definitie van een serviceDom

kitten

definitie van een serviceDom

Bericht door kitten »

Ik hoop een definitie van een serviceDom te krijgen. Natuurlijk, zoals met alle definities, zullen er altijd meningsverschillen blijven, maar hoe denk jij dat die definitie zou moeten zijnk
Wever

Re: definitie van een serviceDom

Bericht door Wever »

(snel bedacht)
Iemand die handelingen niet uit eigen beweging zou willen doen maar zich enkel laat leiden door wat de sub wil.
Guilty

Bericht door Guilty »

Ik zie het eerder als een Top of Dom die in een bepaald spel precies doet wat de sub wil en niets anders dan dat. Bijvoorbeeld iemand spanken omdat die persoon dat gewoon even nodig heeft. Dat hoeven geen dingen te zijn die die Top niet uit eigen beweging in een spel zou doen.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

nah ik ga meer voor wevers definitie. In jouw definitie zie ik het eerder als zorgzaam ofzo. Je geeft toch altijd een beetje wat een sub nodig heeft. Je kan niet enkel met alles waar de sub doodsbang van is ofzo spelen.
Voor mij zit daar ook beetje het verschil tussen een daddydom en een servicedom. Een daddydom doet vaak dingen die zijn meisje nodig heeft (geslachten kunnen ook gewisseld worden naar mommy en jongetje). Maar een servicedom doet eigenlijk bijna in opdracht van de sub. Het dominante/bepalende valt weg.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Voor mij is een serviceDom iemand die in een spel de handelingen uitvoert die de sub aangeeft te willen. Ik ben het dus met Gilraen^ eens.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Chris

Bericht door Chris »

Sabrina schreef:Voor mij is een serviceDom iemand die in een spel de handelingen uitvoert die de sub aangeeft te willen.
... maar dit niet tegen zijn / haar zin in doet.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Denk eigenlijk dat beide mogelijk is hierin. Als ie het echt zo bedoelt, zou ik eerder voor Top kiezen denk ik. Dat zie ik meer als de bottom geeft aan wat ie wenst te ontvangen en de Top wenst te geven wat bottom wil ontvangen.
Servicedom klinkt eerder beetje negatief bij me. Maar dat is zo gevoelsmatig bij MIJ, daarom is het geen definitie natuurlijk.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik snap je gedachte Gilraen, en ik had ook direct bij het lezen van dit topic iets van "Is een serviceDom niet gewoon een Top?".
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
kitten

Bericht door kitten »

Nou, dan geef jouw definitie van een top meteen maar, want daar is vast ook geen consensus over. :clown:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Zie hierboven kitten ;). De definitie die ik gaf van een serviceDom, staat voor mij gelijk aan de definitie die ik zou geven van een Top (denk ik in ieder geval).
puppysjors

Bericht door puppysjors »

Toen ik het woord serviceDom las, dacht ik direct aan een afhaalchinees.... Een Dom die het prima vind om getopt from the bottom te worden....
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Bij ServiceDom denk ik aan Top of Dom(me) met een vriendelijke 'U vraagt, wij draaien' houding. Topping from the bottom vind ik meer iets wat tijdens een spel kan gebeuren, onafhankelijk van het soort spel of het soort Top of (Service)Dom. Voor mij zijn het dus twee verschillende, ongerelateerde dingen.
Wever

Bericht door Wever »

Sabrina schreef:Zie hierboven kitten ;). De definitie die ik gaf van een serviceDom, staat voor mij gelijk aan de definitie die ik zou geven van een Top (denk ik in ieder geval).
Ergens klopt er hier iets niet: Gille is het met mij eens...jij bent het met Gille eens...en toch ben ik het niet met jou eens. :P

Het is niet zo eenvoudig uit te leggen waar het juist anders zit, dus zal ik maar even (naar mijn eigen persoonlijke woordenboekje) het verschil tussen een serviceDom, een Dom en een Top (in mijn ogen: als een D, maar dan zonder machtsverschil) proberen uit te leggen.

Wat simplistisch...stel: men neme een Dominant. Die vindt ding A héél erg leuk, ziet ding B wel ziet zitten (maar 't hoeft niet per se), en ding C dat gewoon zijn/haar ding niet is (A, B en C zijn BDSM-handelingen).
Men neme verder nog een sub die net 't omgekeerde heeft: die houdt héél erg van C, ziet B wel zitten en A is gewoon zijn/haar ding niet (nota: "zijn/haar ding niet" is niet te verwarren met "harde grens").

Waaruit zal het spel bestaan?
-met een Dominant: ding A wordt gedaan (mogelijk aangevuld met B). De sub haalt er genoegen uit het voor de Dom te mogen doorstaan
-met een Top: Dom en sub onderhandelen wat om te zien wat beiden willen. Uiteindelijk wordt gewoon B gedaan (mogelijk met zowel A als C, als beiden toegeeflijk zijn).
-met een serviceDom: ding C wordt gedaan (mogelijk aangevuld met B). De Dom haalt zijn genoegen uit het zorgzame aspect.

Ik weet het: dit impliceert dat Daddydoms serviceDoms zijn. Zou kunnen. Maar met negatieve connotaties heeft het niets te maken.

EDIT: puur uit nieuwsgierigheid...puppysjors: hoe kom je bij het woord "afhaalchinees" bij het woord serviceDom? :confused:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Wever schreef:
Sabrina schreef:Zie hierboven kitten ;). De definitie die ik gaf van een serviceDom, staat voor mij gelijk aan de definitie die ik zou geven van een Top (denk ik in ieder geval).
Ergens klopt er hier iets niet: Gille is het met mij eens...jij bent het met Gille eens...en toch ben ik het niet met jou eens. :P
Dat zit 'm in het feit dat jij een korte definitie erin gooide, waar zij meer voor ging (als ik Gilraens post goed begreep, natuurlijk), maar jij dat nu meer lijkt te zien als DaddyDom/zorgzaamheid, waar zij een serviceDom omschreef als "doet eigenlijk bijna alles in opdracht van de sub", wat weer meer in de buurt komt van mijn definitie :).
puppysjors

Bericht door puppysjors »

Wever,

Pester heeft me dat woord 'geleerd', als ik om een bepaalde handeling vraag, of een zweep, oid, zegt hij steevast, ben ik een afhaalchinees?!

Wat natuurlijk de eerste x een flinke lachbui opleverde, maar we hebben het er in gehouden omdat het precies omschrijft wat ik op zo'n moment doe:

Ik bestel een handeling, en hij zou dat dan maar even uit moeten voeren. Dit hoeft niet perse tijdens een spel te zijn hoor, kan ook tijdens een gesprekje op elk moment van de dag. Het houdt me scherp, en ik weet dan weer dat ik het op een onderdanige manier mag vragen, maar er niet vanuit mag gaan dat hij de volgende x mijn wensen direct vervuld. In mijn ogen zou een serviceDom dat dus wel doen :)
Gesloten