labels...wie heeft er nog een paar?

Gesloten
rubyvita

labels...wie heeft er nog een paar?

Bericht door rubyvita »

Doorgaans hecht ik niet teveel waarde aan de labels in BDSM land. Ze zijn vaak op veel manieren te interpreteren en te definiëren. Toch merk ik dat het wel zo handig is als je wel wat kloppende labels over jezelf paraat hebt. Bijvoorbeeld bij het schrijven van een advertentie of in een eerste mail contact.
Het enige label dat ik op mijzelf kan plakken en wat redelijk kloppend is, is het label van masochist. Maar das ook weer zo kaal en 1 dimensionaal.
En daarna loop ik hopeloos vast in labelland…(kweetechtweldatikhetnietmoetwillendielabelsmaartoch!)

Oke..wie helpt mij aan wat kloppende alleszeggende labels?

Het probleem begint al bij het label: onderdanig.Ik ben niet onderdanig zoals de meesten dat blijkbaar opvatten. Ik ben niet van nature onderdanig en al helemaal niet dienstbaar of volgzaam. O, dan ben je zeker zo’n irritante rel-sub? Nee, ondanks mijn zucht naar een passend label past het rel-sub label ook niet! Ik ben best onderdanig te krijgen, graag zelfs, maar daar moet dan het liefst wel wat dwang aan te pas komen. Mag zowel fysiek als mentaal zijn ;-) Label=Dwangsub?
Ik heb geen behoefte aan begeleiding, bescherming of sturing in mijn dagelijks leven, en ik voel niet de innerlijke behoefte om een Dom op een voetstuk te zetten. Aan de voeten van een Dom zitten doet mij niets, in de zin van benadrukken van de ongelijke machtsverhouding. Een collar en boeien zijn voor mij praktische hulpstukken tijdens een spel, je kan mij er geinig aan mee trekken of vastzetten, maar ik voel niet de emotionele lading van de machtsoverdracht die sommige anderen daar wel bij voelen. Ik voel me niet naakt/kaal als de collar of boeien weer af gaan.
O, maar wacht…..dan ben je vast een switch? Volgens mij niet hoor, ik voel geen behoefte om iemand te domineren.
Ik ben dol op mentale spelletjes waarin de ander mij te slim af is of me met mijn mond vol tanden zet. Ik vind het fijn om tegen mijn tegenspeler op te kijken als in respect en bewondering voor vindingrijkheid , flitsende geest,of durf, maar niet omdat die ander Dominant is. Ik vind het fijn om te vechten.
Ik houd van ruig ,primair en fysiek spel, en van aandacht , en van wat vaderlijk geduld, wat perversiteiten hier en daar, en liefde. En ja, ik houd van een seksuele dynamiek tijdens een spel, maar ik identificeer me niet als lustsub.
Arrgghhhhh….wat ben ik nu eigenlijk labelgewijs?

Disclaimer; Dit is geen contactadvertentie! :clown: ( echt niet! :evil: )

Jullie nog labelsuggesties?

-Welke labels passen jullie op jezelf toe die je kloppend vind?
JJV

Re: labels...wie heeft er nog een paar?

Bericht door JJV »

lekker ding?
of op voordracht van Kroonenberg; "leuke meid"? (vrij aangehaald uit r collumn over drenthen, paperclips en gevulde koeken)

soms moet je beetje je eigen label creëren
en als't er uiteindelijk op aan komt
zolang je maar lekker in je vel zit.. etc etc.. maakt dat label ook niet meer uit
~\v/~
Guilty

Bericht door Guilty »

rubyvita schreef: Arrgghhhhh….wat ben ik nu eigenlijk labelgewijs?
Kinky?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dwangsub is best een leuk label toch?

en waarom zou je je niet onderdanig mogen noemen als je dat alleen op bepaalde momenten of door bepaalde handelingen bent?

Mocht je wel een advertentie willen plaatsen ergens zou ik gewoon je openingspost van dit topic neerzetten. Duidelijk zat :)

Meer labels kan ik er niet bij verzinnen...
**Self Rescuing Princess**
Wever

Bericht door Wever »

rubyvita schreef: Arrgghhhhh….wat ben ik nu eigenlijk labelgewijs?
In één woord? Gemakkelijk zat...

