In dit geval volgde er een Engelstalige uitleg: Mental bondage is a BDSM construct in which the submissive is expected to act as if they are physically bound without any actual bondage
Hoe zien jullie dit voor je? Wat bedenk je erbij?
Zelf dacht ik dat het misschien niet in iets groots gezocht hoeft te worden. Ik hang daar niks aan qua benaming/term, maar als je kijkt naar bovenstaande uitleg.....voorbeeldje:
ik sta niet altijd stil, doe wel mijn best natuurlijk, maar er zijn momenten dat ik ga dansen/wiebelen/opzij stappen als iets me te heftig wordt. Meestal schrik ik er zelf van en stap direct terug. Soms volgt direct een stem die stilstaan verlangt.
Ook tijdens spellen op feesten/bijeenkomsten heb ik dat gezien bij anderen en gehoord: "sta nu toch eens stil of moet ik je soms vastzetten?!".
is dit het? Als de Dom verlangt dat de sub bv stil blijft staan/liggen?
Of is er meer? Zijn er meer manieren?
Doen jullie het ook? Wat voegt het toe? Of is het fijner om écht gebonden te zijn?
Er is geen vaststaand afgekaderd geheel vast te koppelen aan de term: mental bondage. Dus er is wellicht wel veel verschil in beleving en eravringen. In wat je hebt gedaan en waarbij je nu denkt, hé, dat kan er ook bij passen.
Ik werd gewoon nieuwsgierig door de term en wilde het graag delen, ben ook benieuwd of iemand iets heel anders erbij bedenkt.
-to act as if- dat klinkt bij mij tikkeltje negatief, want lijkt erg -doen alsof-
Doen alsof ik vastgebonden ben...

Ik ben er nog niet over uit wat ik ervan zal vinden!