De lasten van polyamorie

Gesloten
kitten

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door kitten »

Ik maak me niet zozeer zorgen om de reactie van Dacraels ouders. Zoals hij ze omschrijft, zijn ze heel relaxed en open minded. Maar stel nou dat ik gewoon open wil zijn over alles... Hoe begin je erover?? :shock: Hoe breng je zoiets ter sprake? Tussen neus en lippen door? Of met een paukenroffel? :clown:

Vandaag was mijn poets er. Nu mag ik hem heel erg en hij komt al 4-5 jaar elke week bij me poetsen. Hij is ook al zat tegengekomen waarvan ik denk: hij moet weten dat wij aan BDSM doen. Maar we hebben het er nooit over. Vervolgens kwam Dacrael hier binnen. Moet ik dan aankondigen dat hij mijn tweede vriendje is? Of niks zeggen? En hopen dat hij niks merkt of dat hij het vanzelf wel merkt.

En echt, het interesseert me niet zozeer wat de poets ervan denkt. Het is een lieve jongen, maar zijn mening is voor mij niet van levensbelang. Ik weet me gewoon geen houding te geven.

Dat is het vooral. Ik weet me geen houding te geven.
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

In feite heb je al een houding bepaald door Dacreal in contact te brengen met je kinderen. Zoals je zelf al zegt, kun je van hen niet verwachten dat zij zullen liegen, niet tegen Oma, en ook niet tegen anderen.

Dus eigenlijk heb je daarmee al indirect bepaald om open te zijn over de verhoudingen tussen jou, Heerscher en Dacrael.

Dat het moeilijk zal zijn om de volgende stap te zetten kan ik me voorstellen, maar je hebt weing andere keus, vrees ik.
Als jij het niet verteld dan heb je kans dat je kinderen het vertellen. En ik denk dat jij beter opgewassen bent tegen vragen of verbazing, dan je kinderen zullen zijn toch?
kitten

Bericht door kitten »

Zit wat in ja... Maar hoe? Daar loop ik het meest tegenaan. Hoe breng je zoiets?
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Ik denk heel gewoon. Hoe normaler je over iets praat, des te minder spanning zal ervanuit gaan.
Gewoon je hebt twee partners.punt.
Je bent verliefd en hebt een relatie met twee mannen.

Meer zou ik er niet van maken, dat maakt het alleen maar ingewikkelder en dan loop je kans dat je kinderen suggestieve vragen krijgen.
BTW: krijgen je kinderen er van andere mensen vragen over? Is het voor de kinderen duidelijk hoe het zit?
Lijkt me best belangrijk eigenlijk!

Soms worden mensen verliefd op twee verschillende personen, yay...blijheid.

Wat jullie verder in de slaapkamer doen, gaat niemand iets aan toch?
Dropje

Bericht door Dropje »

Mijn ervaring is/was inderdaad dat hoe normaler je er over doet, hoe relaxter mensen reageren. Normale dingen kondig je ook niet aan, niet met tromgeroffel, niet tussen neus en lippen door. Die zijn er gewoon. Zo vond ik er ook helemaal niets aan om mijn ouders te gaan vertellen dat ik een relatie had met een vrouw. Dat was gewoon zo. No big deal.

Ik probeer me dan voor te stellen hoe ik me zou gedragen als dat wat ik doe heel normaal is. Gangbaar en gemiddeld. Grappig genoeg nemen mensen schijnbaar vooral jouw houding over, als het gaat om acceptatie.
kitten

Bericht door kitten »

Hey, een Dropje! :bye:

Ik denk dat dat inderdaad de beste optie is. Het is gewoon zo. :)
(en toch was het een nerveus kusje, dat Dacrael me gaf toen hij binnen kwam en de poets ons zou kunnen zien, hahaha!)
Cera

Bericht door Cera »

kitten schreef:Hey, een Dropje! :bye:

Ik denk dat dat inderdaad de beste optie is. Het is gewoon zo. :)
(en toch was het een nerveus kusje, dat Dacrael me gaf toen hij binnen kwam en de poets ons zou kunnen zien, hahaha!)
Een probleem hierbij kan zijn dat mensen bij het zien van een kusje aan een ander dan je bij hen bekende partner niet aan poly denken maar aan vreemd gaan. Poly was voor mij ook een vrij onbekend fenomeen tot ik op BDSM-gerelateerde fora kwam. Zelfs nu nog zou ik bij het zien van een vrouw (of man) waarvan ik weet dat hij/zij een partner heeft en zoent (o.i.d.) met een ander dan de bij mij bekende partner, denken dat hij/zij de partner bedriegd.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

ik had voorheen ook nooit van poly gehoord. Ja in sektes ging de leider nogal eens met iedereen aan de slag, maar verder reikte mijn kennis ook niet:)
kitten

Bericht door kitten »

