Op dit moment ben ik 22/23 weken zwanger (ik weet het zelf niet meer precies

Wat ik merk is moeite met keuzes. Het is net alsof elke keuze langer duurt. Heel vervelend. Van "wat wil je eten" naar "mijn telefoon abonnement loopt af". Soms word ik er wat moe van.
Ben vooral ook gefascineerd over hoe mijn lichaam werkt. Dat het überhaupt werkt. Dat mijn borsten enorm zijn en soms al lekken. Dat mijn navel gaat uitpuilen. Dat ik al iets anders loop. Dat ik -ineens- de drang voel om de kinderkamer in orde te maken.
Tegelijk vind ik het ook wel eens eng. Een vlaag van "mijn goth waar zijn we aan begonnen?" En "kan ik dit wel?" Want wat als het een huilbaby is? Of dat we er per ongeluk een heel vervelend kind van maken?
Maar aan de andere kant, gisteren waren we bij de IKEA en maakte een baby (net een jaar denk ik?) oogcontact vanuit het zitje van de winkelwagen. Ik zwaaide en kreeg de meest brede, gemeende glimlach van de dag. En een uitgestoken armpje toen papa en mama een andere kant opliepen dan Bryan en ik. En dat ik dan smelt en denk: straks heb ik er zelf een.
Het komt wel goed. Binnenkort gaan we een 3d echo doen met onze ouders erbij. Spannend!