blauwe plekken
blauwe plekken
Eigenlijk een vraag waar ik al een tijdje mee rondloop en aangezien het nu toch rustig is, vind ik het wel een goed moment om deze vraag te stellen. Goed, mijn vraag is dus waarom de een sneller blauwe plekken krijgt dan de ander. Ik zie wel eens foto's van andere (voornamelijk) konten die flink blauw/paars/rood geslagen zijn. En dan denk ik altijd: DAT WIL IK OOK. Maar hoe hard ik ook geslagen word, de dag erna is er meestal niets meer van te zien (op een paar kleine plekjes na).
Mijn borsten daarentegen kleuren wel, dus dat vind ik dan wel weer apart.
Mijn borsten daarentegen kleuren wel, dus dat vind ik dan wel weer apart.
Re: blauwe plekken
hoi lotus!
volgens mij heeft dat met een verhoogde fragiliteit van de vaatwand te maken, dat is per persoon verschillend.....
volgens mij heeft dat met een verhoogde fragiliteit van de vaatwand te maken, dat is per persoon verschillend.....
Ik heb ook het idee dat het afhangt van hoe vaak je geslagen wordt. Toen ik net begon had ik vaak enorme paarse plekken. Tegenwoordig is dat stukken minder. Wat jammer is, want als ik ergens op geil zijn het idd blauwe plekken. 

tja, dan moet ik me er maar bij neerleggen dat het er gewoon niet in zit voor mij. Wel jammer want ik vind het altijd wel mooi om resultaat te zien. En aan onwennigheid kan het niet liggen, want dan zou ik toch nu zeker nog blauw worden (aangezien ik nog maar kort "onder handen wordt genomen")
- Ravelijne
Same here! Ik denk dat de kwetsbaarste bloedvaten na die eerste meppartijen sterker helen, ofzo. 
Bij mij wisselt het ook wel per spel. Ik krijg (tegenwoordig) pas blauwe plekken als er behoorlijk hard geslagen wordt. Dat betekent dat ik alleen blauwe plekken krijg als een spel langzaam opgebouwd wordt, anders kan ik dat soort harde klappen niet aan.

Bij mij wisselt het ook wel per spel. Ik krijg (tegenwoordig) pas blauwe plekken als er behoorlijk hard geslagen wordt. Dat betekent dat ik alleen blauwe plekken krijg als een spel langzaam opgebouwd wordt, anders kan ik dat soort harde klappen niet aan.
hmzz bij mij was het andersom...de eerste paar keer kleurde ik echt nauwelijks en tegenwoordig steeds meer 
idd het blauw paarze waar ik eerst zo jaloers op was enzo...
of...ik kan gewoon meer hebben nu...dat kan ik...is eigelijk veel logischer ook...
-->insert blonde smilie here<--

idd het blauw paarze waar ik eerst zo jaloers op was enzo...
of...ik kan gewoon meer hebben nu...dat kan ik...is eigelijk veel logischer ook...
-->insert blonde smilie here<--
volgens mij ligt het ook wel aan waar de blauwe plekken mee gemaakt worden.
bij mij blijven tanden wel een weekje staan. en loop nou al een paar dagen met een onderarm vol kleine blauwe knijpplekjes
bij mij blijven tanden wel een weekje staan. en loop nou al een paar dagen met een onderarm vol kleine blauwe knijpplekjes
- Frodo
- Site Admin
- Contacteer:
Hi lous ook 
Uit persoonlijke ervaringen puttend (zei de Ouwe) hangt het ontstaan van blauwe plekken imho voornamelijk af van:
De gevoeligheid van de huid - de één kleurt simpelweg sneller dan de ander.
Spanning - fok je sub 'n week lang op en zelfs de zachtste tik levert terstond een blauwe plek op.
Temperatuur - in een flink warme omgeving gaan de poriën van je huid open staan en worden gevoeliger. Deel maar eens een tik uit in een sauna. Succes gegarandeerd.
F.

Uit persoonlijke ervaringen puttend (zei de Ouwe) hangt het ontstaan van blauwe plekken imho voornamelijk af van:
De gevoeligheid van de huid - de één kleurt simpelweg sneller dan de ander.
Spanning - fok je sub 'n week lang op en zelfs de zachtste tik levert terstond een blauwe plek op.
Temperatuur - in een flink warme omgeving gaan de poriën van je huid open staan en worden gevoeliger. Deel maar eens een tik uit in een sauna. Succes gegarandeerd.
F.
bedankt voor alle reacties. Weet dus nu dat ik er weinig aan kan doen behalve het warmer laten zijn als we spelen. Maar dat spanning ook meespeelt............ daar kan ik me niet echt wat bij voorstellen.
En tja, ik zal dan gewoon midner gevoelig zijn op mijn......dan heeft een birthdayspanking over een paar maand ook niet zo veel zin aangezien ik er toch niet veel van zie.
En tja, ik zal dan gewoon midner gevoelig zijn op mijn......dan heeft een birthdayspanking over een paar maand ook niet zo veel zin aangezien ik er toch niet veel van zie.
hehehe, heeft het voor jou alleen zin al je er wat van ziet dan?lotus schreef:dan heeft een birthdayspanking over een paar maand ook niet zo veel zin aangezien ik er toch niet veel van zie.
geniet je er anders minder van?
da's een goeie vraag.... uhmmm, nee, ik geniet er niet minder van maar ik vind het leuker als er er langer van geniet (doordat ik er nog naar kan kijken). Klinkt misschien vreemd, maar weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Ik heb meestal een koude huid, geen idee hoe het komt. Voordat je mij uberhaupt een blauwe plek kan slaan, moet je eerst mijn huid opwarmen. Wat Frodo zegt
. Slaan op een koude huid is pijnlijker dan op een doorbloedde. Maar soms lukt het wel... een klein plekje waar we dan samen heel blij mee zijn. Want ik vind het ook wel kicken om een paar dagen het resultaat mee te nemen.

- Crownless
Ik denk ook dat het te maken heeft met hoe dicht bij de oppervlakte de bloedvaten liggen. Met iets wat doffe, diepe pijn veroorzaakt (een rubberen politieknuppel) sla ik sneller blauwe plekken bij Bryan dan een cane. Dat maakt alleen de huid stuk als ik daar hard mee sla. Krijg je ook blauwe plekken van, maar toch wat naarder ofzo. En trekt bij hem ook eerder weg omdat zijn huid snel herstelt.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Blauwe plekken zijn geil! Ik heb er 2... op iedere schouder 1. Bijtplekken. Hard en diep. Heerlijk!
De site gaat over iets anders maar het laat wel mooi zien hoe de huid in elkaar zit.
http://www.scienceforlife.eu/Beauty%20w ... nenuit.htm
Oh en het zijn niet de openstaande porieen die bij warmte de grotere blauwe plekken veroorzaken maar de dan openstaande
haarvaten vlak onder de huid. Bij koude stroomt daar veel minder bloed doorheen om de lichaamswarmte
vast te houden.
Dus wil je blauwe plekken, neem eerst een heet bad
http://www.scienceforlife.eu/Beauty%20w ... nenuit.htm
Oh en het zijn niet de openstaande porieen die bij warmte de grotere blauwe plekken veroorzaken maar de dan openstaande
haarvaten vlak onder de huid. Bij koude stroomt daar veel minder bloed doorheen om de lichaamswarmte
vast te houden.
Dus wil je blauwe plekken, neem eerst een heet bad