stelling: male-subs geven zich eerder/makkelijker over

kitten

stelling: male-subs geven zich eerder/makkelijker over

Bericht door kitten »

Een hele poos terug, toen ik nog een D/s met Mack had, zat ik op de WS chat. Daar vroeg iemand me naar mijn situatie. Ik vertelde dat ik switch was en een Dom en een sub had. "Goh, mag jij er een sub bij hebben van je Dominant?" werd er gevraagd. "Nee," antwoordde ik "ik mag er een Dominant bij hebben van mijn sub." :mrgreen: Dat was maar lastig te begrijpen. Een mannelijke sub heeft daar toch niks over te zeggen? :confused:

Nu ben ik de laatste tijd wat aan het rond kijken geweest voor een Dominant of in ieder geval voor een date, lol, whatever. Ik vertel dan altijd dat ik een vriend heb, die mij het gunt dat ik af en toe buiten de deur eet. Dat hij sub is, zeg ik er niet bij, tot er in het gesprek niet meer omheen te draaien valt. Want erover liegen is nou ook weer niet nodig. Waarom ik het eerst vermijd? Omdat, als ik wel meteen vertel dat ik een sub heb, ze meteen vragen of die mee doet, of het mijn cuckold is, etc etc. Bovendien gaan ze er vanuit dat ik niks hoef te overleggen én dat mijn sub wel op de welpjes zal passen. Immers, een male-sub heeft niks in te brengen toch?

Een aanname die over meisjessubs toch niet zo vaak en zo makkelijk wordt gemaakt.

Nu begin ik te vermoeden dat dat niet alleen gebrek aan inzicht is, maar ook een gevolg van, tevens mijn stelling:
Mannelijke subs gaan verder in hun overgave en gaan makkelijker/eerder over tot totale machtsoverdracht bij een Meesteres,
terwijl vrouwelijke subs langer de touwtjes in handen houden en meer eisen van hun Meester voor ze zich écht ver overgeven.
Ik was benieuwd naar jullie visies hierop. :)
fantashe

Re: stelling: male-subs geven zich eerder/makkelijker over

Bericht door fantashe »

Ik denk dat dat waar is ja. En een logisch gevolg van vraag en aanbod. Er zijn mannen die graag eens willen voelen hoe het is om door een vrouw vernederd te worden. Door het feit dat het aanbod aan Domina's niet zo groot is, geven ze zich al snel over aan de eerste de beste, als ze maar aan hun trekken komen. Als je chatrooms bezoekt, zie je dat ook. Een mannelijke sub komt al snel prive bij je, zelfs als je sub bent, met de vraag of ze je mogen dienen, of je ze wilt straffen. "Maar je kent me helemaal niet?" Dat is niet van belang. De nood is hoog... en nood vertaalt zich vaak in geilheid.

Want dat is een tweede. Het gaat de mannelijke subs vaak om het kinky gebeuren. De Mrs in lak, leer of latex, de hoge laarzen, de zware make-up, enz. enz. Terwijl ik eigenlijk nog nooit heb gezien dat een vrouwelijke sub bij een man prive gaat en zegt: "Mag ik uw laarzen likken, Meester? Wilt u me straffen? Gebruiken?" Daar volgt eigenlijk altijd eerst een 'normaal' gesprek, waarin het vooral gaat om de intonatie. Woorden als 'meisje' enz. doen het dan best goed.

Uiteraard zullen er ook nu weer uitzonderingen zijn en stel ik het weer veel te generaliserend. Zie het maar even als grote lijnen, die voortkomen uit jarenlang beheer van een eigen chatroom.
fantashe

Bericht door fantashe »

Oh... en nog een toevoeging:

Hoe vaak is het me al niet gebeurd dat ik een date had met een Dom... ik op een gegeven moment een opmerking maak in de trend van: "Volgens mij zou je dat zelf eigenlijk heel lekker vinden, nietwaar... knul?" En de meneer in kwestie per direct van kleur verschiet en stamelt: "Ja Meesteres..."

Als je dat aantal in centimeters leverworst zou moeten opeten, ben je een week misselijk...
JJV

Bericht door JJV »

hmz
ik zie veel in tash' uitleg..
maar vind't vooral aangeven dat mannen nu eenmaal sneller tot seks geneigd zijn

vrouwelijke D's duiken ook niet snel prive's in op chat met 'hey stel jij je eens geil voor'
terwijl mannen dat om de haverklap wèl doen

totale stelling heb ik geen beeld genoeg voor om er echt wat zinnigs over te zeggen
~\v/~
faery

Bericht door faery »

Ik ga wel ver mee in wat fantashe zegt: de markt voor domina's is schaars, dus voor mannelijke subs is het erg moeilijk een meesteres te vinden, dus nemen ze sneller met iemand genoegen, en zullen dan dus eerder helemaal voor die persoon gaan, ook in D/s opzicht. Vrouwelijke subs hebben meer te kiezen aan dominanten, dus kunnen het zich beter 'veroorloven' om hogere eisen te stellen.

