Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
tessie
Contacteer:

Re: Het WS-babytopic

Bericht door tessie »

Even tussen alle discussies over wel/niet cosleepen en fv vs bv door hoor.. wil ik toch even zeggen dat mijn dochter echt de lekkerste zoen-wangetjes heeft! En ze is zo mooi en lief en vrolijk! :inluv:
:static: yey voor baby's! :static:
thaliya

Bericht door thaliya »

tessie schreef:Even tussen alle discussies over wel/niet cosleepen en fv vs bv door hoor.. wil ik toch even zeggen dat mijn dochter echt de lekkerste zoen-wangetjes heeft! En ze is zo mooi en lief en vrolijk!
Die van jou ook al? Mijn zoon ook :inluv:

Hij sliep in het begin veel tussen ons in, nu slaapt hij meestal in zijn ledikantje dat naast ons bed staat. Alleen voor bv komt hij eruit. Overdag slaapt hij trouwens meestal op de bank (wel veilig tussen kussens in uiteraard) of waar hij dan ook is, maar niet in bed. En heel veel in de draagdoek, daar heb ik hem altijd in als we naar buiten gaan en soms ook binnenshuis. Gewoon, omdat het zo lekker knus is...
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Vanavond zijn we bij het gemeentehuis geweest en daar heeft Jerry Jeejtje officieel erkend. :static:

We zijn dus nu officieel ook al op papier allebei ouder, en Jeejtje krijgt na de geboorte ook Jerry's achternaam.

Het is maar een formaliteit hoor, maar mijn nuchtere kerel zat wel breeduit te grijnzen toen ie dus officieel op papier had staan dat ie nageslacht krijgt, dat zijn naam wordt doorgegeven en zijn tak niet uitsterft. :mrgreen:

Weer iets geregeld, fijn gevoel! :banana:
MILF :grin_ani:
tijgie{K}

Bericht door tijgie{K} »

Awwww :inluv: Ik smelt gewoon helemaal. :)
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

colet

Bericht door colet »

Lief! Dat is zoooo lief als een man zo reageert...

Kun je uitleggen wat je nu precies gedaan hebt, want ik snap het effe niet. Nu al erkend?
Ik weet niet beter als dat een vrouw bevalt en iemand gaat aangeven op het gemeentehuis en je dan de vader ook kunt vermelden(erkennen).
Moet erbij zeggen dat ik ten tijde van mijn bevallingen getrouwd was en je bv ook nog niet kon kiezen voor de moeders achternaam.
kitten

Bericht door kitten »

Bij trouwen is het kindje inderdaad vanzelf erkend. Sterker nog, dan kan een ander niet eens erkennen, als je getrouwd bent en je vrouw raakt zwanger, dan heb je 18-21 jaar juridische plichten t.o.v. een kind aan je broek. De wet voorziet niet in vreemd gaan. :mrgreen:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

colet schreef:Lief! Dat is zoooo lief als een man zo reageert...

Kun je uitleggen wat je nu precies gedaan hebt, want ik snap het effe niet. Nu al erkend?
Ik weet niet beter als dat een vrouw bevalt en iemand gaat aangeven op het gemeentehuis en je dan de vader ook kunt vermelden(erkennen).
Moet erbij zeggen dat ik ten tijde van mijn bevallingen getrouwd was en je bv ook nog niet kon kiezen voor de moeders achternaam.
Nee, je kunt nu al tijdens de zwangerschap het ongeboren kind erkennen, wanneer je niet getrouwd of geregistreerde partners bent. Dat wordt ook geadviseerd, want stel dat er wat met de vader gebeurd, dan heeft het kind nooit officieel een vader gehad. En krijgt het dus altijd moeders achternaam. Ook wanneer er iets met het kindje gebeurd (doodgeboren enzo) en je doet aangifte en het kind is niet erkend, dan komt in eerste instantie moeders naam op de geboorteakte.

Jerry heeft niet automatisch het ouderlijk gezag (dus die 18-21 jaar juridische plichten waar kitten het over heeft) aan zijn broek. Pas na de geboorte kunnen we gedeeld ouderlijk gezag aanvragen en is hij dus ook juridisch vader.
Zolang we dat niet aanvragen, kan hij bijvoorbeeld niet een paspoort aanvragen voor de kleine. En stel, in het uiterste geval dat er iets met mij gebeurd, krijgt Jerry niet automatisch de voogdij, dat moet dan via de rechtbank. En dat zou eventueel nasty kunnen worden als je familie dwarsligt.

