De lasten van polyamorie
- kitten
Re: De lasten van polyamorie
OoooOOOoooohhh een uur te laat...
Ik vind je stoer! En ik begrijp dat je het nu dus ook je vader gaat vertellen?

- kitten
De lasten van polyamorie.
Dat je iets meemaakt dat emotioneel is en je zoekt troost. Dat je dan troost vindt bij je partner. Dat je knuffelt. Dat je je beter voelt.
En dat je dan het gevoel krijgt dat je je andere partner buitensluit, want tegen de tijd dat die er is, voel je je al niet meer zo verdrietig, dus hoef je geen troost en knuffels meer. En dan vraag je je af of hij nu weet wat je doormaakt. Hoe je je voelt. Je kunt het vertellen... Maar de betrokkenheid en het besef is minder.
Dat je iets meemaakt dat emotioneel is en je zoekt troost. Dat je dan troost vindt bij je partner. Dat je knuffelt. Dat je je beter voelt.
En dat je dan het gevoel krijgt dat je je andere partner buitensluit, want tegen de tijd dat die er is, voel je je al niet meer zo verdrietig, dus hoef je geen troost en knuffels meer. En dan vraag je je af of hij nu weet wat je doormaakt. Hoe je je voelt. Je kunt het vertellen... Maar de betrokkenheid en het besef is minder.
- eireann
- Site Admin
En de volgende keer heb je troost nodig als je bij de andere partner bent, zulke dingen zullen nooit 100% gelijk lopen. En dat hoeft ook niet denk ik. Troost heb je nodig wanneer je het nodig hebt, buitensluiten is iets wat je express doet 'ik zoek mijn troost maar niet bij die partner' en dat doe je niet. Net zoals je met meerdere kinderen soms iets deelt met de een en niet met de ander, zolang het globaal een beetje klopt is het toch prima? De andere partner is waarschijnlijk allang blij dat je getroost bent omdat ze je niet verdrietig willen zien.

**Self Rescuing Princess**
- kitten
Het is zo ver...
Mijn vriendjes staan in mijn agenda. Als in: afgelopen weekend stond er een afspraak in "dag met Heerscher" en vanavond "avond met Dacrael". Ik begin mijn vriendjes in te plannen... OMG... Maar het is ook gewoon nodig, tussen de zakelijke afspraken en vergaderingen door, tussen het vrijwilligerswerk door, tussen de musicalvereniging, verjaardagen, feestdagen en gesprekken met Amsterdamse vrienden door, donderdag naar de poly avond bij Marijke en... Bijkletsen met neufke... Ehm... 21 november heb ik nog een gaatje! >.< En dat je een koffieafspraak met je buurman in de agenda zet, ok, dat kan he. Maar die met je vriendjes...
Mijn vriendjes staan in mijn agenda. Als in: afgelopen weekend stond er een afspraak in "dag met Heerscher" en vanavond "avond met Dacrael". Ik begin mijn vriendjes in te plannen... OMG... Maar het is ook gewoon nodig, tussen de zakelijke afspraken en vergaderingen door, tussen het vrijwilligerswerk door, tussen de musicalvereniging, verjaardagen, feestdagen en gesprekken met Amsterdamse vrienden door, donderdag naar de poly avond bij Marijke en... Bijkletsen met neufke... Ehm... 21 november heb ik nog een gaatje! >.< En dat je een koffieafspraak met je buurman in de agenda zet, ok, dat kan he. Maar die met je vriendjes...
-
knufffff onze agenda's zitten ook echt wel heel erg veel te vol...
Bij mijn weten is dat normaal hoor, bij poly-relaties
Trouwens, ook in mono-relaties wel. Ik weet niet anders dan dat partners in mijn agenda staan, want ik heb nooit samengewoond, en als ik het af zou moeten laten hangen van spontaan afspreken, dan lukt dat niet, want dan loopt mijn agenda vol met andere dingen. En genoeg mensen die een date-night hebben met hun vaste (eventueel mono) partner, om expliciet ruimte voor elkaar te maken tussen de bedrijven door.

- Ravelijne
Yep, same here, en momenteel niet mono maar ook niet heel actief poly. Het blijft een beetje raar om 'Vroeg eten, want Serieus Gesprek' in de agenda te zetten, maar het staat er wel af en toe in omdat anders alle andere dingen voor gaan en het er nooit van komt. Net als 'Samen relaxen op de bank!', trouwens.
- kitten
Ja, het heeft evenveel te maken met een volle agenda als met poly, da's wel waar. 

- kitten
Stomme topic titel.
Ik had de Kerst verdeeld. 1e Kerstdag bij de familie van Dacrael, 2e Kerstdag bij die van Heerscher. Past mooi.
Tevreden.
...
Ohkutikhebzelfooknogfamilie!
Dus heb ik mijn zus, haar +1 en ouders uitgenodigd voor kerstavond, ikke ga sjiek koken.
En omdat ik het stom vond om Heerscher er wel bij te hebben en Dacrael niet, maar ook geen ongemakkelijke avond wilde, had ik beide vriendelijk gevraagd andere plannen te maken. Dan maar allebei niet.
Zit ik vanmorgen bij mijn moeder op de thee, zegt ze
"Dan zijn we Kerstavond dus met zijn achten?"
Dus ik stel haar gerust, nee hoor, alleen jij en paps, zus en +1 en ik.
"Oh," reageert ze teleurgesteld
(teleurgesteld??
Nee, dat moet ik verkeerd geïnterpreteerd hebben.)
"dat is jammer. Je zus zei nog dat zehet fijn vond dat ze dan eindelijk Dacrael zou leren kennen."
(
Whut?
)
"Ja, ze horen toch bij jou, ja toch?"
(
Say whut?
)
En daarna over dat ze het nog steeds niet leuk vonden, maar dat ze wel hun best deden om ermee om te gaan en dat ze dat ook wel had laten zien toen we laatst naar het optreden van Oudste met Dacrael gingen. OMGOMGOMG mijn moeder ontdooit!
Ze wennen aan het idee!
Ze zien dat het goed gaat en goed blijft gaan!
OMGOMGOMG!
En die formulering... "ze horen bij jou"...

Ik had de Kerst verdeeld. 1e Kerstdag bij de familie van Dacrael, 2e Kerstdag bij die van Heerscher. Past mooi.

Zit ik vanmorgen bij mijn moeder op de thee, zegt ze
"Dan zijn we Kerstavond dus met zijn achten?"
Dus ik stel haar gerust, nee hoor, alleen jij en paps, zus en +1 en ik.
"Oh," reageert ze teleurgesteld
(teleurgesteld??

"dat is jammer. Je zus zei nog dat zehet fijn vond dat ze dan eindelijk Dacrael zou leren kennen."
(

"Ja, ze horen toch bij jou, ja toch?"
(

En daarna over dat ze het nog steeds niet leuk vonden, maar dat ze wel hun best deden om ermee om te gaan en dat ze dat ook wel had laten zien toen we laatst naar het optreden van Oudste met Dacrael gingen. OMGOMGOMG mijn moeder ontdooit!

En die formulering... "ze horen bij jou"...

awww, soms hebben ze gewoon wat tijd nodig en wellicht het gevoel dat het goed gaat en dat iedereen blij/tevreden/gelukkig is.
- eireann
- Site Admin
- juffie
- Site Admin
- skaoot
En ga je dat dan toch doen, de beide heren erbij?
Maar leuk ende yay in ieder geval!
Maar leuk ende yay in ieder geval!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
Hopelijk kunnen ze hun afspraken nu nog afzeggen, het zou zo leuk zijn om ze er dan toch allebei bij te hebben!