Al is dat een sterk gegeneraliseerd beeld natuurlijk. En eigenlijk blijft het vreemd, want blijkbaar willen veel vrouwelijke dominanten dus een sub die alle macht compleet overdraagt, op een vroeg punt in de relatie. En is dat wel zo? In mijn (stereotype) beeld zijn het de mannelijke dominanten die altijd snel overgave van hun vrouwelijke sub willen... Of nemen de vrouwelijke domina's de overgave gewoon aan, aangezien ze hem in de schoot geworpen krijgen?
Boefje

Bericht door Boefje »

De vraag is ook wat overgave is want ik begrijp fantashe's verhaal maar ik ben het met JJV eens:
JJV schreef:maar vind't vooral aangeven dat mannen nu eenmaal sneller tot seks geneigd zijn
Dus kan ik niet anders dan mezelf (als sub) proberen te vergelijken met hoe wever zich gedraagt. En dan geldt dat ik sneller tot overgave ging dan hij. Wat dan weer te verklaren is doordat ik al jaren met D-D samenwoonde en ik hem reeds vertrouwde op een hoop punten. wever is nog niet toe aan overgave. Hij vertrouwt me steeds meer en meer maar overgave is er nog niet. Ik weet ook niet zeker of dat ooit gaat gebeuren. Hij behoudt graag een zekere macht over zichzelf. Het maakt mij eigenlijk niet uit. We zijn op zoektocht en we zien wel waar we stranden.

Ik weet niet zeker of het nu een antwoord op de stelling gaf, hahahaha. Just my 2 cents.
Wever

Bericht door Wever »

Ik ben 't ook eens met fantashe. mannen hebben doorgaans 'n hogere geilheidsdrang, gaan dus sneller op zoek naar manieren om dat op te lossen en zijn daardoor met meer in de BDSM-scene dan de vrouwen*. En of het nu door de geilheidsdrang is of door een heimelijke innerlijke wens naar overgave of zelfs gewoon gretig zijn...het resultaat is dat ze sneller zullen neigen naar meer machtsoverdracht.

Er zijn echter een paar "maar"'s. Ik bedoel...we generaliseren er hier lekker op los, maar wat weten we eigenlijk van de andere kant? Zijn vrouwen echt zoveel nuchterder als het op dat overgeven aankomt? Zeker...hier op WS zijn de dames over het algemeen erg nuchter in hun BDSM-beleving (mannen ook ,trouwens). Maar dat verklaart bv. niet waarom gor zo populair is bij vrouwen.

Bovendien praten vrouwen wel vaker over BDSM-gerichte zaken (op dit forum worden de meeste posts in elk geval door vrouwen gemaakt), maar er zijn ook dingen die ze niet openlijk bespreken. Ik heb IRL toch een aantal verhalen gehoord van vrouwen waarbij die nuchterheid/touwtjes in handen houden toch...even afwezig was.

fantashe schreef:Terwijl ik eigenlijk nog nooit heb gezien dat een vrouwelijke sub bij een man prive gaat en zegt: "Mag ik uw laarzen likken, Meester? Wilt u me straffen? Gebruiken?"
Nee...uiteraard niet. Moest een vrouw dat doen gaat ze dat niet openlijk bekend maken. En mannen zien zo'n situatie eerder als vleiend dan als irritant, dus die gaan er ook niet over klagen. Dus...eigenlijk zegt dit totaal niets (ik heb ook nooit gezien dat een mannelijke sub bij een vrouw privé gaat ;) ).

*hier reken ik dus ook (zelfs vooral) de online-scene mee.

EDIT: weer een paar posts erbij...sorry als ik wat dingen herhaal
fantashe

Bericht door fantashe »

Wever schreef:ik heb ook nooit gezien dat een mannelijke sub bij een vrouw privé gaat ;)

Voordeel van een chattend echtpaar... dan zie je beide ;)
Wever

Bericht door Wever »

Ah...dat verandert de zaak, natuurlijk. :)
Guilty

Bericht door Guilty »

Ik denk ook dat vraag en aanbod wel een deel van de verklaring is. Maar ik denk ook dat meespeelt dat mannen vaak fysiek sterker zijn dan vrouwen, en zich fysiek wellicht minder snel zorgen maken, en zich daardoor eerder en verder overgeven.
kitten

Bericht door kitten »

Oh ik voel me absoluut onveilig als er nog geen vertrouwen is opgebouwd. Maar dat is niet fysiek. Ik heb genoeg zelfverdediging om een vent aan te kunnen. De onveiligheid zit m erin, wat *doet* hij met mijn overgave. Snapt ie em wel? Gaat ie me niet belachelijk vinden/maken enz enz. Maar dat zullen mannen toch zeker ook hebben?
fantashe

Bericht door fantashe »

Zou het echt in het fysieke zitten? Dat is nu wel het laatste waar ik ooit aan gedacht heb. Ik zie overgave ook niet als iets fysieks.
DomBosch

Bericht door DomBosch »

goed gedaan kitten ;) :smiley_panic:
Wever

Bericht door Wever »

kitten schreef:De onveiligheid zit m erin, wat *doet* hij met mijn overgave. Snapt ie em wel? Gaat ie me niet belachelijk vinden/maken enz enz. Maar dat zullen mannen toch zeker ook hebben?
Ik niet. Nooit gehad ook.

Dat 't fysieke zou meespelen denk ik eigenlijk ook niet. Om te beginnen worden de meeste contacten online gelegd, waar het niet meespeelt. En ook als er een eigenlijke spel begonnen word speelt het niet mee. Immers: ongeacht hoe fysiek sterk de sub is...als er eenmaal wat gebondeerd wordt is dat toch niet van tel.
kitten

Bericht door kitten »

Wever schreef:Ik niet. Nooit gehad ook.
Waarin zit jouw weerstand dan?
Gesloten