eireann_DB schreef:Vermoeiend he dat groeien?
Nogal ja
Om even op de reacties terug te komen: het is een combinatie van mijn karakter (en de sneltrein in mijn hoofd) en dingen waar ik in het begin tegenaan ben gelopen. Vertrouwen hebben in dat de mannen dingen aangeven, is een deel van de oplossing maar niet het totaal. Het is vooral de onrust in mijn hoofd. Gelukkig slijt die.
Ik had eigenlijk gehoopt dat ik ook wat andere ervaringen zou horen. Want het klinkt (voor de buitenwereld) als een ideaal om 2 partners te hebben (vb als D-D wel eens opmerkte dat hij 2 vriendinnen had, kreeg ie allerlei positief commentaar). Maar ervaring leert dat een poly ook gewoon verrekte moeilijk is op zijn tijd.
Neem deze:
Wever schreef:Scheelt daarin wel dat Dominus en ik verschillend van karakter zijn. Ik zie 'm niet als een concurrent omdat hij andere behoeftes van Boefje vervult dan ik. En ik denk dat dat omgekeerd ook zo geldt (dat kan 'ie beter zelf even komen uitleggen).
Dit beaam ik. Dwz in relatie tot olleke. Zij was mijn concurrent niet. Ik was wevers Domina, zij was zijn sub en potentieel samenwoon-kandidaat. Drie verschillende rollen die vervuld werden door twee vrouwen (ik 1 rol, olleke 2). Ik had meer moeite met nijn. Want zij was OOK de sub van D-D. En dat terwijl de kans groter was dat ik wever zou verliezen (het had gekund dat hij en olleke beiden het meest gelukkig zouden zijn in een monogame relatie, waarbij hij dan zijn subkant zou voeden met casual spel, zoiets).
Nu vind ik nijn een schatje. En ik had heus alle vertrouwen in D-D. Maar soms voelde ik me gewoon verschrikkelijk onzeker. Ik had daardoor behoefte aan bepaalde afspraken: D-D speelde dan wel met nijn maar hij was alleen mijn Meester (ik ben de enige met een collar). Als hij nieuwe dingen wilde uitproberen, wilde ik dat hij dat eerst met mij deed. Dat soort dingen.
Ook D-D had behoefte aan bepaalde afspraken. Hij ziet wever niet als concurrent, ik mag seks met hem hebben, maar D-D is ook erg territoriaal. Duidelijke sporen van ruige seks op mijn lijf zijn ongewenst. En als wever bij mij sliep (terwijl D-D bij nijn was) dan wilde D-D dat ik het bed afhaalde na zo'n weekend want hij wilde niet wevers geur in bed als hij erin sliep.
In sommige dingen moest iedereen groeien. Soms waren afspraken nodig. Soms dachten D-D en ik ook voor de andere twee na. Neem bv het Ardennenweekend. De laatste keer dat we mee zouden gaan, leek het erop dat we wellicht kamers moesten delen. Dat we met drie op 1 kamer zouden slapen en dat terwijl onze poly 4 man groot was. Nijn offerde zichzelf al op maar D-D en ik zouden nooit met maar 1 van de twee op de kamer slapen. Het HOEFT geen scheve gezichten op te leveren bij nijn of wever maar wij zouden dat risico niet willen nemen. Dus dan maar iemand van buiten de poly op de kamer.
Misschien denken wij soms te ver na. Het kan zijn dat we gewoon bepaalde karaktereigenschappen hebben waardoor dat ook nodig is (zoals D-D's territoriale karakter (kwijl)). Maar het geeft wel een beeld dat een poly soms meer denkwerk vraagt als in eerste instantie lijkt. En dan heb ik nu voorbeelden gegeven van D-D en ik. Ook wever en nijn zijn ongetwijfeld tegen dingen aangelopen.
Kortom: het leek me juist fijn, slim, handig om een draadje te openen over allerlei ervaringen. Kunnen we van elkaar leren