Als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt, dan krijg je automatisch voor alle kinderen die geboren worden uit die relatie beiden het ouderlijk gezag. Erkennen moet nog steeds, ook tijdens een partnerschap, dat hoeft alleen niet wanneer je getrouwd bent.
Ziet eruit he, alsof ik me erin verdiept heb... Dat heb ik ook! :mrgreen:
kitten

Bericht door kitten »

Nope, Jerry heeft vanaf nu wel degelijk de juridische plichten. Als jullie uit elkaar zijn, moet hij toch in het onderhoud van zijn kind voorzien (lees: alimentatie betalen of ervoor zorgen, in de praktijk komt dat meestal neer op het eerste). Ik heb er recent in zitten neuzen. ;) Door zijn kind te erkennen krijgt hij plichten en rechten (recht op informatie en bezoek) en wordt hij "juridisch vader". Hij heeft alleen inderdaad nog geen ouderlijk gezag (hij mag dus niet bepalen naar welke school zijn kind gaat en jij hebt zijn toestemming niet nodig om met het kind in Timboektoe te gaan wonen). Maar dat kun je tegenwoordig na de geboorte schriftelijk aanvragen.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Dan hebben wij denk ik beiden een andere definitie van 'juridische plichten' in ons hoofd gehad. :)

Nou ja, hoe dan ook, erkenning is nu geregeld en tzt ook het ouderlijk gezag en dat kan idd pas na de geboorte.
jane

Bericht door jane »

*niet thuis in deze wetgeving*

ik vind het gewoon mooi vanwege die andere redenen....
wat als..... er wat met de vader gebeurt....
wat als..... er iets met het kindje gebeurt....

snel over op andere gedachten.

hoe groot is je kindje nu inmiddels en wat is er deze week in ontwikkeling? en hoe ist met mama?
:)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik zal even copy-paste doen vanaf een groeikalender die ik iedere week krijg. :)
Week 9: Van embryo naar foetus. Je baby is nu 3 cm en 2 gram.
Je baby
De spieren zijn nu zo ver dat hij of zij zich al kan bewegen. Met kleine schokjes komen de armpjes en beentjes in beweging en hij of zij kan met de handjes, die niet groter zijn dan een erwt, wriemelen. Niet dat jij daar al iets van voelt, daarvoor zul je nog een poosje geduld moeten hebben. Aan die handjes zitten nu zelfs al vingers en een duim.

Ook de beentjes gaan groeien. Je kind heeft al knieën, enkels en tenen. Ook krijgt je kind nu steeds meer een echt gezichtje. Er is zelfs al een piepklein mopsneusje, er is een mondje en een tongetje. De deskundigen spreken vanaf dit moment ook niet meer van een embryo, maar van een foetus. Zo zal je kind door hen genoemd worden tot aan de geboorte.

Jij
Je staat 's ochtends moe op, je bent de hele dag door lusteloos en 's avonds rol je om half negen alweer doodmoe je bed in. Bij veel zwangeren staat de dag in het teken van vermoeidheid.

Dat is helemaal niet gek. Vanaf het moment dat het bevruchte eitje zich namelijk in je baarmoeder heeft ingenesteld, is je lichaam zich al helemaal op de zwangerschap aan het voorbereiden: je baarmoeder groeit, je hartslag versnelt, je gaat op een andere manier ademhalen, je bloedvolume neemt toe...

Er gebeurt nu veel in een zwanger lichaam en dat kost nu eenmaal veel energie. Tel daar alle emoties rond je kersverse zwangerschap bij op, en het is duidelijk: al deze veranderingen kosten extra veel energie. Geen wonder dus dat je je nu vaak zo verschrikkelijk moe voelt.

Geef je zoveel mogelijk aan de vermoeidheid over en neem als het kan niet teveel hooi op je vork. Ga lekker liggen met je benen omhoog en voel je niet schuldig als je even de boel de boel laat. Er gebeurt nu veel in een zwanger lichaam en dat kost nu eenmaal veel energie. Met dertien weken zwangerschap is de ergste moeheid meestal voorbij.
Dat laatste klopt ook wel, ik ben inderdaad nog steeds moe in de overtreffende trap. Een soort algemene lusteloosheid en als een berg tegen de kleinste activtiteiten op gaan zien.

Mijn borsten doen al wel wat minder zeer gelukkig, maar daarvoor in de plaats heb ik gekregen dat ik met goed fatsoen geen trap meer op kan lopen, want dan sta ik bovenaan de trap te hijgen als een oud karrepaard. Ik moet echt heel rustig, met beleid de trap oplopen, want anders ben ik buiten adem.
Tel daar bij op dat ik al wel wat last begin te krijgen van mijn banden en mijn hormonen zijn af en toe ook niet echt lief.

Zoals ik al tegen wat mensen irl heb gezegd: Ik dacht dat ik erg was toen ik gestop was met roken, maar het *kan* blijkbaar nóg erger! :shock:
Ik hoop dat het, zoals ik van veel mensen hoor en ook vaak lees, in het tweede trimester allemaal minder erg wordt en dat ik me beter ga voelen. Nog 3 á 4 weekjes, en dan hoop ik het ergste gehad te hebben.

