de oneindige vraag
Re: de oneindige vraag
without a doubt zou ik kiezen voor blind!
Ik heb lang gewerkt ( les gegeven) met dove kinderen en heb me lange tijd verdiept in de doven cultuur.
Doof zijn is een lastige beperking die vooral op sociaal gebied beperkt.
Als je doof bent heb je vaak automatisch moeite met taalverwerking, en dus met lezen ( informatie word niet goed opgenomen en abstract taalbegrip is moeilijk) en schrijven, communicatiemiddelen bij uitstek.
Sociale gebeurtenissen die zich afspelen in de horende wereld, bijvoorbeeld gesprekken op een feestje, zijn niet of nauwelijks te volgen voor dove mensen.Boodschappen doen, fietsen, autorijden, uitgaan, met de trein of bus reizen ( zelfstandigheid), telefoneren, mailen ( want is schrijven en is moeilijk), televisie kijken, werken,...allemaal lastige dingen voor mensen die doof zijn.Het isolement waar veel dove mensen zich in bevinden is erg groot.
Sommigen kunnen goed liplezen, maar alleen als je duidelijk articuleert en in een 1 op 1 gesprek, de nuances van je stem worden niet gehoord, dus emotie kenbaar maken is moeilijk.
Veel dove kinderen ontwikkelen een emotionele achterstand ( als ze opgroeien in een horend gezin) omdat de emoties niet opgepikt worden via stemgeluid.
Veel dove mensen voelen zich erg onzeker in de horende wereld, ze zijn bang dat ze uitgelachen worden om hun handicap, om hun stemgeluid ( waardoor veel dove mensen niet durven te praten in de horende wereld) of uitgelachen/besproken worden terwijl ze het niet kunnen horen en dus niet kunnen reageren.
Wat erg mooi en bijzonder is aan de dovencultuur is het gebruik van gebarentaal, het is prachtig en doeltreffend, en erg jammer dat horende mensen die taal niet beheersen.
Vroeger dacht ik altijd dat ik liever doof zou willen zijn dan blind...nu zou ik zonder aarzelen kiezen voor blind. Ik zou nog steeds deel kunnen nemen aan het sociale verkeer, en ik zou met aanpassingen wat makkelijker zelfstandig kunnen wonen dan met een auditieve handicap!
Nou ja ik kan er nog een veel langer epistel over schrijven...de dovenwerled en dovencultuur hebben echt mijn hart gestolen!
Je moet kiezen: sex met prins willem alexander of met geert wilders?
edit: te laat..maar ik laat m staan.
Ik heb lang gewerkt ( les gegeven) met dove kinderen en heb me lange tijd verdiept in de doven cultuur.
Doof zijn is een lastige beperking die vooral op sociaal gebied beperkt.
Als je doof bent heb je vaak automatisch moeite met taalverwerking, en dus met lezen ( informatie word niet goed opgenomen en abstract taalbegrip is moeilijk) en schrijven, communicatiemiddelen bij uitstek.
Sociale gebeurtenissen die zich afspelen in de horende wereld, bijvoorbeeld gesprekken op een feestje, zijn niet of nauwelijks te volgen voor dove mensen.Boodschappen doen, fietsen, autorijden, uitgaan, met de trein of bus reizen ( zelfstandigheid), telefoneren, mailen ( want is schrijven en is moeilijk), televisie kijken, werken,...allemaal lastige dingen voor mensen die doof zijn.Het isolement waar veel dove mensen zich in bevinden is erg groot.
Sommigen kunnen goed liplezen, maar alleen als je duidelijk articuleert en in een 1 op 1 gesprek, de nuances van je stem worden niet gehoord, dus emotie kenbaar maken is moeilijk.
Veel dove kinderen ontwikkelen een emotionele achterstand ( als ze opgroeien in een horend gezin) omdat de emoties niet opgepikt worden via stemgeluid.
Veel dove mensen voelen zich erg onzeker in de horende wereld, ze zijn bang dat ze uitgelachen worden om hun handicap, om hun stemgeluid ( waardoor veel dove mensen niet durven te praten in de horende wereld) of uitgelachen/besproken worden terwijl ze het niet kunnen horen en dus niet kunnen reageren.
Wat erg mooi en bijzonder is aan de dovencultuur is het gebruik van gebarentaal, het is prachtig en doeltreffend, en erg jammer dat horende mensen die taal niet beheersen.
Vroeger dacht ik altijd dat ik liever doof zou willen zijn dan blind...nu zou ik zonder aarzelen kiezen voor blind. Ik zou nog steeds deel kunnen nemen aan het sociale verkeer, en ik zou met aanpassingen wat makkelijker zelfstandig kunnen wonen dan met een auditieve handicap!
Nou ja ik kan er nog een veel langer epistel over schrijven...de dovenwerled en dovencultuur hebben echt mijn hart gestolen!
Je moet kiezen: sex met prins willem alexander of met geert wilders?
edit: te laat..maar ik laat m staan.
Mn leukste opdacht ooit..... was van mn vanilla-vriendje die me vorige week voor dat ik bij hem kwam smste dat ik geen ondergoed aan mocht en dat ik niet meer mocht klaarkomen...
Ik was blij verrast!
Sex met Alexander of Geert.... Met Alexander! Vooral omdat ik Geert Wilders een vreselijke man vind.... En mag ik Alexander ook omruilen voor Max?
Wie heeft je kortgeleden compleet verrast en waarmee?
Ik was blij verrast!
Sex met Alexander of Geert.... Met Alexander! Vooral omdat ik Geert Wilders een vreselijke man vind.... En mag ik Alexander ook omruilen voor Max?
Wie heeft je kortgeleden compleet verrast en waarmee?
- perman
Ik ben sowieso niet zo snel verrast, maar ik kan me niet herinneren onlangs nog eens compleet verrast te zijn.
Sta jij op youtube? (al dan niet direct herkenbaar)
Sta jij op youtube? (al dan niet direct herkenbaar)
.
Ja ik sta er op.
Ben je wel eens op t.v. geweest of zou je dat willen? En waarmee?
Ben je wel eens op t.v. geweest of zou je dat willen? En waarmee?
Ja, op een regionale zender. RTV Utrecht
Of ik het zou willen? Hm....ik zeg geen nee, maar ligt er wel aan bij wat!
Heb je ooit in een tijdschrift gestaan of meegdaan aan advertentie/reclame??
Of ik het zou willen? Hm....ik zeg geen nee, maar ligt er wel aan bij wat!
Heb je ooit in een tijdschrift gestaan of meegdaan aan advertentie/reclame??
- perman
Vandaag duur niet zo lang meer, maar ik denk dat ik wel zin heb om zo eens even heerlijk te gaan slapen.
Wat is de grootste afknapper: A: dit of B: dit? (LET OP! Beide NSFW!!!)
Wat is de grootste afknapper: A: dit of B: dit? (LET OP! Beide NSFW!!!)
.
- juffie
- Site Admin
A!
(Want bij B kun je nog dwingen om een shirt aan te houden...)
Je zult Daffy Duck voor je zien als je aan het pijpen gaat zeg...
Leuke vraag, wat is je grootste turnoff?
(Want bij B kun je nog dwingen om een shirt aan te houden...)
Je zult Daffy Duck voor je zien als je aan het pijpen gaat zeg...

