je daarmee niet aan dat het bespreekbaar is, net als alle andere grenzen?
Nog 1? Buiten mij ofben ik die ene?
Anyway, BDSM is een mooie wereld vol van gekke, maffe en lekkere dingen.
Niet iedereen heeft een kast vol latex of zwepen, niet elke man bindt zijn vrouwke in de vrije natuur vast om er vervolgens de foto`s van te laten zien.
Er zijn zoveel gekken op deze wereld die de naam BDSM aangrijpen als noemer voor hun zieke fantasiën met dieren of kinderen.
Het zijn hard limits voor mij zoals ze dat voor velen zijn, maar er zijn er toch genoeg die kinderen, poep en dieren als Hard Limit aangeven?
Is dat dan waarom men er een topic over start?
Zijn mensen verbaasd dat mensen dit nog als hard-limit omschrijven of vinden mensen het vreemd dat het een grens is, omdat het voor hen de normaalste zaak van de wereld is om met een volgescheten lijf een schaap te neuken en thuis onder de douche ook het buurmeisje van 3 jaar oud nog even mee te nemen?

Cynisch gezegd dan, geen topic waardig lijkt mij.
Gesloten