Maar, ik geniet er ondanks alle mindere dingen ook zo veel mogelijk van hoor. :)
thaliya

Bericht door thaliya »

Bij mij was het bijna op de dag gelijk; de dag dat het volgende trimester begon voelde ik me een stuk minder misselijk en ook minder moe. En omdat het al een beetje gewend is, ook een stuk minder zwanger.

Ik weet nog dat ik toen een keer in de lift stond en in de spiegel keek en dacht: Hmz, buik wordt dik, nodig weer eens sporten. Compleet vergeten dat ik zwanger was :aggut:
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Vandaag liepen we in de Formido en toen ging ik even naar het behang kijken, gewoon omdat het kan...

En toen ineens zagen we het... Delfts Blauw, rode ruitjes, boerenbont en ik hou van Holland...

Zoiets als dit:
Afbeelding maar dan minder over de top en geposeerd, maar dit gaat wel het thema worden.

De eerste accesoire hebben we al gekocht, een schoolbord met haken en een deel bespannen met roodgeruite stof.

Ik zie het helemaal zitten! :banana:
puppie

Bericht door puppie »

Was het behang van Lief! ?!
Plaatje ziet er leuk uit :D
colet

Bericht door colet »

Prima....blauw-wit-rood garen op de pennen heeft zitten. :mrgreen:

Dank voor de uitgebreide vakkundige uitleg. Nu ben ik er beter in thuis. Ik word altijd beetje akelig van die rechten en plichten, zeker vóór je een kind hebt. Bijna alsof je een zaeklijke tranactie begaat, met kleine regeltjes en voorwaarden dat de ander bij enig verzuim te houden is aan weer andere plichten.
(persoonlijke noot, gevoed door slechte ervaringen: en wees gerust, dan nog kun je in Nederland overal mee weg komen)
Grrrr, momenteel viert hier de ergernis over zulke zaken hoogtij. Je proeft het er bijna doorheen ;)
Neemt niet weg, in de eerste plaats heerlijk als je op deze manier nog meer weet dat een baby van je samen is. Dat je daarmee voor elkaar aangeeft in ieder geval wettelijk ouder te willen zijn. (zegt namelijk niks over de rest)
Getver, ik heb mijn blauwe zondag.

Goed dat je foto hebt geplaatst, dat geeft de burger weer moed. Vrolijk die kleurtjes en heerlijk landelijk. Helemaal bij jou fijn, lekker raampje open en de boerenlucht kun je erbij ruiken denken. En niets zo gezond als het platteland.
Enig die kamer! En je kunt er precies zoveel tierlantijnen in hangen en zetten als je zelf wil.
Mogen we al komen verven? Behangen? Dekbedhoesjes naaien?
(jaja, voor later, want in den beginne mag dat niet meer) Anders dan, eh...kussentjes naaien? Oh of een stoelkussen?
Teovallig heb ik paar weken terug mijn oude babaykamer stoel van de slaapkamer gehaald. Gewoon soort van rieten stoel, waar ik bij oudste een ander kussen dan bij jongste in had gemaakt.
(onthoud je dat colet beetje kan naaien??)

Tweede trimester is vaak beter, ja. En heus niet zo dat je bij de zevende maand van dag op dag weer slechter gaat. Die moeheid, ja slopend als je wat wil doen, maar neem het ervan nu het nog kan en mag!
je doet maar één keer een eerste zwangerschap. Eentje waarbij in de eerste plaats alles nieuw is, je uitkijkt naar eke volgende mijlpaal, je veel moet regelen enz enz. Maar ook die ene waarin je nog samen bent. Waarin je ook met zijn tweetjes moet zijn en genieten, waarin je nog meer een liefdevol kweekbakje kunt maken om je baby straks in te laten opgroeien.
Die baby eist vanzelf veel aandacht en tijd op. Natuurlijk wil je die geven en niets lijkt heerlijker dan dat. Ach, dan maar minder seks, vanwege de baby. Ach, we komen vanzelf weer aan elkaar toe....
Ik overdrijf, of doe alsof, meningen verschillen net zoals er mensen zijn :)
Hoe dan ook, geniet nog van je samenzijn. Van een zekere vrijheid. Van nog even niet die vage verantwoordelijkheid op de achtergrond.
En terug naar moezijn...ik dwaal weer eensaf ....geniet dus nu van dat je eraan toe kunt geven. Elke volgende zwangerschap biedt nieuwe mooie dingen, maar nu kun je ongestoord zwanger zijn.
Overigens bedoel ik dit alles héél positief en is het niet de bedoeling om er een zweem van ohoh donderwolk overheen te hangen!!!

Hijgen na de trap op lopen? :smiley_panic: "ik ben toch niet óók zwanger?" :hypocrite:

Ohja, voor je erg angstig gaat vrezen...veel verder dan steken opzetten kom ik niet, hoor. ergens bij het insteken, overhalen en afglijden, dáár gaat vaak wat mis waardoor er meer afglijdt dan moet.
Plaats reactie