al is de leugen nog zo snel....
Re: al is de leugen nog zo snel....
Ik denk ook dat zeb niet perse een faker is maar wel dat er dingen niet kloppen. Maar goed.
-
Jammer... ik had zo gehoopt dat dit topic er eentje zou zijn die mensen niet zou beschadigen, maar een waarin algemeen over leugens op Internet gesproken werd.
Ik vind het aanwijzen van iemand als leugenaar namelijk iets heel anders dan het uitspreken van je twijfels over een verhaal van iemand. En dat eerste is wat er in het betreffende topic gebeurde. Natuurlijk bestaan er fakers en zijn er mensen die een verhaal bedenken op Internet. Maar in dit geval werd iemand beschadigd op basis van vermoedens. Ik denk dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn.
Ik vind het aanwijzen van iemand als leugenaar namelijk iets heel anders dan het uitspreken van je twijfels over een verhaal van iemand. En dat eerste is wat er in het betreffende topic gebeurde. Natuurlijk bestaan er fakers en zijn er mensen die een verhaal bedenken op Internet. Maar in dit geval werd iemand beschadigd op basis van vermoedens. Ik denk dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
- kitten
En wat van de schade aan de mensen die erin meegingen als de vermoedens waar bleken?
- cinderella
Wat is in hemelsnaam ónze schade als wat zeb zegt niet waar blijkt te zijn? Het lijkt me dat ie alleen zichzelf ermee heeft, omdat niemand hem dan meer geloofd. Hoewel het er nu naar uit lijkt te zien dat door dit zwartmaken het toch wel gaat gebeuren.
toen doet er nu niet meer toe
Eens. Dat geldt overigens ook voor het omgekeerde, zeker als het van de mods afkomstig is.bitemarks schreef:Ik denk dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn.
- kitten
Omdát er iets van gezegd is ja. Maar schijnbaar vind men hier dat dat niet had gemogen... Als iemand ongeloofwaardige erhalen ophangt, moet dat mogen, mag je niks van zeggen. En daarbij raken echt wel mensen gekwetst! Ik heb het 2x meegemaakt. Brabbel heeft ook al aangegeven dat ze mensen gekwetst had. Mensen raken gekwetst.
Overigens wel even diep respect voor brabbel dat ze dat durft toe te geven en zo een beeld geeft vanuit de andere kant!
Overigens wel even diep respect voor brabbel dat ze dat durft toe te geven en zo een beeld geeft vanuit de andere kant!
ja ik weet niet, dit topic heb ik in eerste instantie gestart om inderdaad even een andere kijk op "fakers" te geven....dat ze het niet altijd maar doen voor aandacht of om andere pijn te doen maarja....zeb speelt momenteel wel een grote rol in dit hele gebeuren momenteel dus het was te verwachten dat die hier verder ter sprake kwam toch?
daarnaast liever hier dan inn zijn draadje, hier kan hij nog kiezen het niet te lezen in de eigen draadje gaat dat moeilijk
ik snap kitten heel goed, kijk afgezien van het feit dat ik eerder ook genoeg dingen heb verteld die niet waar waren...heb ik het ook flink terug gekregen denk aan mike....die achter mijn rug om vreemdging met mijn beste vriendin...sorry maar dan word je wat huiveriger naar sterke verhalen zeker als bepaalde dingetjes niet kloppen
de angst om weer pijn gedaan te worden.
maar oke, wat bitemarks zegt is wel waar, misschien kunnen we het hele zeb gebeuren nu verder laten rusten en er op vertrouwen dat de Mods dit wel goed afhandelen en hier gewoon een algemeen topic van maken? gewoon je mening uiten maar even zeb terzijde laten.
edit @ kitten, het is nu het veleden, en ik wil dat mensen...nouja die dingen wel weten, als iemand me ooit herkent als zijnde een oud alter ego....wil ik dat ze weten dat ik inmiddels eerlijk ben.
ik kies er ook wle bewust voor om naar meetings te gaan zodat mensen mijn gezigt kunnen zien hopelijk snel ook die van 7th en weten dat ik de waarheid spreek.
daarnaast liever hier dan inn zijn draadje, hier kan hij nog kiezen het niet te lezen in de eigen draadje gaat dat moeilijk

ik snap kitten heel goed, kijk afgezien van het feit dat ik eerder ook genoeg dingen heb verteld die niet waar waren...heb ik het ook flink terug gekregen denk aan mike....die achter mijn rug om vreemdging met mijn beste vriendin...sorry maar dan word je wat huiveriger naar sterke verhalen zeker als bepaalde dingetjes niet kloppen

maar oke, wat bitemarks zegt is wel waar, misschien kunnen we het hele zeb gebeuren nu verder laten rusten en er op vertrouwen dat de Mods dit wel goed afhandelen en hier gewoon een algemeen topic van maken? gewoon je mening uiten maar even zeb terzijde laten.
edit @ kitten, het is nu het veleden, en ik wil dat mensen...nouja die dingen wel weten, als iemand me ooit herkent als zijnde een oud alter ego....wil ik dat ze weten dat ik inmiddels eerlijk ben.
ik kies er ook wle bewust voor om naar meetings te gaan zodat mensen mijn gezigt kunnen zien hopelijk snel ook die van 7th en weten dat ik de waarheid spreek.