*plakt een labeltje met "rubyvita" op je voorhoofd*

Nog vragen? :hypocrite:

Bij het schrijven van een BDSM-contactadvertentie zou ik standaardlabeltjes als de pest vermijden. Vrouwen klagen nu al dat hun allesomvattende, gedetailleerde advertenties vaak straal genegeerd worden en in plaats daarvan aangesproken worden op wat de ander denkt dat er staat.
Uit je eerste alinea zou ik een zin brouwen als "ik wil in een bepaalde richting gepusht worden" of "ik ben dienstbaar aan diegene die het verovert". Uit je tweede alinea zou ik "zelfbewust" distilleren. Mogelijk zou iets als "voor mij geen machtsverschil buiten het spel" werken, maar ik vrees dat dat net de verkeerde ideeën op gaat wekken (door te zeggen wat je niet wil ga je namelijk altijd toch dat beeld oproepen).
rubyvita schreef:Ik ben dol op mentale spelletjes waarin de ander mij te slim af is of me met mijn mond vol tanden zet. Ik vind het fijn om tegen mijn tegenspeler op te kijken als in respect en bewondering voor vindingrijkheid , flitsende geest,of durf, maar niet omdat die ander Dominant is. Ik vind het fijn om te vechten.
Ik houd van ruig ,primair en fysiek spel, en van aandacht , en van wat vaderlijk geduld, wat perversiteiten hier en daar, en liefde. En ja, ik houd van een seksuele dynamiek tijdens een spel.
Dit zou ik letterlijk overnemen. Is in elk geval veel duidelijker dan eender welk labeltje.
nimueh

Bericht door nimueh »

Ach joh, je hebt gewoon pit en je zoekt een vent met ballen aan zijn lijf. Meer moet er toch niet gezegd worden? ;)
Crownless

Bericht door Crownless »

Hmm... Ik zou zeggen dat je in ieder geval geen 24/7 zoekt, relatiewise. Eigenlijk meer een partner die je op gezette tijden een pak rammel geeft ;) En het klinkt vooral alsof iemand moet verdienen om je te domineren. En, als ik eerlijk ben, dat zoek ik ook. Het onderdanig zijn gaat voor mij zo ontzettend veel makkelijker als er simpelweg geen keuze is (nou ja, je hebt altijd de keuze, bladibla, maar de ilusie geen keuze te hebben is des te aantrekkelijker). En dat kan op fysiek gebied (let's face it, ik ben niet echt sterk), maar op mentaal gebied (waar ik als dominant vooral mijn kracht uit put) veroverd worden is ook weer zoveel lekkerder.

Ik zou haast zeggen 'sub in slaapkamer' maar dat wordt binnen de scene weer zo negatief opgevat (en onterecht trouwens, als je het mij vraagt). En dwangsub is een mooie. Dekt de lading wel.

Maar, ben je niet te rechtlijnig voor jezelf? Misschien dat het komt omdat ik switch ben hoor, en dat ik vooral hou van afwisseling, maar ik ben soms een dwangsub, en soms een enorme pleaser, en dan weer dienstbaar, etc. En ik geniet alleen maar van pijn als ik geil ben. Labeltjes zijn voor mij echt niet genoeg, ik heb uiteindelijk (toen een paar spellen achter elkaar mis gingen) een 'handleiding voor de sub crownless' geschreven voor mijn vriendje, maar dat was ook weer fucking moeilijk omdat ik zo fucking divers ben.

Maar dat is niet erg, ik zou ook weer niet elke dag hetzelfde willen eten ;)

Ik hoop dat het lukt jezelf op een pakkende manier te omschrijven. En ik vind dat je in je openingspost daar eigenlijk al behoorlijk goed in bent. :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Labeltjes kunnen het m.i. juist moeilijker maken. Net zoals Crownless heb ik ook een 'gebruiksaanwijzing voor sub Peter' gemaakt. Daarin staan bijzonderheden (lichamelijke gesteldheid), grenzen, wat ik wel voor sub ben en wat niet.

Een labeltje is m.i. pas bruikbaar als er voor beide partijen volledige duidelijkheid is over de betekenis ervan.
Als ik zeg: Ik houd van aardbeien. Dan weet ws iedereen wel wat 'aardbeien' zijn.
Als ik zeg: ik verzamel bussen. Tja: voorraadbussen, autobussen (op verkleinde schaal), autobussen (1:1), touringcars, brievenbussen, collectebussen?

Het zal volgens mij toch veel communiceren/checken blijven.
Geniet van de positieve momenten.
AET

Bericht door AET »

een uitdaging...(mentale)sparringspartner, die masochistisch is.
spontaan, enthousiast en heeft d'r eigen leven prima onder controle....zoekt net dat b'tje extra met sterke armen om in weg te zinken (weet ik veel). Een man met vaderlijk geduld, die tegengas kan/wil geven.
Dwang is niet iets wat mij afschrikt, eerder wat ik erotiseer.
Come & get me Tigerrrr!

bla bla...etc? Top off my head
AndereBart

Bericht door AndereBart »

rubyvita schreef:Oke..wie helpt mij aan wat kloppende alleszeggende labels?
Niemand, want er zijn geen alleszeggende labels die door iedereen identiek geïnterpreteerd worden.
Arrgghhhhh….wat ben ik nu eigenlijk labelgewijs?
Bij het lezen van jouw beschrijving kwam het label bottom bij mij naar boven.
Gesloten