Maand / Kwartaal bladen

IndrIk

Maand / Kwartaal bladen

Bericht door IndrIk »

Kan iemand mij vertellen of er maand of kwartaal bladen bestaan die de moeite van het aanschaffen waard zijn op het gebied van BDSM? Een beetje voor een breed publiek dus niet alleen fetisj gericht of zo?

Ik bedoel van die papieren, ouderwetse, bladen dus niet de online versies... ik ben een sukkel voor ouderwets papier spul :)

Buiten MassaD heb ik nog niets kunnen ontdekken en (al hen ik het blad nog niet in mijn handen gehad) die maakte niet zo'n giga indruk op mij. Verbeter me aub als ik er naast zit.

Of moet ik me toch maar met digitaal materiaal behelpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
IndrIk.
juffie
Site Admin

Re: Maand / Kwartaal bladen

Bericht door juffie »

Typisch een vraag voor Frodo :)
MILF :grin_ani:
RayP

Bericht door RayP »

Ja ik kom ook niet verder dan de kerfstok (VSSM verenigingsblad ) en de massad (waarvan ik niet weet of het wat is of dat ie nog bestaat)
Frodo
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frodo »

juffie schreef:Typisch een vraag voor Frodo :)
Indeed :)

De enige Nederlandstalige bladen over BDSM die volgens mij nog over zijn, zijn de Massad http://www.massad.com en Steel Moon http://www.steelmoonbdsm.com maar dan heb je 't ook wel gehad.
IndrIk

Bericht door IndrIk »

THX Frodo.

Steelmoon had ik zelf nog niet gevonden...

Hmmm, niet erg dik gezaaid die bladen dus. Betekend dit dat er ook geen interesse naar dit soort bladen is? De doelgroep is toch groot genoeg dacht ik zo.

Nogmaals ik heb een zwak voor het ouderwetse papier en zou een stijlvol blad met mooie foto's, achtergrond informatie en een beetje diepgang wel in huis willen halen. Dan wel zo'n blad wat je niet stiekem weg hoeft te frommelen als het toevallig bovenop in de leesmand (ook alweer zo'n stuk antiek in Huize IndrIk :ugeek: ) ligt.

Ik zal van beide genoemde bladen eens een exemplaar bestellen. Iemand interesse te weten wat ik er van vond na ze bezien te hebben?

IndrIk.
Frodo
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frodo »

De doelgroep was vóór 't internet al nauwelijks groot genoeg om BDSM-bladen 'n beetje winstgevend te maken. Als je er vijfduizend per maand van verkocht was dat veel terwijl tienduizend toch wel 'n normale oplage voor 'n seksblad was. Bladen als Massad en Doma werden dan ook met liefdewerk en oud papier samengesteld (en zo zagen ze er ook wel 'n beetje uit vrees ik).

Natuurlijk waren er meer dan genoeg mensen die wel eens zo'n blad wilden kopen maar veel ervan durfden dat gewoon niet. Wat dat betreft was 't Net voor hun een positieve ontwikkeling. Voor de uitgevers dan weer wat minder...
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Wij hebben van Mrs Madieanne weleens een paar Massads waar zij in stond gekregen, maar het is inderdaad een beetje van het niveau schoolkrant, maar dan met een iets explicieter onderwerp.

Wij waren niet erg onder de indruk.
MILF :grin_ani:
Guilty

Bericht door Guilty »

Zowel de Kerfstok, de Massad als de Doma vind ik inderdaad twintig keer niets.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik heb op Phee's een paarl massads van Mrs Madieanne liggen om uit te delen en verder nog een flinke stapel om te lezen, ook een jaargang subliem ligt er om te lezen (liggen in de rookkamer...) Die uitdeelexemplaren mag je best komen halen of zo hoor:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

De steelmoon vind ik als organisatie wel leuk, maar hun boekjes vond ik ook niet super. Er staat veel in dat vrij logisch is en er wordt (of werd al een tijdje geen gelezen) nogal uit gegaan van de 24/7 slaaf/Meester(es) als ultieme D.s relatie. Er zijn wel verhaaltjes en plaatjes. Maar de echte info en artikels vond ik persoonlijk iets minder.
IndrIk

Bericht door IndrIk »

@ Phedre: Lief aangeboden maar om er 1500 kilometer voor te rijden gaat me wat ver, LOL :banana: Als ik nog eens in Nederland ben laat ik het weten.

Maar als ik de algemene tendens zo hoor, moet ik me toch maar blijven behelpen met het digitale materiaal... jammer.

IndrIk.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

eh.. dat is idd wat veel.. had ik ff niet bij nagedacht, sorry:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Het is geen ouderwets papier, maar als je van een stijlvol blad met mooie foto's, achtergrond informatie en een beetje diepgang houdt, kan ik je het online magazine Filthy, Gorgeous Things aanraden. Het is deels gratis, deels betaald. Je kunt een abonnement nemen of voor losse artikelen betalen. Is dat een beetje de stijl die je zoekt? Je kunt het natuurlijk altijd nog uitprinten. ;)
Pluu

Bericht door Pluu »

Is dit niet iets?

http://www.lamaitressedupirate.com/uk/Magazine.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De titel van het magazine is "Et alors", het is een papieren magazine en vol met kunstzinnige/aparte/culturele/opvallende dingen met een kinky randje. Niet alleen BDSM maar ook andere fetishes, seksuele voorkeuren/perversies/etc.

Edit: hier een meer directe link naar de sneak preview van het blad:

http://www.etalorsmagazine.com/uk/sneakpreview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
IndrIk

Bericht door IndrIk »

@Ravelijne: Dit komt zeker in de buurt bij wat ik in gedachte had. Uitprinten is natuurlijk mogelijk maar ik blijf het jammer vinden dat het niet op gewoon papier uitgegeven kan worden... ik begin op mijn vader te lijken -zucht- "vroeger was alles anders..." :cry:

@ Pluu: Papier! Joehoe!!! :banana: Bestaat er zoiets als een papier fetisj? Ik begin te geloven dat IK er één heb. 8-) Mooi blad!

Voor mij geen probleem dat het in andere talen is maar ben ik de enige die het jammer vind dat er geen stijlvol blad in het Nederlands uitgegeven word? Ik heb er al serieus mijn gedachten over laten gaan om het dan maar zelf te gaan doen... tijd zat, kennis aanwezig.... hmmmm wie weet... hoeft geen commercieel succes te worden als het maar kostendekkend is (om te beginnen) ...iemand anders interesse redactioneel iets te gaan doen? Mijn grootste nadeel is dat ik zo ver van de Nederlandse "scene" af zit. Kun je praten over een Nederlandse scene? Jezus, wat voel ik me weer bleu... :confused:

IndrIk
Gesloten