Leuke vraag, wat is je grootste turnoff?
MILF 

een man die het nodig vind mij tijdens het eerste contact al mee te delen dat hij nodig moet schijten ( in die bewoording)
leuke vraag,ik laat 'm staan!

leuke vraag,ik laat 'm staan!
- cinderella
puppie-ogen! Gruwel... (sorry)
Eh... nieuwe vraag
Hoe smaakt jouw ideale tosti?
Eh... nieuwe vraag
Hoe smaakt jouw ideale tosti?
toen doet er nu niet meer toe
Gegrild onder de gril met ham en kaas, lekker sausje erbij kan ook geen kwaad.
Wat is het eenzaamste moment dat je je uit je leven kan herinneren? (Geen lichte vraag zo vroeg op de ochtend!)
Wat is het eenzaamste moment dat je je uit je leven kan herinneren? (Geen lichte vraag zo vroeg op de ochtend!)
- puppie
De dag dat ik als jong meisje een abortus onderging. *zo dies bijna voor de x-files* 
Wat is je ideale vrijetijdsbesteding?

Wat is je ideale vrijetijdsbesteding?
- Crownless
Bankhangen met vrienden. Het liefst met een gameconsole erbij.
Waaraan heb jij de grootste hekel?
Waaraan heb jij de grootste hekel?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- JJV
als er buiten mij om iets is beslist waardoor ik ineens binnen een bepaalde tijd een ingewikkelde bewerking 'moet' doen.
(en nog grotere hekel wordt't als't achteraf allemaal wel mee lijkt te vallen of dat't wordt teruggedraaid nadat ik t net met moeite af had .. enzo)
wat zou jij doen met een grote zak aubergines?
(en nog grotere hekel wordt't als't achteraf allemaal wel mee lijkt te vallen of dat't wordt teruggedraaid nadat ik t net met moeite af had .. enzo)
wat zou jij doen met een grote zak aubergines?
~\v/~
Een enorme pan ratatouille maken, of in plakken snijden, kruiden, door het meel+ei en dan frituren. jammie.
Ben je tevreden met je figuur?
Ben je tevreden met je figuur?