Prima....blauw-wit-rood garen op de pennen heeft zitten.
Dank voor de uitgebreide vakkundige uitleg. Nu ben ik er beter in thuis. Ik word altijd beetje akelig van die rechten en plichten, zeker vóór je een kind hebt. Bijna alsof je een zaeklijke tranactie begaat, met kleine regeltjes en voorwaarden dat de ander bij enig verzuim te houden is aan weer andere plichten.
(persoonlijke noot, gevoed door slechte ervaringen: en wees gerust, dan nog kun je in Nederland overal mee weg komen)
Grrrr, momenteel viert hier de ergernis over zulke zaken hoogtij. Je proeft het er bijna doorheen

Neemt niet weg, in de eerste plaats heerlijk als je op deze manier nog meer weet dat een baby van je samen is. Dat je daarmee voor elkaar aangeeft in ieder geval wettelijk ouder te willen zijn. (zegt namelijk niks over de rest)
Getver, ik heb mijn blauwe zondag.
Goed dat je foto hebt geplaatst, dat geeft de burger weer moed. Vrolijk die kleurtjes en heerlijk landelijk. Helemaal bij jou fijn, lekker raampje open en de boerenlucht kun je erbij
ruiken denken. En niets zo gezond als het platteland.
Enig die kamer! En je kunt er precies zoveel tierlantijnen in hangen en zetten als je zelf wil.
Mogen we al komen verven? Behangen? Dekbedhoesjes naaien?
(jaja, voor later, want in den beginne mag dat niet meer) Anders dan, eh...kussentjes naaien? Oh of een stoelkussen?
Teovallig heb ik paar weken terug mijn oude babaykamer stoel van de slaapkamer gehaald. Gewoon soort van rieten stoel, waar ik bij oudste een ander kussen dan bij jongste in had gemaakt.
(onthoud je dat colet beetje kan naaien??)
Tweede trimester is vaak beter, ja. En heus niet zo dat je bij de zevende maand van dag op dag weer slechter gaat. Die moeheid, ja slopend als je wat wil doen, maar neem het ervan nu het nog kan en mag!
je doet maar één keer een eerste zwangerschap. Eentje waarbij in de eerste plaats alles nieuw is, je uitkijkt naar eke volgende mijlpaal, je veel moet regelen enz enz. Maar ook die ene waarin je nog samen bent. Waarin je ook met zijn tweetjes moet zijn en genieten, waarin je nog meer een liefdevol kweekbakje kunt maken om je baby straks in te laten opgroeien.
Die baby eist vanzelf veel aandacht en tijd op. Natuurlijk wil je die geven en niets lijkt heerlijker dan dat. Ach, dan maar minder seks, vanwege de baby. Ach, we komen vanzelf weer aan elkaar toe....
Ik overdrijf, of doe alsof, meningen verschillen net zoals er mensen zijn

Hoe dan ook, geniet nog van je samenzijn. Van een zekere vrijheid. Van nog even niet die vage verantwoordelijkheid op de achtergrond.
En terug naar moezijn...ik dwaal
weer eensaf ....geniet dus nu van dat je eraan toe kunt geven. Elke volgende zwangerschap biedt nieuwe mooie dingen, maar nu kun je ongestoord zwanger zijn.
Overigens bedoel ik dit alles héél positief en is het niet de bedoeling om er een zweem van ohoh donderwolk overheen te hangen!!!
Hijgen na de trap op lopen? :smiley_panic: "ik ben toch niet óók zwanger?"
Ohja, voor je erg angstig gaat vrezen...veel verder dan steken opzetten kom ik niet, hoor. ergens bij het insteken, overhalen en afglijden, dáár gaat vaak wat mis waardoor er meer afglijdt dan moet.