Ja, maar.... mja.... Hoe voorkom je dat?
Cera

Bericht door Cera »

Door eerlijk te zijn naar de mensen die geconfronteerd kunnen worden met jullie fysieke relatie, al is het maar een kusje, en je directe naasten als ouders e.d. Ik ben dan niet poly maar voor mezelf vergelijk ik het met BDSM. De mensen waarvan ik niet wil dat ze er per ongeluk achter komen of waar ik niet tegen wil liegen of iets wil verzwijgen heb ik het verteld.
kitten

Bericht door kitten »

En dan zijn we weer terug bij af: hoe vertel je het? In de genoemde situatie, poets is druk aan het poetsen. "Hey poets, ik moet je wat vertellen"?
Boefje

Bericht door Boefje »

Cera schreef:Een probleem hierbij kan zijn dat mensen bij het zien van een kusje aan een ander dan je bij hen bekende partner niet aan poly denken maar aan vreemd gaan.
Hier heb ik last van gehad. In de tijd dat D-D en ik nog om de week de ander zagen, kwam wever regelmatig een heel weekend hier bij me over de vloer. Ik probeerde wel heel nuchter te zijn (wat de buren denken boeit me niet) en heel normaal te doen (moet toch gewoon kunnen, hand in hand boodschappen kunnen), maar ik voelde me wel ongemakkelijk. Het is een klein dorp en mijn buren praten graag met elkaar.
Mijn overbuurman begon te steken. Dat ik zeker heel blij was dat D-D voor zijn werk regelmatig weg was, of hij hem niet moest vragen langer weg te blijven. Daar zat ik wel mee. Die beste man dacht verdorie dat ik vreemdging. Dat ik D-D bedonderde. Maar dat deed ik niet.
Tijdens een straatbarbecue kwam het er dan ook uit. Een andere buurvrouw dacht dat wever misschien mijn broer was (yeah, right!). En toen waren ineens alle monden stil. D-D en ik hebben het maar verteld. Waren we ook van gefluister af. Verontschuldigde die buurvrouw zich nog dat ze dacht dat D-D en ik misschien uit elkaar waren.

@kitten
Hoe je het moet vertellen? Niet over nadenken. Gewoon doen. Dan maar stuntelig. Ik heb het mijn moeder eerst verteld. Dat ging echt niet soepel ofzo. Ik wist dat ze me zou accepteren en ik wilde het ook graag vertellen, dus heb ik het gedaan. Maar dat ging warrig. Het zij zo. Bij mijn vader net zo. Het was nog iets in de trend van: "Pa, wat zou je ervan denken als je 2 schoonzoons had?"
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

'Hee, poets, het kan een keer voorkomen dat je die man die hier gisteren was nog een keer treft, hij is namelijk mijn tweede vriendje. Ik bedonder Heerscher niet, die weet ervan, maar voor het geval je je zorgen maakt ofzo, het is dus okee.'
MILF :grin_ani:
Cera

Bericht door Cera »

kitten schreef:En dan zijn we weer terug bij af: hoe vertel je het? In de genoemde situatie, poets is druk aan het poetsen. "Hey poets, ik moet je wat vertellen"?
Ik denk dat er niet een manier van het vertellen is. Je moet je eigen manier vinden en zo mogelijk ook afstemmen op de persoon die het betreft. Misschien moet je 'oefenen' op een persoon waarvan het oordeel minder belangrijk voor je is, bijvoorbeeld je poets, voor dat je de ouders informeert.
Het is eigenlijk net als het beginnen over andere beladen onderwerpen. Hoe kom je uit de kast, hoe vertel je anderen over BDSM, hoe begin je over seksuele voorlichting aan je kinderen? Het is niet makkelijk maar een feit dat de waarheid vroeg of laat toch aan het licht komt. Je kunt er maar beter zelf invloed op hebben hoe dat gebeurd. En zou het niet heerlijk zijn om aan bijvoorbeeld je moeder te kunnen vertellen hoe verliefd je bent op Dacrael? Zeker gelet op wat ik eerder van je gelezen heb over het min of meer gelijkwaardig zijn van de relatie met Heerscher en met Dacrael. Waarom mag Heerscher wel in de openbaarheid en Dacrael niet? Het zijn allebei jouw vriendjes en ondanks dat je in de praktijk vast tegen onbegrip en vooroordelen aan zal lopen, het is jouw keuze, jouw leven en het gaat om jullie liefde waarin alle betrokken partijen gelukkig zijn. Wat is er nou mooier dan dat?
kitten

Bericht door kitten »

Nou, wish me luck. Het drong tot me door dat mijn moeder waarschijnlijk óók geconcludeerd heeft dat ik vreemdga, dus heb ik haar vanmiddag op de koffie gevraagd.

Zo geen zin in... :nosmile: Ik zie haar verdrietige en meewarige blik al. Maar het is de betere keuze.
Gesloten