Laatst gewijzigd door brabbeldasje op 21 mar 2010, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- kitten
Dat is iig wel gelukt hoor brabbel, die andere kant laten zien. En daar ben ik ook echt wel blij mee, het creëert wat begrip en neemt wat van de boosheid weg, toch.
- cinderella
Het overlijden van een kindje vind ik van een heel andere orde dan waar het nu over gaat. Tuurlijk ga je in dat verdriet mee, zeker als het op een site voor zwangere vrouwen en nieuwe moeders gaat (neem ik aan). Het lijkt me dat je dat niet onder de categorie 'sterke verhalen' kunt scharen, want het overkomt zo veel mensen. En dat je daardoor wat huiverig bent, snap ik ook nog wel. Maar om dat dan publiekelijk hier méérdere malen te posten, nee, dat snap ik dan weer niet.
Zeb kán zich namelijk in deze absoluut niet verdedigen. Tenzij hij en schoonpa, en dan ook nog zijn vrouw zich kenbaar maken - inclusief paspoorten en huwelijksakte of samenlevingscontract - aan een ws'er.
Zeb kán zich namelijk in deze absoluut niet verdedigen. Tenzij hij en schoonpa, en dan ook nog zijn vrouw zich kenbaar maken - inclusief paspoorten en huwelijksakte of samenlevingscontract - aan een ws'er.
toen doet er nu niet meer toe
-
@guilty^ Er is geen mod geweest die heeft gezegd dat alles wat gezegd is de waarheid is. Ook het tegenovergestelde hebben we niet beweerd. Ik ken zeb net zo goed als jullie en kan toevallig zien dat twee mensen verschillende ip adressen gebruiken (wat geen sluitend bewijs is).
Ik ben blij met een draadje als deze, waar uit blijkt dat er fakers bestaan. Dan kan ieder voor zich bepalen wie hij wel en niet vertrouwt.
Ik ben blij met een draadje als deze, waar uit blijkt dat er fakers bestaan. Dan kan ieder voor zich bepalen wie hij wel en niet vertrouwt.
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
- eireann
- Site Admin
Ik heb in dat ene draadje wel gezegd, dat het geen dubbelnickers zijn. Daar had zeker bij moeten staan -gebaseerd op IP adres-
**Self Rescuing Princess**
uhm het in misschien een ander verhaal dan hier verteld is maar dat vind ik heel erg en ik snap dat kitten daarin mee getrokken word en dat het voelt als ene keiharde stenen muur waar je tegen aanloopt als je erachter komt dat dat gelogen is, zoals ik al zei als een leugenaar niet geconfronteerd word blijft deze liegen en zal de leugen ook groter worden, dus ik snap wel dat je er huiverig van word als dat je een paar keer overkomen is.
zo niet aan de orde is het dus niet en zeker niet aangezien we het zeb verhaal aan de kant hadden gezet en het nu over liegen in het algemeen hadden?
dan is dit JUIST aan de orde.
zo niet aan de orde is het dus niet en zeker niet aangezien we het zeb verhaal aan de kant hadden gezet en het nu over liegen in het algemeen hadden?
dan is dit JUIST aan de orde.
Met liegen heb je uiteindelijk vooral jezelf denk ik. Want leugens lokken nieuwe leugens uit, die je allemaal moet onthouden. En daarmee vergeet je wie je bent, en waar het om gaat in het leven. Toen ik klein was had iemand in mijn omgeving zichzelf de dood in gejaagd met z'n leugens. Jonge man nog, had zoveel gelogen over zijn leven en prestaties dat hij geen andere weg meer zag.
Dat heeft me wel getekend. Ik probeer die boodschap op een zachtere manier ook aan mijn kids door te geven. Het heeft gewoon geen zin.
Dat heeft me wel getekend. Ik probeer die boodschap op een zachtere manier ook aan mijn kids door te geven. Het heeft gewoon geen zin.
'tuurlijk wel. Als er dingen zijn die je kan aantonen die fout zijn mag je daar altijd uitleg over vragen of zelfs de moderators verwittigen.kitten schreef:Omdát er iets van gezegd is ja. Maar schijnbaar vind men hier dat dat niet had gemogen... Als iemand ongeloofwaardige erhalen ophangt, moet dat mogen, mag je niks van zeggen.
Alleen gaat 't hier niet over zoiets. Hier gaat het puur "op gevoel" (ik weet ook dat verschillende IP-adressen geen bewijs zijn...maar het is ook niet aan zeb om te bewijzen dat 'ie echt is). En in dat geval vind ik dat als je er iets van zegt, je er ook de verantwoordelijkheid voor moet dragen. Of dacht je dat een valselijke beschuldiging of insinuatie niet kwetst?
Bovendien...je vergelijkt hier het verhaal van een tienermoeder die door mishandeling haar ongeboren kind verloor met iemand die zijn BDSM-ontdekkingsreis uiteenzet samen met zijn schoonvader. Dat vind ik nogal een scheve vergelijking. Op z'n minst kan je zeggen dat met dat laatste veel minder "lulz" te behalen valt.
Tenslotte: zeb en schoonpa posten - net zoals Amy, vroeger - slechts in die ene thread. Hoeveel moeite kost het precies om die gewoon over te slaan?
(als 't niet om deze thread was had ik dat hele draadje bv. nauwelijks opgemerkt)
-
In dit draadje graag stoppen met verdachtmakingen van mensen of ontkrachten van die verdenkingen. Die discussie wordt al in het uitpraattopic gevoerd.
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?